[عکس از آرشیو]

 

 

تصاویر فقر و فلاکت عمومی را دیده‌اید این روزها؟
بدن‌های رنجوری که به دلیل سوءتغذیه و بیماری در حال مرگ تدریجی‌اند؟
خبری از افزایش بهای کالاهای ضروری و حقوق‌های عقب‌افتاده و بیکاری وسیع دارید؟
می‌دانید چند هزار نفر، چندصد هزار نفر، چند میلیون نفر نمی‌توانند در ماه یک تکه گوشت، یک میوه‌ی مقوی، یک غذای مناسب بخورند؟
می‌دانید چند درصد دانش‌آموزان به دلیل فقر و نداری در حال ترک تحصیلند؟
می‌دانید چند میلون نفر از کمترین امکانات بهداشتی بهره‌ای نمی‌برند؟
بدن‌های خمیده در سلط زباله‌ها را دیده‌اید؟

در همین وضعیت، در وضعیتی که جان مردم در زور نداری و بی‌چیزی دارد در می‌رود هستند طبقه‌ی خون‌آشام بی‌همه‌چیزی که پارتی‌های بزرگ می‌گیرند، در خانه‌باغ‌های وسیع و دور اتوموبیل‌های کلکسیونی میلیاردی‌شان بطری شامپاین فرنگی باز می‌کنند.

طبقه‌ی خون‌آشام در غارت عمومی بی‌چیزشدگان و فقرا شریک و صاحب منافعند. آنها که در این وضعیت می‌توانند با تم «گتسبی بزرگ» یا به زبان خودشان «گریت گتسبی» پارتی بگیرند، نمایش بدهند، دهان گشادشان را به خنده باز کنند، بدن‌های پروارشان را به سبک فرنگی تکان بدهند و نان تلیت‌شده در خون به دهان بگذارند در تمام این غارت و ستم سهم دارند.

آنها حتی زالو نیستند که زالو خون می‌مکد اما خون مکیدن آن ارزش درمانی دارد.

اینها طبقه‌ی خون‌آشامند.

دراکولاهای صاحب سرمایه بر سر سفره‌ای که از خون مردم محروم آکنده شده است.

 

#انگل_ها
#مزه_خون_نمی_دهد؟

********************

چه چیزی خشونت است؟

تنها سه ساعت بعد از انتشار پستی با عنوان «طبقه‌ی خون‌آشام و چریدن در خونابه» این پست توسط اینستاگرام به دلیل آنچه «آزار و قلدری» نامیده شده است، حذف شد.

این چندمین بار است برای ما در سرخط این اتفاق روی می‌دهد. پیش از این هم پست‌هایی با مضمون افشای کثافت طبقه‌ی دارا و سرمایه‌داری یا پست‌هایی در دفاع از مبارزه‌ی خلق فلسطین توسط اینستاگرام حذف شده و حتی در مواردی حساب کاربری ما برای چند روز از دسترسمان خارج شده بود.

در اینستاگرام ده‌ها پیج وجود دارد که شبانه‌روز مشغول ترویج لجن و تعفن نظم مسلط هستند. از پیج‌های مروج زن‌آزاری و خشونت‌های سادیستیک علیه زنان تا پیج‌های مدافع غارت و چپاول، روزانه هزاران پست در اینستاگرام در دفاع از نژادپرستی و فاشیسم به زبان‌های مختلف تولید و پست می‌شود اما هیچ‌کدام برای مدیران اینستاگرام مصداق «آزار و قلدری» نیستند.

اما کافی است به حریم مقدس سرمایه نزدیک شوید تا سپاه پاسداران سلامت کامیونیتی از راه برسند و پست را حذف کنند.

فعالیت قهرمانانه‌ی مدافعان سرمایه نیز البته بی‌اثر نیست. در موارد قبلی، در جریان عکس‌هایی که مغزهای متعفن طراحان مد و فشن با مردم فرودست گرفته بودند نیز عکاس عکس‌ها با ادعای مالکیت معنوی اثر جلوی دهان ما را گرفت.

مدافعان آزادی تا جایی که تنها بهره‌کشی آزاد باشد، مدافعان حرف زدن همه تا جایی که صدای فقرا به گوش نرسد، اینها که امروز پست‌های ما را ریپورت می‌کنند مشکلی با بهره‌کشی و فلاکت ندارند، آنها تنها ناراحتند که سهم آنها از غارت و چپاول داده نشده است، به همین دلیل هم «فقط» جمهوری اسلامی را مقصر می‌دانند و اگر به جای جمهوری اسلامی سرمایه‌دارها و غارتگران کراواتی حاکم بودند همین الان در ارتش سایبری نام‌نویسی می‌کردند چنان‌که بدون استخدام رسمی هم دارند همان وظیفه را به انجام می‌رسانند.

در هر صورت مدافعان نظم مسلط بهره‌کشانه یک‌بار دیگر صدای ما را خفه کردند، دستشان را دور گلوی ما پیچاندند و در دفاع از «آزادی غارت» حق «آزادی بیان» ما را نقض کردند.

اما آن پست حذف‌شده هم‌چنان در کانال تلگرام ما در دسترس است و همان‌طور که قبلا نیز گفته‌ایم کسانی که می‌خواهند پست‌های ما را به‌رغم سانسوری که به طور دائم در اینستاگرام علیه ما اعمال می‌شود دنبال کنند، می‌توانند از طریق لینک موجود در قسمت بیوگرافی به کانال تلگرام ما بپیوندند.

#نه_به_سانسور
#نه_به_غارت

@sarkhatism

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)