در ماه‌های اخیر و با نزدیک شدن به پایان دولت دهم، شاهد فعالیت‌هایی هستیم که در بعضی از جای‌گاه‌های مدیریتی تغییراتی صورت می‌پذیرد و افرادی نصب و جای‌گزین می‌شوند در صورتی که در شرایط عادی، نیازی به ایجاد این تغییرات دیده نمی‌شود.
فایل صوتی را از اینجا بشنوید

فایل را از این جا دانلود کنید
سازمان‌ها و نهاد‌های تحت این مدیریت‌ها مشغول به امور روزمره خود بوده‌اند و حال قطعن که نه مناسب اما به هر حال با توجه به فضای مدیریتی کلان دولت و جامعه و متاثر از آن به حرکت لاک‌پشتی خود ادامه می‌دادند. اما حدوث این تغییرات در سطح هیئت مدیره ها، اساس‌نامه ها و مدیر عامل، علامت‌های سوال فراوانی را در بین مردم ایجاد کرده است.
۲۰۱۳۰۷۱۶_ghaede heram_dolat dahom va negah be ayande_mohamad1
پس از شکست پروژه «مشایی»، تئوریسین‌های دولت سمت و سوی برنامه‌ریزی‌شان را به طرف مدیریت‌های جز اما موثر در تشکیلات اجرایی آینده کشور معطوف کرده‌اند، بعنوان مثال در زمینه ورزش جابه‌جایی مدیریتی در پرسپولیس هدفی بود که تعیین شده بود اما با بروز مخالفت‌های بسیار در بین هواداران و همین‌طور پیش‌کسوتان این تیم، به نوعی فعلن محقق نشده است و یا فشار برای برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک و تعیین «آقای عباسی» وزیر فعلی ورزش و جوانان، به عنوان رییس این کمیته هم از موارد دیگر این رفتار است که البته این هدف هم به خاطر مخالفت کمیته بین المللی المپیک محقق نشد. آن چه که مسلم است «احمدی‌نژاد» در تلاش است تا نقاط اتکای مناسبی را برای خود در بخش‌های اجرایی دولت آینده فراهم نماید، نمونه دیگر از این نوع رفتار را می‌توان در ماجرای خانه سینما دید، در این اتفاق احمدی‌نژاد چندین هدف را به یک باره نشان گرفت، تحبیب خود با دستور باز‌گشایی مجدد خانه سینما و چینش افراد و تنظیم اساس‌نامه جدید این مجمع صنفی بر مبنای منافع گروه خود.
۲۰۱۳۰۷۱۶_ghaede heram_dolat dahom va negah be ayande_mohamad2
با معرفی آقای «جمال شورجه» که از چهره‌های به شدت سیاسی و محافظه‌کار در سینمای ایران شناخته می‌شود، به عنوان رییس این مجمع و برگزاری مجمع در تاریخ نوزدهم تیر ماه با حضور جمعی از سینماگران هم‌سو اقدام به تاسیس خانه سینمای ۲ نمودند که البته این اقدام با اعتراض بدنه اصلی سینمای ایران و تجمع آنان در جلوی خانه سینما و در نهایت پلمب آن و حضور نیروی انتظامی و کنترل پلیس بر ساختمان خانه سینما فعلن در حال پی‌گیری است.
مشخص است که در اتاق فکر دولتیان نقاط خاصی ترسیم شده است که می‌بایست در اختیار دولت فعلی بعد از جابجایی قدرت باقی به ماند
مشخص است که در اتاق فکر دولتیان نقاط خاصی ترسیم شده است که می‌بایست در اختیار دولت فعلی بعد از جابجایی قدرت باقی به ماند و شاید پس از حذف آرام و بی سرو صدای مشایی، در مناسبات قدرت برای آینده، چراغ سبزهایی از بالا و از بیت به احمدی‌نژاد داده شده است که تلاش خود را برای در دست داشتن گلوگاه‌ها و گذرگاه‌های اساسی در دولت آینده انجام دهد. مواردی که عنوان شد به این دلیل که مربوط به ورزش، هنر و سینما بودند و ذاتن هم به دلیل پی‌گیری و علاقه مردم همیشه در زیر ذره بین رسانه‌ها قرار داشته و دارند، علنی و رسانه‌ای شد، اما چه بسا که و قطعن، موارد دیگری نیز در گلوگاه‌های مهم اقتصادی، سیاسی و اطلاعاتی وجود دارند که آرام و بی سروصدا درگیر تغییرات و تحولاتی این چنین هستند و در این شرایط هوش‌مندی و دقت نظر اهالی رسانه، ناظران و کارشناسان اقتصادی، سیاسی هم‌راه با مردم را می‌طلبد که با کنکاش بیشتر و بررسی موثر، اطلاع رسانی کاملی صورت پذیرد و شرایطی ایجاد شود که حداقل خسارت‌های کمتری به مردم ایران وارد شود، آن چه که عیان است بدنه فاسد این نظام در جهت حفظ منافع خویش اجازه هر نوع اطلاع رسانی را نمی‌دهد، اما وظیفه اهالی رسانه، استفاده مفید از کوچک‌ترین روزنه‌های ایجاد شده برای نشر واقعیت‌ها و بیان آن به مردم به جهت آشنایی هر چه بیشتر با شرایط روز جامعه می‌باشد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com