محمدرضا قرایی آشتیانی کیست؟

ابراهیم رئیسی سرتیپ محمدرضا قرایی آشتیانی را به عنوان کاندید پیشنهادی خود برای تصدی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دولت خود به مجلس حکومت معرفی کرده است. محمدرضا قرایی آشتیانی کیست؟

محمدرضا قرایی آشتیانی متولد سال ۱۳۳۹ در تهران است. با اتمام تحصیلات ابتدایی و متوسط در سال ۱۳۵۸ و در ۱۹ سالگی وارد دانشگاه امام علی شده و در سال ۱۳۶۱ از این دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شود.

محمدرضا قرایی آشتیانی در ادامه دوره دافوس را در دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا و دکتری مدیریت دفاعی را در دانشگاه علی دفاع ملی طی می‌کند.

سوابق اجرایی محمدرضا قرایی آشتیانی کاندیدای رئیسی برای وزارت دفاع

سوابق اجرایی محمدرضا قرایی آشتیانی که ابراهیم رئیسی وی را به عنوان کاندید وزارت دفاع به مجلس حکومت ایران معرفی کرده، به شرح زیر می‌باشد:

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش از ۱۳۷۸ تا سال ۱۳۸۴

جانشین فرمانده ارتش از سال ۱۳۸۴ تا سال ۱۳۸۷

انتقال به ستاد کل نیروهای مسلح در سال ۱۳۸۷

معاونت بازرسی ستاد کل نیروهای مسلح ۱۳۹۸ تا ۱۳۹۲

جانشینی معاونت آماد، جانشینی طرح و برنامه، ریاست مدیر گروه راهبردی و منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح تا سال ۱۳۹۸

جانشین ریاست ستاد کل نیروهای مسلح از تیر ۱۳۹۸ تا سال ۱۴۰۰

محمدرضا قرایی آشتیانی در لیست تحریم‌های آمریکا

نام محمدرضا قرایی آشتیانی به دلیل آنچه که پیشبرد اهداف بی ثبات کننده حکومت ایران در منطقه و جهان خوانده می‌شد در روز جمعه ۲۰ دی سال ۱۳۹۸ در لیست اداره دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا موسوم به اوفک قرار گرفت.

سرسپاری محمدرضا قرایی آشتیانی به سیستم ولایت فقیه

در مورد وابستگی و سرسپردگی محمدرضا قرایی آشتیانی به خامنه‌ای و سیستم ولایت فقیه سایت رویداد ۲۴ اخیرا نوشته است «نام محمدرضا قرایی آشتیانی به عنوان جانشین باقری در ستاد کل نیروهای مسلح شنیده می‌شد اما از امروز او را به عنوان وزیر پیشنهادی دفاع می‌شناسند و ظاهرا باقری آن قدر نفوذ داشته است که بتواند نزدیک‌ترین گزینه خود را به کابینه رئیسی بفرستد و خیالش راحت باشد که صد در صد به عنوان وزیر انتخاب خواهد شد چه آنکه معمولا وزرای دفاع و اطلاعات وزیرانی هستند که که بالاترین رای انتخاب می‌شوند مخصوصا وزیر دفاع که در هر دولتی و با هر رویکردی همواره با رای بالای ۲۵۰ نماینده رای اعتماد گرفته است».

با توجه به ترکیب یکدست مجلس ولایی خامنه‌ای و با توجه به سرسپردگی محمدرضا قرایی آشتیانی به حکومت ولایت فقیه انتظار می‌رود وی بدون هیچ مشکلی به عنوان وزیر دفاع منصوب شود.

[ابراهیم رئیسی کابینه ۱۹ نفره اش را به فرمان خامنه ای معرفی کرد!]

سوابق سرکوب محمدرضا قرایی آشتیانی

محمدرضا قرایی آشتیانی اولین ماموریت سرکوبگرانه خود را در قالب عضویت در لشکر ۲۳ نوهد و شرکت در قتل عام و سرکوب مردم کردستان انجام داد.

این نقش‌آفرینی در سرکوب و خدمت به ولایت فقیه باعث شد تا در سال ۱۳۶۳، علی صیاد شیرازی وی را مامور آموزش دانشجویان دانشکده افسری کند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)