کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، جمعه ۷ آبان ۱۴۰۰، خانواده های دادخواه آبان ۹۸ در روز تولد مهرداد معین فر بر مزار این شهید راه آزادی تجمع کرده و ضمن گرامیداشت یاد ۱۵۰۰ شهید آبان ۹۸، تاکید کردند که تا روز گرفتن حق فرزندانشان و برگزاری یک دادگاه بین المللی و محاکمه عاملان و آمران این جنایت دست از دادخواهی بر نخواهند داشت.

در در این مراسم از جمله خانواده های دادخواه فرهاد مجدم، محسن جعفرپناه، امید رضایی، مهرزاد رضایی، محمد طاهری، وحید دامور، خانواده مهدی سلمان زاده و برخی دیگر از خانواده های شهیدان حضور داشتند.

مادر مهرداد معین فر:

امروز روز بزرگداشت کوروش بزرگ است، مصادف با ۷ آبان، مصادف با زادروز پسرم مهرداد معین فر. مهرداد امروز ۳۴ ساله شد. ۳۲ سالش بود که بچه ام را بی گناه کشتند و من تا آخرین نفس دادخواهش هستم راهش هستم و صدایش هستم و دادخواهش خواهم بود نه می بخشم و نه فراموش میکنم.

مادر محمد طاهری:

من مادر محمد طاهری هستم از جانباخته های آبان خونین ۹۸. آبان خونینی که یکی از عریانترین و شرمگین ترین ظلمی بود که توی این ۴۲ سال به ملت شد. هزاران هزار آدم بی گناه در این ۴۲ سال کشته شدند. در آبان ۹۸ بخاطر یک اعتراض صدها جوان بی گناه را وسط خیابان با تیر زدند. جوانانی که همه دست خالی بودند با مشت جلو رفتند ولی جوابشان گلوله شد. امروز ۷ آبان است. زادروز مهرداد عزیز که مصادف شده با ۷ آبان زادروز کوروش بزرگ. ما اینجا جمع شدیم بنا بر همدردی و بنابر اینکه به روی دل داغدار مادر مهرداد یک مرهمی بشویم.

جمع شدیم دور همدیگه و این اتحاد ما تا آخر ادامه دارد. ما دادخواهیم. تا روزیکه آمرین و عاملان این جنایت به سزای اعمالشون نرسند و یک محاکمه بین المللی پیش نیاد و اینها مجازات نرسند ما دادخواهیم. باید مشخص بشه که کی بچه های ما را کشته و به چه گناهی کشته شدند و چرا کسی پاسخگو نیست؟

گناه بچه ۱۹ ساله من چی بود؟ گناه مهرداد چی بود. گناه امید، فرهاد، محسن، وحید، و…. چرا هیچکس جوابگو نیست؟ چرا هیچکس درا ین دو سال حتی به خانه ما نیامد که بگه بچه شما چرا کشته شده و اصلا کی او را کشته؟ چرا در هیچ رسانه بین المللی حرفی از این کشتار زده نشد؟ چرا فقط شبکه های اونور آب باید ما را ساپورت کنند و صدای ما مادران باشند؟ ما اینجاییم که بگوییم که ما همه همیشه پشت هم و کنار هم هستیم و تا آخر دادخواهیم.

مادر وحید دامور:

من مادر وحید دامور جانباخته آبان ۹۸، در این دو سال به ما خیلی سخت گذشته، مارا خیلی اذیت کردند. حتی مادران را کتک زدند و تهدید کردند. حرفهای زشتی به ما زدند، بچه ها ما گناهشان چی بود؟ چه کار کرده بودند؟ کشتند بچه های مارا. بچه های ما همه بی گناه بودند. نه می بخشیم و نه فراموش میکنیم. امروز جمع شدیم تولد کوروش کبیر است و تولد مهرداد عزیز هم هست. جمع شدیم به مادرش دلداری بدیم.

مادر محسن جعفرپناه:

من مادر زنده یاد محسن جعفر پناه هستم. از کشته شدگان آبان ۹۸. امروز ۷ آبان است. زادروز کوروش کبیر است و تولد مهردادجانم هست. اومدیم با مادرش همدردی کنیم و او را دلداری بدهیم . خدا روحش را شاد کند.

مادر فرهاد مجدم:

ما همه مادران جمع شدیم اینجا که در کنار دل مادر داغدیده باشیم. تولد مهرداد عزیز و آسمانیه. تولدش در آسمانها مبارکش باشه. ما الان دو سال است که دلمون خون است اما هیچکس نبوده تا الان جواب ما را بده. بیاد در خونه مان و بگه شما چتونه چی میخواید و صدای ما را همیشه رسانه ها فقط به گوش مردم رساندند. چی بگم؟

مادر امید رضایی:

من مادر امید رضایی هستم. اومدم تولد مهرداد جان به مادرش بگم مهرداد جان تولدت مبارک. تولد ۳۴ ات مبارک که آرزو بدل ماندی. خودشون نیستند اما تولدشون هست. جیگر مادرا خونه….

به کانال نه به زندان نه به اعدام در تلگرام بپیوندید
https://t.me/NoToPrisonNoToExecution

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)