پول قبض‌های ارسالی مصرف برق در استان گلستان در عرض یک ماه ۱۰ برابر افزایش یافته است

روز چهارشنبه ۱۴ مهرماه ۱۴۰۰، مردم گلستان در اعتراض به صدور قبض‌های نجومی مصرف برق در اداره‌ برق استان تجمع کردند.

یکی از معترضان با انتشار ویدئویی از این تجمع اعتراضی گفت: «اینجا استان گلستان، ۱۴ مهرماه ۱۴۰۰ است. مردم اینجا به‌خاطر پول مصرف برق جمع شده‌اند. پول برق در تابستان ۲۰۰ هزار تومان فرستاده شده بود. این ماه ۱ میلیون ۸۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون تومان فرستاده شده است. مردم در تعجب هستند که چرا در عرض دو ماه باید این میزان پول قبض مصرف برق برایشان بیاید. حتی ۲ میلیون و ۳ میلیون تومان ارسال شده است. واقعا آدم دیگر نمی‌داند اینها چه جوری این پول را حساب می‌کنند».

قبض‌های نجومی مصرف برق و افزایش ده برابری قیمت برق خانگی، طی ماه جاری صدای اعتراض مشترکان را درآورده است. این افزایش نشان می‌دهد که حکومت بی‌سروصدا به سمت آزادسازی قیمت برق پیش می‌رود.

این در حالی ا‌ست که در تاریخ ۶ شهریور، مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران از افزایش صادرات برق خبر داد.

وی گفته بود: «ما این امکان را داریم که تا بیش از ۴۰۰ مگاوات تامین برق کشور پاکستان و افغانستان را افزایش دهیم.»

ایسنا در ادامه از تصمیم پاکستان برای افزایش واردات برق از ایران خبر داد. این افزایش، صادرات برق را به ۷۰ مگاوات می‌رساند.

اما افضلی، مدیرعامل برق مازندران در تاریخ ۲۸ شهریور در گفت‌و‌گو با رویداد از مردم طلبکاری می‌کرد. وی می‌گفت: «مردم در ایران پول برق را به‌صورت واقعی نمی‌دهند.»

وی ضمن دفاع از گران ‌شدن بنزین گفت که «برق نیز مانند بنزین کالایی دارای سوبسید است. مردم هزینه‌های واقعی بابت این کالا نمی‌دهند.»

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)