حمید کهرام، نماینده اصلاح طلب مجلس ششم در دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: پیروزی روحانی قدرت اصلاح‌طلبان را برای نطام مشخص کرد در حالی که طی ۸ ساله گذشته مدام مطرح می‌شد که جریان اصلاح طلبی مرده است. مسئله مهم دیگر در این دوره از انتخابات سطح تبلیغات انتخاباتی بود. تبلیغات به طرق مختلف و با اینترنت، رادیو و مطبوعات به سطح روستاها هم رسید. این موضوع نشان داد که کشور ما نمی‌تواند کره شمالی شود. روستائیان هم حتی پیام خاتمی و هاشمی را شنیدند. این فعال اصلاح طلب در نهایت به شکست گفتمان احمدی‌نژاد که از دیگر نتایج انتخابات بود اشاره کرد و یادآور شد: احمدی نژاد در ۸ سال گذشته قول‌های بسیاری داد. وعده هایی که عملی نشد. مردم در انتخابات اخیر نشان دادند که گفتمان او دیگر نتیجه نمی‌دهد و برای اداره کشور مناسب نیست. کسانی که از گفتمان احمدی نژاد دفاع می‌کردند متوجه شدند که این گفتمان مردم را راضی نمی‌کند.

به گزارش نوروز، وی تاکید کرد: آنچه در این انتخابات مشخص شد قدرت اصلاح‌طلبان بود. بسیج عمومی جناب آقای خاتمی و هاشمی در عرض سه روز با پیامی که دادند بسیار مهم و سرنوشت ساز بود. این بسیج عمومی مهندسی کردن انتخابات بعد از رد صلاحیت جناب هاشمی را با شکست مواجه کرد. حمید کهرام افزود: مهندسی کردن انتخابات از این قرار بود که مردم به بهانه شورای شهر به پای صندوق رای بیایند و یک رای هم برای ریاست جمهوری بیندازند. تمام کاندیداها هم که از یک سطح عمومی برخوردار بودند. آقای قالیباف هم آمده بود تا در نهایت انتخابات به مرحله دوم کشیده شود و در مرحله بعد پیروز شود. اما پیش بینی آنها با شکست مواجه شد.

وی سپس پیروزی گفتمان اعتدال در جامعه را یادآور شده و افزود: بزرگ ترین شعاری که از سوی حسن روحانی در همین اهواز مطرح شد تحقق حقوق شهروندی است که در قانون اساسی به وضوح آمده است. شعارهایی مثل آزادی بیان، آزادی مطبوعات، روابط بین الملل، اجرای قانون اساسی، آزادی اجتماعی و اقتصادی و… از جمله شعارهایی بود که بخشی از حقوق شهروندی است که اصلاح‌طلبان هم تحقق آنها را خواستار هستند. کهرام سپس با طرح این پرسش که اکنون کار ما چیست؟ گفت: بزرگترین کار ما پیگیری مطالبات است. ما طی این سالها یاد گرفتیم که پیگیری مطالبات داشته باشیم. باید ظرفیت‌های کشور را شناسایی کنیم.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com