اشتباه کردیم به واکسن برکت اعتماد کردیم!

حکومت ولایت فقیه که ادعای ساخت و تولید واکسن داخلی را داشت، اینک و بعد از گذشت ماه‌ها معترف شده است که «اشتباه کردیم که به واکسن برکت اعتماد کردیم!»

حکومت ولایت فقیه بعد از شیوع و همه‌گیری کرونا و پس از تولید واکسن‌ توسط کشورهای غربی، در یک سیاست ضد مردمی واردات واکسن‌های معتبر خارجی را با فرمان مستقیم خامنه‌ای ممنوع کرد.

در این بین کرونا همچنین به پیش می‌تاخت و از مردم ایران قربانی می‌گرفت.

متعاقبا حکومت ایران برای عقب‌نماندن از قافله‌ی تولید واکسن و زیر فشار افکار عمومی جامعه‌ی ایران که مرگ هم میهنانشان را برنمی‌تابیدند ادعا کرد که به تولید واکسن داخلی مبادرت کرده است.

از همان ابتدا می‌شد حدس زد که با توجه به سطح فنی و تکنیکی و علم پزشکی، حکومت ولایت فقیه در مقامی نیست که بتواند واکسن داخلی تولید کند.

اختصاص یک میلیارد دلار از پول مردم ایران برای ساخت واکسن برکت

اما سران حکومت ایران با اختصاص یک میلیارد دلار از محل بودجه دولتی به بنیاد برکت؛ وابسته به «ستاد اجرایی فرمان امام»؛ از نهادهای عظیم مالی خامنه‌ای، مانور تولید واکسن برکت و… را شروع کردند.

هر چه زمان به پیش رفت همراه با ادعا‌ها، بهانه‌ها برای عدم تولید و عقب‌ماندن از زمان‌بندی که برای تولید واکسن برکت و دیگر واکسن‌های تولید داخل داده شده بود، بیشتر شد.

جامعه ایران نیز در روند واکسیناسیون، واکسن برکت را بایکوت کردند و در مراکز درمانی که واکسیناسیون انجام می‌شد، صف واکسن برکت خلوت‌ترین بود.

بنیاد برکت؛ سازنده‌ی واکسن برکت یا واردکننده‌ی واکسن چینی؟

در نهایت امر و پس از اختصاص یک میلیارد دلار و هدررفت آن از سرمایه‌های مردم ایران و البته رفتن آن به جیب خامنه‌ای و ستاد تحت کنترلش، وقتی تشت رسوایی واکسن برکت از بام بر زمین افتاد، بنیاد برکت؛ تولید‌کننده‌ی واکسن برکت، به ناگهان به واردکننده واکسن چینی سینوفارم تبدیل شد.

اشتباه کردیم که به برکت اعتماد کردیم

اما این پایان ماجرا نبود، عوارض و ضایعات ناشی از تزریق واکسن برکت به اندازه‌یی بود که حکومت ایران تحت فشار افکار عمومی مجبور به توقف استفاده از آن شد.

افزون بر این حسین وطن‌پور؛ مشاور وزیر بهداشت دولت رئیسی، در مصاحبه با تلویزیون حکومت ایران مجبور به اعتراف شد که «اشتباه کردیم به برکت اعتماد کردیم».

بدین وسیله وطن‌پور آب پاکی را بر روی واکسن برکت و تولید بنیاد برکت، شرکت تابعه‌ی «ستاد اجرایی فرمان امام» ریخت.

وطن‌پور علاوه بر این اعتراف افزود شرکت برکت قرار بود تا پایان مهر ۱۴۰۰، به میزان ۵۰ میلیون دوز واکسن برکت تولید کند که نکرد و ادامه داد که «ما از این جهت زیر سوال هستیم».

ممنوعیت واکسن معتبر خارجی به بهانه تولید واکسن داخلی

وطن‌پور همچنان پرده از این واقعیت برداشت که ممانعت از واردات واکسن‌های خارجی، صرفا به دلیل تکیه به بنیاد برکت و… برای تولید واکسن داخلی بوده است و زمانی که وعده‌های برکت محقق نشد حکومت ایران رو به واردات برخی از واکسن‌های خارجی آورد.

سوالی که در اینجا رخ می‌نماید این است که گناه بسیار جان‌های شهروندان ایرانی که در این فاصله زمانی، از دست رفت، بر عهده‌ی کیست؟ نیازی به کنکاش نیست تا به این سوال پاسخ داد. [فساد در حوزه دارو و درمان نهایت انحطاط یک حکومت]

اما این هم پایان ماجرا نیست، دیگر واکسن‌های ادعایی تولید داخل مانند فخرا نیز و… بعد از صرف هزینه‌‌های مالی میلیاردی از ثروت مردم ایران و جان‌های بسیار از آنان، به سرنوشت واکسن برکت دچار شده و روند تولید آنها متوقف شد.

تولید واکسن برکت و اصل ماجرا

حافظه تاریخی مردم ایران فراموش نمی‌‌کند اظهارات صریح خامنه‌ای مبنی بر ممنوعیت واردات واکسن معتبر خارجی و همچنین فراموش نمی‌کند دعوای ظریف؛ وزیر خارجه‌ی دولت روحانی با زالی؛ فرمانده‌ی ستاد مقابله با کرونای شهر تهران را، که در آن اگر چه مستقیم اشاره نشد اما گوشه‌ای از ماجرای عدم واردات واکسن‌های خارجی به فرمان خامنه‌ای و جناحش به بهانه تولید واکسن داخلی، همچنین کوتاهی دولت روحانی برای واردات واکسن خارجی به بهانه‌ی گران‌بودن آن از زیر پرده بیرون افتاد.

حاصل آنکه چه پیش از این و در زمان تصدی امر از سوی جناح مغلوب حاکمیت و چه اکنون در زمان تصدی امر از سوی جناح غالب حاکمیت، آنچه بی‌اهمیت شمرده شد جان مردم ایران بوده است.

بلی! پایان ماجرا در اصل، شعار محوری‌یی است که مردم ایران از چند سال پیش آن را به درستی تشخیص و خطاب به کلیت حکومت ولایت فقیه سر دادند؛ «اصلاح‌طلب، اصولگرا، دیگه تموم ماجرا».

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)