با شیوع و انتشار سریع موج پنجم ویروس کرونا به ویژه نوع “دلتا”ی آن در ایران تعداد کسانی که روزانه بر اثر آن جان می بازند به شکل بی سابقه ای افزایش یافته و بحرانی تر شده است.

درحال حاضر ۲۳۲ شهر ایران در وضعیت قرمز و ۱۱۷ شهر در وضعیت نارنجی و ۹۹ شهر در وضعیت زرد قرار گرفته است. مسئولان وزارت بهداشت و درمان رژیم اذعان نموده اند که جدا از کسانی که به مطب ها مراجعه می کنند، روزانه بیست هزار مبتلای کرونا به بیمارستانها مراجعه می‌کنند و تعداد زیادی از بیماران مجبورند در حیاط بیمارستانها در انتظار تخت خالی باقی بمانند.

نه سران رژیم راه‌کاری برای این معضل در پیش گرفته‌اند و نه سیستم نیمه فلج درمانی جمهوری اسلامی قادر به پذیرش این حجم از بیماران است.

روز یک‌شنبه سوم مرداد وزارت بهداشت و درمان رژیم اسلامی سیر صعودی ابتلا به بیماری کووید ۱۹ را تأئید نمود و اعلام کرد که در شبانه‌ روز گذشته ۲۷ هزار نفر به این بیماری مبتلا شده و تعداد ۲۶۸ نفر نیز جانباخته اند.

روز قبل از آن نیز ۱۸هزار و ۶۳۲ مبتلا شدند. با توجه به اینکه قبلأ سازمان نظام پزشکی ایران اعلام نموده بود که تعداد واقعی قربانیان این بیماری در ایران سه تا چهار برابر آمارهای رسمی می باشد، می‌توان به ابعاد وحشتناک این فاجعه انسانی در ایران پی برد.

این درحالی است که حسن روحانی روز پنج شنبه ۳۱ تیرماه بی شرمانه ادعا نمود که دولتش در مهار ویروس کرونا موفق بوده و تا کنون ده میلیون نفر در ایران واکسینه شده اند.

چنین دروغ آشکاری را دکتر ظفر قندی رئیس سازمان نظام پزشکی فضاهای بیمارستانی برملا ساخت. او اعلام کرد که: ”تا کنون کلأ هشت میلیون دوز واکسن تزریق شده است.” یعنی تا کنون فقط چهار میلیون از جمعیت هشتاد میلیونی ایران واکسینه شده اند.

در چنین شرایطی مقامات نهادهای مذهبی حکومت اسلامی اعلام کرده‌اند که امسال در سراسر کشور همۀ برنامه‌های مذهبی مربوط به محرم را برگزار خواهند کرد.

روح اله حریزاوی قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی اعلام نمود که: “امسال نه تنها هیچ برنامه‌ای به خاطر کرونا تعطیل نخواهد شد بلکه برنامه‌هایی برای استقبال چهل روزه از محرم و سپس ماههای محرم و صفر نیز تدوین شده است “.

این درحالی است که مسئولان وزارت بهداشت و درمان عدم رعایت موازین و برگزاری تجمعات را یکی از عوامل اصلی وخامت گسترش شیوع این بیماری اعلام کرده اند. ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت رژیم روز یکشنبه سوم مرداد هشدار داد که:

”برگزاری تجمعات مذهبی به مناسبت ماه محرم موجب تشدید وضعیت بحرانی کرونا را در هفته‌های آینده خواهد شد و افرادی که در ایام مسلمیه مراسم مذهبی برگزار کردند، باید از مردم عذر خواهی کنند. ”

او افزود حتی تعطیلی شش روزه تهران نیز به همین دلیل درعدم کاهش بار کرونا بی اثر بوده است.

اما چرا سران و مقامات حکومت اسلامی علیرغم چنین شرایط خطرناکی بر برگزاری مراسم ارتجاعی و خرافی مذهبی تأکید می ورزند؟

توسل به تبلیغات مذهبی برای فریب مردم و بهره برداری سیاسی از آن همواره یکی از پایه‌های تداوم حاکمیت ارتجاعی جمهوری اسلامی بوده است.

در شرایطی که بیش از یک ماه است که اعتصابات بی سابقه کارگران صنایع نفت و پتروشیمی و کارگران نیشکر هفت تپه و دیگر مراکز کارگری در جریان می باشد،
و در شرایط که اعتراضات عمومی توده های مردم ستمدیده خوزستان که اینک به بسیاری دیگر از استانهای کشور از جمله بوشهر، تهران، لرستان، البرز، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان و خراسان سرایت کرده، وارد دومین هفته خود شده است،
و در شرایطی که جمهوری اسلامی به آستانۀ ورشکستگی اقتصادی رسیده و از پاسخگویی به مطالبات کارگران و برآورد کردن ملزومات ابتدایی زندگی
و حتی آب برای توده های مردم عاجز و نا توان است، به غیر از گسترش سرکوب و توسل به فریب مردم از طریق برانگیختن احساسات مذهبی کاری از دستش ساخته نیست.

اِصرار حکومت درماندۀ جمهوری اسلامی بر برگزاری همۀ برنامه‌های مذهبی محرم و فراتر از آن آنگونه که “سازمان تبلیغات اسلامی رژیم” اعلام کرده استقبال چهل روزه قبل و بعد از آن به ویژه در شرایط بحران حاد کرونا که به آن اشاره شد، نشانه اوج درماندگی و بی مسئولیتی جمهوری اسلامی در مقابل جان مردم ایران است.

علیرغم هشدارهای مسئولان بهداشتی به بروز فاجعه انسانی در صورت انجام چنین تجمعات ارتجاعی و خُرافی، سردمداران حکومت تصور می کنند با به راه انداختن جار و جنجال محرم و کربلا و تشنگی و مرگ حسین و غیره، می توانند توجه کارگران و توده های مردم را از خواستها و مطالبات شان منحرف نمایند.

حال مهم نیست اگر در این راه صدهها هزار نفر به کرونا مبتلا شوند و دهها هزار نفر قربانی گردند.

اما نوحه خوانی و روضه خوانی مداحان و آخوندهای انگل صفت و جیره خوار رژیم دیگر نمی‌تواند توده های مردم را بفریبد.

کارگران و مردمی که اینک به خیابانها می‌آیند و بدون ترس از سرکوب و توحش مزدوران رژیم با شعار رسای “مرگ بر اصل ولایت فقیه، مرگ بر جمهوری اسلامی، مرگ بر دیکتاتور و مرگ برخامنه ای” اعلام می‌کنند که جمهوری اسلامی نمی خواهیم، مدتهاست از حاکمیت جمهوری اسلامی و ترفندهایش عبور کرده اند.

آنها می‌بینند که در حاکمیت جمهوری اسلامی دزدی و فساد و رانت خواری، زندگی اکثریت مردم ایران را به تباهی کشانده است، می‌بیند که در نظام سرمایه داری جمهوری اسلامی سرمایه داران و سران و کارگزاران رژیم در سپاه پاسداران و نهادهای روحانیت چگونه به ثروتهای افسانه‌ای دست یافته‌اند مردم در چه فقر و فلاکتی بسر می برند.

بنابراین همانطور که بارها اعلام کرده ایم دستگاه ایدئولوژیک و دستگاه روحانیت حکومت اسلامی در مشروعیت بخشی به این اوضاع فاجعه بار به بن بست رسیده است.

این رژیم دیگر نمی‌تواند با توسل به تبلیغات ارتجاعی توجه مردم گرسنه و تشنه و بیکار را از مطالبه و پیگیری خواستهایشان برای یک زندگی انسانی منحرف و منصرف نماید.

کارگران و مردم تهیدست جامعه اولین شرط نجات از زندگی فلاکتبار که جمهوری اسلامی به آنها تحمیل کرده را رهایی از شر این حاکمیت ضد انسانی می دانند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)