محمد اسلامی مهره اصلی و شروع‌کننده بمب‌سازی حکومت ایران

محمد اسلامی که از جانب ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس سازمان انرژی اتمی حکومت ایران منصوب شده است یکی از افراد کلیدی برنامه هسته‌ای حکومت ایران از ابتدای شروع آن بوده است.

در سوابقی که از محمد اسلامی ذکر شده است از وی به عنوان فردی که در رشته مهندسی راه و ساختمان، تحصیلات و سابقه کار اجرایی دارد نام برده شده است. [محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی و معاون رئیسی کیست؟]

اما اطلاعاتی که عمدتا از سوی شورای ملی مقاومت ایران؛ اپوزیسیون حکومت ولایت فقیه و اصلی‌ترین نهاد افشاءکننده برنامه پنهان هسته‌ای حکومت ایران در سال‌های دهه ۱۳۸۰ افشاء شده نشان می‌دهد که وی یک بر خلاف آنچه توسط حکومت ایران رسانه‌ای می‌شود از مهره‌ها و فرماندهان ارشد سپاه پاسداران است که از ابتدای پروژه بمب‌سازی حکومت ایران دست‌اندرکار این پروژه بوده است.

محمد اسلامی اولین رئیس مرکز تحقیقات سپاه در برنامه هسته‌ای

سرتیپ پاسدار محمد اسلامی که کمتر در لباس نظامی سپاه پاسداران ظاهر می‌شود، یا بهتر است بگوییم اصلا ظاهر نمی‌شود، اولین رئیس مرکز تحقیقات سپاه در سال ۱۳۶۶ (اولین ارگان شروع کننده بمب اتمی و موشکی) بوده است.

شایان ذکر است از سال ۱۳۷۲ به بعد که کلیه مراکز تحقیق مختلف بر روی پروژه هسته‌ای از سراسر کشور جمع شده و به وزارت دفاع منتقل شد، مرکز  تحقیقات سپاه پاسداران نیز به وزارت دفاع منتقل شده و تحت نام «موسسه آموزش و تحقیقاتی دفاعی»  نامگذاری شد اما از ابتدا برنامه بمب‌سازی حکومت ایران توسط مرکز تحقیقات سپاه پاسداران شروع شده بود که ریاست آن با محمد اسلامی بوده است.

دیدارهای محمد اسلامی با عبدالقادر خان برای دستیابی به سلاح اتمی

پس از آن محمد اسلامی در سال‌های دهه ۱۳۷۰ و ۱۳۸۰ رئیس موسسه آموزش تحقیقات دفاعی وزارت دفاع بوده است و در این سمت دیدارهای متعددی با عبدالقادر خان پدر برنامه اتمی پاکستان داشته که حکومت ایران پیش از این می‌خواست از طریق وی به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند.

در دهه ۱۳۸۰ و ۱۳۹۰ نیز در همه پیگیری‌های پرونده اتمی و موشکی حکومت ولایت فقیه، همواره نام محمد اسلامی مطرح بوده و وی مسئول پیگیری‌های سازمان سپند بوده است.

فعالیت‌های محمد اسلامی در برنامه موشکی حکومت ایران

محمد اسلامی همچنین سالیان زیادی در بخش‌های ویژه صنایع ویژه ساخت موشک در خجیر و پارچین فعالیت داشته و در این زمینه مسئولیت‌های مهمی بر عهده داشته است.

افشاگری‌های شورای ملی مقاومت ایران در مورد محمد اسلامی

در کنفرانسی که علیرضا جعفرزاده معاون دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران؛ اپوزیسیون حکومت ولایت فقیه در ۴ شهریور ۱۳۸۴ در واشنگتن برگزار کرد اعلام شد که عبدالقادرخان در سال ۱۹۸۷ یعنی در مراحل اولیه برنامه اتمی حکومت ایران، حداقل دو بار با فرماندهان سپاه پاسداران ملاقات داشته است.

سرپرست هیأت ملاقات‌کننده از طرف سپاه، محمد اسلامی رئیس مرکز تحقیقات سپاه پاسداران حکومت ایران بوده است.

در آن زمان  مأموریت اصلی مرکز تحقیقات سپاه، کار تحقیقاتی در زمینه سلاح هسته‌یی بوده است.

ملاقات بین فرماندهان سپاه با عبدالقادر خان توسط امراللهی رئیس وقت سازمان انرژی اتمی حکومت ایران هماهنگ شده بود.

محمد اسلامی سرتیپ سپاه پاسداران و در دهه ۱۳۸۰ رئیس موسسه آموزش و تحقیقات دفاعی وزارت دفاع است.

همچنین در ۴ شهریور ۱۳۸۴ خبرگزاری فرانسه با  استناد به افشاگری شورای ملی مقاومت ایران اعلام کرد «علیرضا جعفرزاده ادعای جدیدی در مورد همدستی گزارش شده پاکستان در برنامه هسته‌ای ایران و یک عضو ارشد سپاه پاسداران ایران (محمد اسلامی) که در سال ۱۹۸۶ و ۱۹۸۷ با عبدالقادر خان دیدار کرده است را مطرح نمود.

او گفت: دیدار میان عبدالقادر خان و یک سرتیپ که به عنوان محمد اسلامی، رئیس مرکز تحقیقاتی سپاه پاسداران، معرفی شد، برگزار شده است. ادعاهای حکومت ایران مبنی بر اینکه رابطه گزارش شده عبدالقادر خان به برنامه هسته‌ای آن تنها در زمینه غیر نظامی بوده است را رد می‌کند.»

علاوه بر این محمد محدثین رئیس کمیسیون خارجی شورای ملی مقاومت ایران در یک کنفرانس مطبوعاتی در ۳۱ شهریور ۱۳۸۴ اعلام داشت «معاملات با عبدالقادر خان مستقیما در تهران صورت گرفته است.  طرف مذاکره با عبدالقادر خان در ۱۹۸۶ محمد اسلامی بود که از فرماندهان سازمان دفاعی و آموزشی وزارت دفاع بوده است. محمد اسلامی یکی از افرادی بود که در ملاقات دیگری با عبدالقادر خان نیز در سال ۱۹۸۷ در دوبی شرکت داشته است.»

همچنین در ۲۷ آبان سال ۱۳۸۴ خبرگزاری فرانسه به استناد افشاگری‌های شورای ملی مقاومت ایران در مطلبی نوشت «مامور سپاه پاسداران حکومت ایران که بعنوان محمد اسلامی تعیین هویت شد از سال ۱۹۸۷ با نمایندگان این بازار سیاه (دستیابی به سلاح هسته‌ای) در ارتباط بوده است.»

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)