به نقل از :کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، ۳۱ شهریور ۱۴۰۰،زندانی سیاسی فرهاد سلمانپور ظهیر که با اتهاماتی از جمله «اجتماع و تبانی علیه حکومت»، «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «انتشار اطلاعات و اوراق طبقه بندی شده» در زندان تهران بزرگ محبوس است و از بیماری عفونت ریه بشدت رنج می برد، شاهد قتل شاهین ناصری بوده و اقدام به افشاگری قتل دوستش در زندان کرده است.

فرهاد سلمانپور ظهیر از تکرار آنچه درباره شاهین ناصری رخ داد نترسیده و برعکس، آنچه دیده است را از همان درون زندان برای همگان افشا کرده است.

این زندانی سیاسی با تاکید خطاب به همه رسانه ها و وجدانهای بیدار گفت:

«لطفا درباره این شخص، درباره دوست عزیزمون که همبندی من بوده و شاهد افکار قشنگش بودم که همیشه مصمم به مبارزه با رژیم قاتل بود، خبررسانی کنید و اجازه ندید که خونش پایمال بشه».

این زندانی سیاسی تاکید کرد که شاهین ناصری به قتل رسیده است. وی گفت: «من عمدا از واژه قتل استفاده میکنم بخاطر اینکه آقای شاهین ناصری همانطور که مستحضر هستید کسی بود که بارها در مورد شکنجه شدن نوید افکاری شهادت داده و خبررسانی کرده بود و بارها توسط نیروهای امنیتی به بازداشتگاه امنیتی منتقل شده و تهدید شده بود که درباره این موضوع صحبت نکند».

فرهاد سلمانپور درباره شاهین ناصری و احتمال پخش خبر تحت عنوان خودکشی گفت:

«آقای شاهین ناصری نه فرد افسرده ای بود، نه فردی بود که مشکل روحی داشته باشه که بخواهد خودکشی کند. زن و بچه دار بود. به آینده اش امیدوار بود. بسیار هم فرد مصممی بود در رابطه با اینکه با رژیم مبارزه کند و بهیچوجه روحیه ای نداشت که آدم ضعیفی باشه و بخواهد دست به خودکشی بزند. ضمن اینکه ایشون بیماری خاص و زمینه ای دیگری هم نداشت و بسیار تن و بدن سالم و سلامتی داشت و نمی تواند اتفاق خاصی برایش افتاده باشد».

وی افزود:‌ «در هر صورت یک زندانی که توسط رژیم به سلول انفرادی منتقل میشه و در اونجا به یکباره خبر مرگ ناگهانی اش مخابره میشه مسلما مسلما مسئول مرگش خود رژیم و ارگانهای امنیتی هست که دستور اینکار را داده بودند و ضمن اینکه در داخل سلول انفرادی هیچ شخصی نمی تواند داروی اضافه یا وسیله ای برای خودکشی در اختیار داشته باشد که بتواند اینکار را انجام بدهد».

متن کامل افشاگری فرهاد سلمانپور ظهیر درباره قتل شاهین ناصری در زندان تهران بزرگ:

فرهاد سلمانپور ظهیر هستم زندانی سیاسی زندان تهران بزرگ امروز باخبر شدم که آقای شاهین ناصری یعنی در مورخ ۳۰ شهریورماه سال ۱۴۰۰ شمسی در زندان تهران بزرگ به قتل رسید.

بله من دارم از واژه «به قتل رسیدن» استفاده میکنم بخاطر اینکه آقای شاهین ناصری همانطور که مستحضر هستید کسی بود که بارها در مورد شکنجه شدن نوید افکاری شهادت داده بود و خبررسانی کرده بود در مورد اینکه شاهد شکنجه نوید افکاری بوده و بارها توسط نیروهای امنیتی به بازداشتگاه امنیتی منتقل شده بود و تهدید شده بود بابت اینکه در رابطه با این موضوع صحبت نکنه.

آقای شاهین ناصری را چند روز پیش که مصادف بود با سالگرد اعدام آقای نوید افکاری به مکان نامعلومی انتقال داده بودند که ما ابتدا فکر میکردیم بند ۲۰۹ زندان اطلاعات منتقلش کردند ولی امروز ما متاسفانه متوجه شدیم که او داخل زندان تهران بزرگ داخل یک سلول انفرادی منتقل کرده بودند که از تماس تلفنی و ملاقات محروم باشد و نتواند خبررسانی کند و مصاحبه با خبرگزاریها کند در خصوص چیزهایی که از نوید افکاری میدانسته و اطلاعاتی که داشت.

تا اینکه امروز صبح خبر ناگهانی به دستمان رسید مبنی بر اینکه آقای شاهین ناصری به یکباره فوت شده! این … به شدت رد میشه در مورد این ایشون، احتمال داره جمهوری اسلامی و سازمان زندانها اعلام کنند که ایشان خودکشی کرده ما مطمئنیم که نمی توانسته خودکشی کنه به دلایلی که دارم عرض می کنم:

آقای شاهین ناصری نه فرد افسرده ای بود نه فردی بود که مشکل روحی داشته باشه که بخواهد خودکشی کند. زن و بچه دار بود. به آینده اش امیدوار بود. بسیار هم فرد مصممی بود در رابطه با اینکه با رژیم مبارزه کنه و بهیچوجه روحیه ای نداشت که آدم ضعیفی باشه و بخواهد دست به خودکشی بزند. ضمن اینکه ایشون بیماری خاص و زمینه ای دیگری هم نداشت و بسیار تن و بدن سالم و سلامتی داشت و نمی تواند که اتفاق خاصی برایش افتاده باشد.

در هرصورت یک زندانی که توسط رژیم به سلول انفرادی منتقل میشه و در اونجا به یکباره خبر مرگ ناگهانی اش مخابره میشه مسلما مسلما مسئول مرگش خود رژیم و ارگانهای امنیتی هست که دستور اینکار را داده بودند و ضمن اینکه در داخل سلول انفرادی هیچ شخصی نمی تواند داروی اضافه یا وسیله ای برای خودکشی در اختیار داشته باشد که بتواند اینکار را انجام بدهد.

لطفا درباره این شخص، درباره دوست عزیزمون که همبندی، هم سالنی من بوده و شاهد افکار قشنگش بودم که همیشه مصمم به مبارزه با رژیم قاتل بود خبررسانی کنید و اجازه ندید که خونش پایمال بشه و خبر هم صددر صد تایید شده هستش و خودم شخصا جسد ایشون رو توی بهداری زندان دیدم که در حال انتقال به پزشکی قانونی بود.

به کانال نه به زندان نه به اعدام در تلگرام بپیوندید
https://t.me/NoToPrisonNoToExecution

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)