علی صالح آبادی کیست؟

علی صالح آبادی متولد سال ۱۳۵۷ در شهر سبزوار از توابع استان خراسان رضوی است.

مانند اکثریت وزرای پیشنهادی از پیشنه وی اطلاع زیادی در دسترس نمی‌باشد. وی ساکن تهران می‌باشد.

تحصیلات علی صالح آبادی

علی صالح آبادی کارشناسی ارشد معارف اسلامی و مدیریت مالی از دانشگاه امام صادق و دکتری مدیریت مالی از دانشگاه تهران و عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق متعلق به خانواده مهدوی کنی می‌باشد که در پرورش مهره‌های مطیع و دست‌آموز نظام تخصص دارد.

سوابق اجرایی علی صالح آبادی

علی صالح آبادی از اول آذر ۱۳۸۴ و پس از تصویب قانون بازار اوراق بهادار به سمت دبیر کل سازمان کارگزاران بورس اوراق بهادار تهران منصوب شد.

از خرداد سال ۱۳۸۵ بعد از تاسیس سازمان بورس و اوراق بهادار از سوی شورای عالی بورس به عنوان رئیس این سازمان منصوب گشت.

علی صالح آبادی از سال ۱۳۸۵ تا سال ۱۳۹۳ به مدت ۸ سال ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار را به عنوان اولین رئیس آن بر عهده داشت.

علی صالح آبادی پس از استفعاء از ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار به سمت مدیرعامل بانک توسعه صادرات گماشته شد که تا کنون نیز در ایم سمت باقی مانده است.

علی صالح آبادی و فعالیت‌ در بنیادهای مالی تحت نظر خامنه‌ای

از جمله دیگر سوابق اجرایی علی صالح آبادی می‌توان به مدیریت تالار منطقه‌ای بورس کرج، مسئول بررسی سرمایه‌گذاری در شرکت سرمایه گذاری غدیر؛ وابسته به سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح حکومت ایران، فعالیت در سازمان تامین اجتماعی و «ستاد اجرایی فرمان امام» اشاره کرد.

علی صالح آبادی همچنین عضویت در کمیته فنی هیئت خدمات اسلامی مالزی را نیز یدک می‌کشد.

به عبارت دیگر عمده فعالیت‌‌های علی صالح آبادی در بنگاه‌های عظیم اقتصادی تحت کنترل خامنه‌ای بوده است.

حال با این سوابق و به مانند بسیاری از وزرای پیشنهادی رئیسی به مجلس  حکومت ایران، علی صالح آبادی نیز از بخشی از بدنه دستگاه عظیم مالی حکومت ولایت فقیه برخاسته است که تحت نظر بیت خامنه‌ای بوده و هیچ گونه شفاف سازی  و حسابرسی در مورد آنها وجود ندارد. [ابراهیم رئیسی کابینه ۱۹ نفره اش را به فرمان خامنه ای معرفی کرد!]

عدم سنخیت پیشنهاد علی صالح آبادی برای تصدی ریاست بانک مرکزی

علاوه بر این علی صالح آبادی هیچ سابقه اجرایی مطابق با ریاست بانک مرکزی در کارنامه خود ندارد و تنها از این حیث برای ریاست بانک مرکزی از سوی رئیسی کاندید شده است که دست‌آموز دستگاه ولایت فقیه و مطیع و فرمانبردار خاص آنها می‌باشد.

این پیشنهاد رئیسی به قدری تعجب‌ برانگیز بود که حتی در درون حکومت ولایت فقیه نیز تعجب و اعتراض بسیاری از فعالان سیاست‌های کلان مالی کشور را درآورد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)