محمد غرضى نامزد انتخابات ریاست جمهورى گذشته خبر داده است که «در پشت صحنه مناظره‌ها ضرغامی‌‌ (رییس صدا و سیما) به وى و کاندیداهای دیگر دستور العمل می‌‌داد که چه بگویید و چطور رفتار کنید».

وى گفت که به وى «برنخورده» زیرا «او جوان است دیگر و مدیران جوان دوست دارند دستور بدهند. مهم نیست». به گفته وى اگر «مناظره چهارمی‌‌ هم برگزار می‌‌شد. مطمئن باشید ١٠میلیون نفر دیگر در انتخابات شرکت می‌‌کردند».

محمد غرضى که به پرسش هاى روزنامه قانون پاسخ مى داد گفت: «من اصلا این طیف بندی‌ اصلاح طلب، اصولگرا را قبول ندارم. این‌ها اسامی‌‌خودساخته است. یک عده ای این‌طور خود را جدا می‌‌کنند اما عملکردشان مانند هم است… روحانی و قالیباف و جلیلی و بقیه هیچ تفاوتی با هم ندارند. به من گفتند به نفع کسی کنار می‌‌روید. گفتم من نفعی در این‌ها نمی‌‌بینیم. این‌ها همه دولت‌های متورم تشکیل می‌‌دهند. خودم را قبول دارم که می‌‌خواهم دولت غیر متورم تشکیل دهم. اینها همه سر و ته همه یک کرباس هستند. شما چرا به اشخاص تکیه می‌‌کنید؟ اشخاص با قداست می‌‌آیند و با بدبختی می‌‌روند».

وى افزود: «من چند جمله در زمان تبلیغات انتخاباتی گفتم که برای مردم بسیار جالب بود. در فیلم دوم تبلیغاتی من هم فردی به من گفت ستاد دارید گفتم نه. گفت چرا گفتم جنگ صفین را چه کسی بر هم زد. مگر مالک اشتر نگفت من تا ۲ ساعت دیگر معاویه را کت بسته می‌‌آورم، حضرت امیر فرمود زمانی که تو بیایی دیگر من نیستم. چه کسی بر هم زد؟ ستاد. بعد گفتم حالا من یک سوال از تو می‌‌پرسم. چه کسی سجاده را از زیر پای امام حسن کشید؟ گفت نمی‌‌دانم. گفتم من می‌‌دانم. ستادش. حالا این‌ها را نخواستم آنجا بگویم اما به شما می‌‌گویم. چه کسی شهید بهشتی را کشت؟ ستادش. ۷۲ نفر را مفتی دادیم دم تیغ. حالا شما بگو شهید. من هم می‌‌گویم شهید.اما مفت‌ آنها را از دست دادیم. چیزی گیرمان نیامد. ما در فرهنگ‌مان چیزی هست که دوست داریم حاکم همواره مقاومت کند. خدا صدام را لعنت کند که فرار کرد و کشته شد اما قذافی ایستاد و کشته شد. خب قذافی به درد حکومت می‌‌خورد».

غرضى همچنین درباره انگیزه خود از شرکت در انتخابات گفت: «من می‌‌خواستم رئیس جمهور شوم تا حرفم جا بیفتد. اما قبل از رئیس جمهور شدن حرفم را جا انداختم. دو سه تا کلمه خیلی خوب من جا افتاد. یک روز یک نفر همین جایی که الان شما نشستید نشسته بود و می‌‌گفت اگر ۵٠٠ میلیارد هم هزینه می‌‌کردی نمی‌‌توانستی این ٢ کلمه را مانند امروز جا بیندازی»

وى با انتقاد از اینکه «در جامعه به جای این‌که دولت مکلف به انجام وظیفه باشد مردم مکلفند» گفت «مردم موظف می‌‌شوند از دولت حمایت کنند. این چه استدلالی است که چون انقلاب اسلامی‌‌می‌‌خواهد پایدار بماند مردم باید از هر دولتی حمایت کنند؟ چرا باید از دولتی که جیب مردم را خالی می‌‌کند حمایت کرد. اعمال دولت باید از دولت حمایت کند. ببینید اصلا من معتقد نیستم که اتفاقات ١٨ تیر ٧٨ و پس از انتخابات ٨٨ سیاسی بوده است. این‌ها هر دو نتیجه تورم بود. آقای‌هاشمی‌‌رفت دلار ٢۵٠ تومان بود خاتمی آمد ظرف یکسال دلار شد ٩٠٠ تومان. مردم ریختند در خیابان. احمدی نژاد آمد مرغ ١٢٠٠ تومان بود سال ٨٨ شد ۴٠٠٠ تومان باز هم مردم ریختند در خیابان».

غرضى با اشاره به راهپیمایى ٣ میلیونى پس از انتخابات ٨٨ گفت: «مگر می‌‌شود با شعار ٣ میلیون نفر را آورد کف خیابان. بروید این‌ها  را جامعه شناسی کنید».

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com