اتمام داروی قارچ سیاه در کشور و مردم بدون دارو!

به دنبال شیوع بیماری قارچ سیاه در برخی از شهرها و استان‌های کشور، داروی این بیماری نایاب شده است. علت این امر چیست؟

گسترش بیماری قارچ سیاه در استان‌‌های کشور

هر روز که می‌گذرد اخبار بیشتری مبنی بر ابتلاء تعداد بیشتری از بیماران کرونایی به قارچ سیاه در شهرها و استان‌های مختلف کشور منتشر می‌شود.

قارچ سیاه بیماری عفونی خطرناکی می‌باشد که با شیوع ویروس کرونا در جهان شیوع آن نیز افزایش یافته است. [روزنامه سپاه پاسداران: آمار واقعی کشته های کرونا ۷۰۰ هزار نفر است]

این بیماری نادر اما خطرناک است که به دستگاه تنفسی، بینی، چشم و مغز آسیب جدی می‌رساند و در موارد باعث از بین رفتن بینایی یک یا دو چشم بیمار یا بروز سکته مغزی می‌شود.

تعداد بیماران مبتلاء به قارچ سیاه

اخبار حاکی از بستری شدن ۱۰ نفر در بیمارستان خمینی تهران، ۲۰ نفر در استان مازندران، ۲۰ نفر در استان خراسان رضوی، و مواردی نیز در استان‌های گیلان، اردبیل و خوزستان می‌باشد.

شاپور بدیعی؛ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به ابتلاء ۲۰ نفر در خراسان رضوی به قارچ سیاه افزود فقط یک دهم درصد از بیماران کرونا به قارچ سیاه مبتلاء می‌شوند اما تمام بیماران مبتلاء به قارچ سیاه در مشهد از بیماران کرونا بوده‌اند.

اخبار آنجا نگران‌کننده‌تر می‌شود که بدانیم داروی درمان قارچ سیاه در کشور نایاب شده و از بازار رسمی کشور به بازار قاچاق منتقل شده است.

به عبارت دیگر دارو در کشور وجود دارد اما به دلیل فساد سیستماتیک در حکومت ولایت فقیه، در چرخه توزیع تا مصرف در نقطه به دلیل سودجویی برخی جناح‌های حکومتی از روند صحیح تقسیم و توزیع و مصرف خارج شده و با قیمت‌های چند ده برابر سر از بازار سیاه در می‌آورند.

در مورد داروی قارچ سیاه نیز حکایت همین است. حیدر محمدی مدیر کل داروی سازمان غذا و داروی حکومت ایران در روز پنجشنبه ۴ شهریور اعلام کرد موجودی داروی قارچ سیاه در ۲ هفته اخیر در کشور به صفر رسیده است.

وی افزود میزان مصرف داروی قارچ سیاه معمولا ماهانه ۹ هزار عدد بوده اما با افزایش مصرف آن به ۴۴ هزار عدد باعث شده که داروی آن در کشور به صفر برسد.

داروی قارچ سیاه با ۱۳ برابر قیمت بازار سیاه

اما به رغم اظهارات محمدی که اعلام می‌دارد داروی قارچ سیاه در کشور تمام شده است روزنامه جام جم هم زمان در روز ۴ شهریور خبر داد برای داروی «آمفوتریسین بی» داروی تجویز شده برای قارچ سیاه بازار سیاه به راه افتاده است و قیمت آن در ناصر خسرو از ۳۰۰ هزار تومان به بیش از ۴ میلیون تومان افزایش یافته است.

حال باید این پرسش را پرسید که اگر داروی قارچ سیاه در کشور به صفر رسیده است چگونه در بازار آزاد با قیمت گزاف و ۱۳ برابر یافت می‌شود.

پاسخ را شاید در خبری که تجارت نیوز منتشر کرده است بتوان یافت. تجارت نیوز نوشت پس از انتشار اخبار موارد ابتلاء به قارچ سیاه این دارو در سامانه ۱۹۰ و داروخانه‌‌ها نایاب است و از شکل‌گیری بازار سیاه این دارو خبر داد و به نقل از یکی از فروشندگان غیر رسمی داروی قارچ سیاه نوشت دیروز می‌فروختیم ۳ میلیون امروز ۴ میلیون و اگر می‌خواهید امروز بخرید فردا گران تر می‌شود.

به عبارت دیگر بعد از شیوع قارچ سیاه مافیای داروی قارچ سیاه آن را از سامانه ۱۹۰ و چرخه توزیع داروخانه‌‌ها منتقل کرده تا با قیمت‌های چندین برابری به فروش برساند و بدین وسیله سودای مرگ کند.

قطع یقین در این بین و با توجه به حساسیت این دارو نمی‌توان بدون داشتن پشتوانه در دستگاه‌های حاکمیتی قاچاق چنین دارویی را انجام داد.

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)