به نقل از ؛کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام؛ حوالی ظهر روز چهارشنبه ۱۰شهریورماه ۱۴۰۰، سه زندانی سیاسی فروغ تقی پور، پرستو معینی و مرضیه فارسی محبوس در زندان قرچک جهت بازپرسی مجدد به شعبه ۷ دادسرای شهر ری منتقل شدند.

این سه زندانی بابت بیانیه ای که با امضای آنان در رابطه با انتخابات قلابی ریاست جمهوری در خردادماه منتشر شده بود، توسط بازپرس شعبه به نام مجید صالحی، مورد بازپرسی قرار گرفتند.

در این محل، بازجوی زندانی سیاسی مرضیه فارسی نیز در جلسه حاضر شده و اقدام به فحاشی و توهین نسبت به وی نمود.

جلسه بازپرسی این سه زندانی سیاسی بمدت چند ساعت به طول انجامید.

شایان ذکر است پیشتر در روز دوشنبه ۴ مردادماه ۱۴۰۰، زندانیان سیاسی زهرا صفایی، فروغ تقی پور، پرستو معینی و مرضیه فارسی هر یک بصورت جداگانه توسط ۴ بازجو و شکنجه‌گر مورد بازجویی و تهدید قرار گرفتند. بازجویان این زندانیان را تهدید کردند که چرا بیانیه ای را در خرداد ۱۴۰۰ در رابطه با نمایش انتخابات به بیرون از زندان داده اید؟

در این گزارش آمده بود:

پرستو معینی ۲۰ ساله در این بازجویی توسط شکنجه‌گری که وی را بازجویی می کرده مورد تهدید قرار گرفته است. بازجو به این زندانی سیاسی گفته است: «ممکن است دوباره شرایط مثل ۶۷ شود»!

وی در بخش دیگری از تهدیدات خود خطاب به این زندانی گفته است: « اگر اعدامتان هم نکنیم، کاری می‌کنیم که آرزوی اعدام کنید».

علاوه بر این بدستور رئیس زندان، از ورود سایر زنان زندانی به اتاق این ۴ زندانی ممانعت بعمل می‌آید و برای آنان یک زندان دیگر در درون زندان ایجاد کرده اند و مانع رفت و آمد آنان به سایر قسمتهای زندان از جمله کتابخانه و نمازخانه می‌شوند.

جان این زنان زندانی سیاسی در زندان قرچک در خطر است و پیش از این هم عوامل مزدور و اجیر شده توسط رئیس این زندان، با حمله و هجوم به آنان و ریختن آب جوش قصد کشتن آنان را داشتند.

شایان ذکر است زندانی سیاسی زهرا صفایی روز ۹ شهریور ۱۴۴، بدنبال وخامت حالش و وضعیت اورژانس حمله قلبی به بیمارستانی خارج از زندان منتقل شد اما خبری از وضعیت و محل نگهداری او در دست نمی‌باشد.

به کانال نه به زندان نه به اعدام در تلگرام بپیوندید
https://t.me/NoToPrisonNoToExecution

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)