ویدئوهای وحشتناکی طی روزهای اخیر از مصر و خشونت های جاری در این کشور منتشر شده است. اما شاید یکی از خشونت‌آمیزترین ویدئوهایی که تاکنون از ناآرامی ها در مصر منتشر شده، ویدئوی حاضر است که در شهر اسکندریه گرفته شده و بسیاری از مردم مصر را در بهت فرو برده است.
این ویدئو روز جمعه فیلم برداری شده. اما روز شنبه در شبکه های اجتماعی منتشر شد. در این ویدئو دیده میشود که چند نوجوان، توسط گروهی از مردان خشمگین محاصره شده اند و آنها برای فرار، به روی یک منبع آب بر روی سقف یک خانه رفته اند، اما دو تن از این نوجوان از روی این منبع آب به روی سقف خانه پرت شده و به شدت زخمی میشوند و نوجوان سوم هم میمیرد. فرانس ۲۴ با پدر نوجوان کشته شده، گفتگویی انجام داده است.
نوجوانی که در این صحنه کشته شده است، حمزه بدر نام دارد. در ویدئو دیده میشود که او اول از روی منبع آب به پایین پرت میشود و سپس به شدت مورد ضرب و شتم گروهی از مردان قرار میگیرد.
در آن روز در اسکندریه خشونت ها بین حامیان و مخالفان محمد مرسی بسیار بالا گرفته بود و ۱۲ نفر طی همین درگیری ها کشته شدند.

یک همسایه از این اتفاق فیلم برداری کرده ا

«پسر من حتی از تظاهرات کنندگان هم نبود»

 محمد بدر پدر حمزه بدر است:

حمزه به خیابان رفت{خیابان مشیر} تا ببیند چه خبر است. او در این تظاهرات طرفدار گروه خاصی نبود. او تنها صد متر از خانه فاصله داشت. او به خیابان سیدی جابر رفت تا تظاهرات را تماشا کند {برخی از سایت های خبری حمزه و دوستانش را از مخالفان مرسی توصیف کرده اند.} من دقیقا نمیدانم چه اتفاقی افتاده است اما یکی از بچه هایی که آن روز با آنها بوده است به من گفت: گروهی از حامیان و مخالفان مرسی با هم درگیر شده اند و سپس گروهی از افراد مسلح آنها را تعقیب کرده اند و آنها نیز به داخل یک ساختمان پناه برده اند، اول در را قفل کرده اند و سپس به پشت بام خانه فرار کرده اند.
تصویر گرفته شده از ویدئو
من نمیدانم که مهاجمان چه کسانی بوده اند{ برخی از سایت های خبری آنها را از اعضای حزب اخوان المسلمین توصیف کرده اند اما هیچ مدرکی برای این ادعا ارایه نداده اند.}
من تنها میدانم که یکی از آنها ریش بلندی داشته و پرچم سیاه القاعده را حمل میکرده است {این مرد در صحنه هایی از ویدئوهای این حادثه دیده میشود}
آنها خود را به پشت بام میرسانند و یکی از مردان، حمزه را به پایین منبع آب میکشد و سپس باقی مردان او را چندین بار مورد ضرب و شتم قرار میدهند.
حمزه به وسیله دایره قرمز رنگ در این تصویر مشخص شده است
به نظر میرسد، مرد جوان دیگری بر روی منبع به این نوجوانان میپیوندد{ در ویدئو مشخص است که حمزه دستش را به سمت او دراز میکند اما به علت تکان دوربین مشخص نیست که وی دقیقا به چه شکل به بالای منبع آب میرسد.} من او را نمیشناسم فقط میدانم که او و یکی دیگر از بچه ها از بالای منبع آب به پایین پرت میشوند، اما آنها زنده میمانند.
یکی از قربانیان به پایین پرت میشود
فرد دیگر تلاش میکند تا از دست آنها فرار کند او به من گفت که مردی که پرچم القاده را حمل میکرده دیده است.{یک شاهد عینی نیز چنین مطلبی را به روزنامه لس آنجلس تایمز گفته است.}
تصویر گرفته شده از ویدئواز مردی که پرچم القاعده را حمل میکرده است.
حمزه بلافاصله نمرد، او سه ساعت بعد در بیمارستان مرد. مردی که او را هل داده، دستگیر شده است و حالا ما منتظر هستیم تا متوجه شویم چرا این اتفاق افتاده است. پسر من تنها ۱۹ سال سن داشت.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com