آقا فرموده!!

ولی فقیه سوم؛ خطری  که در کمین است! شماره  (۵۴)

[حکایت حکومت ولایت فقیه در سرزمین ایران

فصل دوم (۱۱)

تصویب اصل ولایت فقیه در مجلس خبرگان قانون اساسی(اول) تا دوره ی  «مطلقه».]

تدوین و تحقیق از: محمد شوری (نویسنده و روزنامه نگار)

@shourimohammad

رئیس مجلس[بهشتی] گفت:

پیشنهادی ار طرف حجت الاسلام منیرالدین حسینی رسیده مبنی بر اینکه برای احراز موافقت اصول تصویب شده با قوانین و اصول اسلامی عده ای از فقهای مجلس انتخاب شوند تا اصول مصوبه پس از تصویب آنان به تصویب نهایی برسد!

آقای منیرالدین حسینی در دنبال سخنان آقای بهشتی گفت:

«این در حقیقت دنباله ی پیام امام امت است مبنی بر اینکه آقا فرمودند فقها نظرشان متبع است»!

آقای بنی صدر در رد سخنان آقای منیرالدین حسینی گفت:

«شما از یک طرف می فرمائید به رای مستقیم و از طرف دیگر هرچه به نفع تان نیست  می گوئید آقا فرموده اند و هر چه را که با رای تان نمی خواند می فرمائید آقا نفرموده اند!

اگر آقا فرمو ده اند این قانون اساسی را ملاحظه فرموده اند و من با آقای بهشتی خدمتشان رفتیم بجز دو مورد بقیه را تائید فرمودند. پس شما هیچگونه زحمتی به خود ندهید و این دو مورد را رسیدگی کنید و کار را تمام کنید. اگر این مجلس باید تصویب کند پس دیگر این پیشنهادها را نفرمائید.

پس از سخنان آقای بنی صدر چند نفر دیگر از نمایندگان پیرامون این پیشنهاد صحبت کردند و بعد از طرف رئیس مجلیس پیشنهاد فوق به رای گذاشته شد که رد شد».

«تمام روز نمایندگان صحبت از ولایت فقیه کردتد و کسی نگفت فقیهی که می تواند ولی باشد کیست؟ کجاست آن فقیهی که بتواند جامعیت امام را داشته باشد؟ و اگر چنین شخصی نیست بابد مجموعه متصدیان قوای حاکمه فقیه صاحب صلاحیت تلقی شوند».

[بنی صدر.ابوالحسن.روزنامه انقلاب اسلامی.پنج شنبه ۱ شهریور۱۳۵۸.کتاب: صورت مشروح مذاکره مجلس بررسی نهایی قانون اساسی جمهوری اسلامی.ج۱، ص۹۳، جلسه  چهارم،۲۹مرداد۱۳۵۸]

ادامه دارد…

۱۹مرداد ۱۴۰۰

نه به ولی فقیه سوم!

پیشگیری بهترین درمان. علاج واقعه قبل از وقوع.

t.me/shourimohammad

  

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)