پیک پنجم و سویه دلتای کرونا و قربانیان بی‌‌شمار

پیک پنجم و سویه دلتای کرونا همچنان قربانیان زیادی از مردم ایران می‌گیرد در حالی که حکومت ولایت فقیه همچنان بر سر واردات واکسن معتبر مردم ایران را به بازی گرفته است.

پیک پنجم کرونا و سویه دلتا بیداد می‌کند اقصی نقاط کشور همگی درگیر سویه دلتا شده‌‌اند و کمبودها در سراسر کشور بیداد می‌کند.

اخباری که منتشر می‌شود همگی وضعیتی وخیم را گزارش می‌دهد در حالی که ولایت فقیه با عدم مدیریت بر وخامت وضعیت می‌افزاید.

۲۹ استان کشور درگیر سویه دلتا

در حال حاضر از ۳۱ استان کشور ۲۹ استان درگیر سویه دلتا شده و میزان بستری و ورودی به بیمارستان‌ها به شدت بالا رفته است.

دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اعلام کرد فوتی‌های کرونا در هفته گذشته به نسبت هفته قبل از آن ۸۱ درصد افزایش داشته است.

از کرمان نیز خبر می‌رسد این استان در صدر استان‌های با درجه‌بندی بحران بالا قرار دارد و در حال حاضر نزدیک به ۱۷۰۰ بیمار کرونایی در این استان بستری می‌باشند.

در استان خوزستان نیز وضعیت وخیم است تعداد بیماران با سرعتی فزاینده‌ای افزایش می‌یابد به نحوی که از قله پیک اول نیز بالاتر رفته و گزارش‌ها حاکی از وضعیت نگران کننده‌ای در این استان است.

در استان فارس افزایش ابتلاء و فوت اضطراری اعلام شده و طی ۲۴ ساعت ۲۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

تمامی بیمارستان‌های کشور از بیماران کرونایی پر شده است

رئیسی سخنگوی ستاد کرونا اعلام کرد ۲۹ استان ما درگیر موج سویه دلتا شده و از طرفی میزان بستری و ورودی بیمارستان‌ها به شدت دارد بالا می‌رود.

خیلی از بیمارستان‌ها دارد پر می‌شود اگر بخواهیم به همین شکلی که الان هست پروتکل را رعایت کنیم هفته آینده درگیر موج بسیار سهمگین‌تری می‌شویم چون هنوز این روند صعودی به حد منتهای خودش و به قله آن نرسیده است.

سخنگوی دانشگاه پزشکی اصفهان نیز درباره وضعیت وخیم این استان اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته ۳۹۲ نفر بستری شدند و در حال حاضر ۲۵۱۸  بیمار بستری داریم که ۳۶۷ نفر از آنها در آی‌سی‌یو بستری هستند.

از استان همدان نیز خبر می‌رسد آمار بیماران کرونایی در این استان سه برابر و فوتی‌ها ۲ برابر نسبت به ماه قبل افزایش داشته است.

معاون علوم پزشکی استان گلستان اعلام کرد  شرایط از اسفند ۱۳۹۸ هم بدتر شده و فراگیری بیش از تصور ماست ۱۴۷۳ بیمار کرونایی  بستری و ۱۶۷۰ بیمار تحت درمان سرپایی داریم.

فاجعه‌ای ترسناکتر از فیلم‌های ترسناک

یک پرستار بیمارستانی در استان گلستان اعلام کرد «فجایعی در بیمارستان می‌بینیم که در هیچ فیلم ترسناکی نیست برخی از همکاران ما معتقد هستند هنوز از آنچه قرار است بر سر ما بیاید خبر نداریم.

انوش دهنادی‌مقدم معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان در روز ۱۰ مرداد اعلام کرد در یک روز ۳۰۰ بیمار بستری شده‌اند و بیش از ۱۲۰۰ بیمار کرونا در بیمارستان‌های گیلان بستری هستند و ۱۶۰ بیمار به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند و استان گیلان در آستانه یک فاجعه کرونایی است.

خراسان رضوی و مشهد در بدترین وضعیت

اما بدترین اخبار مربوط به سویه دلتای کرونا از مشهد و خراسان می‌رسد. بنا بر گزارش تسنیم وضعیت مشهد فرابحرانی است و از نوزاد ۱۷ ماهه تا سالمند ۸۵ ساله در میان بیماران سویه دلتای کرونا وجود دارند.

روزانه بیش از ۵۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری می‌شوند و تعداد بیماران بستری و فوتی‌ها در خراسان رضوی در قیاس با ۱۸ ماه اخیر بی‌سابقه توصیف شده است.

وعده‌‌های توخالی واکسن!

در همین حال سران حکومت ولایت فقیه کماکان بر طبل وعده‌های توخالی خود می‌کوبند. حسن روحانی که چند روز بیشتر پاستورنشین نیست اعلام کرد «تصمیمات ما همواره بر پایه خرد جمعی بوده یعنی بحث کردیم بررسی و تصمیم‌گیری کردیم و تصمیمی نمی‌بینیم که بر خلاف اصول علمی باشد»

روحانی در منتهای وقاحت اعلام کرد «واکسن یکی از افتخارات بزرگ ماست از پیش‌بینی‌هایی که برای واکسن می‌کردیم یک گام جلوتر هستیم»!

اظهارات روحانی در حالی است که حریرچی در روز ۳۰ تیر اعلام کرد از این که نتوانستیم به وعده‌های داده شده درباره واکسیناسیون وسیع‌تر عمل کنیم از مردم عذرخواهی می‌کنیم.

صدای اعتراض صدا و سیما نیز بلند شده

تناقض‌گویی‌ها تا بدانجا پیش رفته که صدا و سیمای حکومت که تحت شدیدترین نوع سانسور قرار دارد نیز به  وضعیت وعده‌های واکسن اعتراض نشان داده و در یک برنامه تلویزیونی مجری برنامه اعلام کرد «واکسن برکت چه زمانی قرار است بیاید؟ چه اتفاقی قرار است بیفتد؟ مسئولان ستاد اجرایی فرمان امام یک اطلاعاتی می‌دهند وزارت بهداشت اطلاعات دیگری می‌دهد همه گیج شده‌ایم چرا واضح و روشن اسناد علمی این واکسن منتشر نمی‌شود حالا که نسبت به کل دنیا از واکسن عقب افتاده‌ایم بدانیم چه زمانی قرار است واکسن ایرانی در تعداد بالا بیاید؟»! [پیک پنجم کرونا کشتار می‌کند یا خامنه‌ای؟]

این وضعیت آشفته سخنگوی ستاد ملی کرونا؛ علیرضا رئیسی را بر آن داشته تا صراحتا اعلام کند راهکار فعلی مدیریت کرونا اجرای یک تعطیلی سراسری سفت و سخت است.

اما این راهکار رئیسی به مانند نوشدارو بعد از مرگ است. در همین حال اخباری گسترده‌ای مبنی بر واردات واکسن به کشور در رسانه‌های حکومتی منتشر می‌شود اما از محل مصرف و نحوه استفاده و تقسیم‌بندی آن هیچ اطلاعات شفافی در دست نیست.

ادعای ۱۱.۵ میلیون دوز واکسن وارداتی و کمترین میزان واکسیناسیون

به تازگی هلال احمر حکومت ایران اعلام کرد دهمین محموله واکسن کرونا وارد کشور شده که شامل یک میلیون و ۲۰۰ هزار دوز می‌شود.

هلال احمر حکومت ایران با اعلام این خبر افزود با این محموله مجموعه واردات واکسن به کشور به ۱۱ میلیون و ۵۲۰ هزار دوز رسیده است!

اما میزان واکسیناسیون و روند صعودی سویه دلتا این پرسش را ایجاد می‌کند که چرا تعداد واکسینه‌شدگان اینقدر اندک و به اذعان مقامات ذیربط از همه دنیا عقب‌تر هستیم؟!

در آخرین اخبار رسیده ایرج  حریرچی معاون وزیر بهداشت حکومت روز یکشنبه ۱۰ مرداد خبر داد در هفته گذشته ۴۵ هزار بیمار کرونای تقریبا به اندازه یک شهر کوچک یا متوسط و حدود ۱۸۰ هزار بیمار سرپایی مثبت در کشور شناسایی شده است!

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)