به نقل از :کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ به نقل از منابع مطلع؛ مسئولان زندان وکیل آباد مشهد محدودیتها را بر زندانی سیاسی جواد حسینی نژاد افزایش داده اند؛ در هفته گذشته تماس تلفنی زندانی سیاسی جواد حسینی نژاد با خانواده اش قطع شده و کارت تلفن وی را نیز گرفته اند. این زندانی در این مدت فقط یکبار آنهم بمدت ۵ دقیقه توانست با حضور مأمورین زندان، با خانواده اش تماس بگیرد.

پدر این زندانی روز شنبه ۲۰ شهریور سکته کرده و در بیمارستان رضوی مشهد بستری است و خواستار دیدار فرزندش شده است، اما مسئولین زندان تا کنون به این زندانی اجازه دیدار با پدرش را نداده اند.

لازم به ذکر است که پیش از این نیز مادر و خواهر این زندانی فوت کرده بودند و باز هم به وی اجازه داده نشد که در مراسم خاکسپاری و ترحیم مادر و خواهرش حضور یابد.  

این اعمال ضدانسانی، مصداق نقض فاحش حقوق بشر و از مصادیق بارز شکنجه روانی زندانیان و خانواده آنها و قابل پیگرد در مراجع ذیصلاح بین المللی است.

درباره زندانی سیاسی جواد حسینی نژاد:

زندانی سیاسی جواد حسینی نژاد از معترضین آبان  ۹۸ است که برای دومین بار در ۲۱تیر ۱۳۹۹ دستگیر و یک ماه در انفرادی بوده و سرانجام در یک دادگاه فرمایشی به ۵ سال زندان محکوم شد.

در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ هنگامی که مادر این زندانی بدلیل ابتلا به بیماری سرطان حالش رو به وخامت گذاشته بود، به وی مرخصی ندادند تا برای آخرین دیدار بر بالین مادرش حاضر شود و او در حسرت دیدار فرزندش چشم از جهان فروبست.

خواهر این زندانی نیز بر اثر کرونا فوت کرد و باز مسئولین زندان اجازه شرکت در مراسم تدفین خواهرش را به وی ندادند.

شایان ذکر است مسئولین زندان وکیل آباد مشهد، روز جمعه ۵ شهریور ۱۴۰۰ برای اعمال فشار و شکنجه زندانی سیاسی جواد حسینی نژاد، وی را از بند عمومی ۳ به بند عمومی ۲ که محل نگهداری زندانیان روانی و خطرناک است منتقل کردند.

انتقال زندانیان سیاسی به بندهای زندانیان جرائم عادی و خطرناک علاوه بر نقض اصل تفکیک جرائم، یکی از روشهای شناخته شده برای شکنجه زندانیان سیاسی در زندانهای جمهوری اسلامی است. پیشتر نیز علیرضا شیرمحمدعلی در زندان تهران بزرگ به همین دلیل توسط زندانیان جرائم خطرناک در زندان تهران بزرگ به قتل رسید.

به کانال نه به زندان نه به اعدام در تلگرام بپیوندید
https://t.me/NoToPrisonNoToExecution

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)