بخش‌هایی از سیستم حمل و نقل عمومی کشور آلمان، در همبستگی با جامعه ال جی بی تی، رنگین کمانی شد. در آستانه برگزاری رژه افتخار جامعه همجنسگرایان، دوجنسگرایان، افراد ترنس و تمامی افرادی که گرایش جنسی و هویت جنسیتی متفاوت از هنجارهای جامعه دگرجنسگرا و سیس سالار دارند، شرکت حمل و نقل برلین در اقدامی حمایتگرانه، برخی قطارها، اتوبوس‌ها، ترام‌ها و تابلوهای برلین را به رنگین‌کمان مزین کرده است.

امسال، رژه افتخار برلین که یکی از بزرگترین رژه‌های افتخار افراد ال‌جی‌بی‌تی در اروپاست در تاریخ ۲۴ جولای ۲۰۲۱ برگزار خواهد شد. به نقل از روزنامه «برلینر زایتونگ» این اقدام سه هفته قبل از برگزاری این تظاهرات مبارزاتی، به منظور نشان دادن نشانه‌ای قوی برای حمایت از تنوع جنسی و جنسیتی است. در این اقدام ۸۰ اتوبوس و ایستگاه مترو و تابلوهایشان با نشانه‌هایی از این پیام بازطراحی شدند. ایستگاه «الکساندرپلاتز» نیز به عنوان یکی از پر رفت و آمدترین ایستگاه‌های شهر برلین از این تغییرات بی نصیب نماند. کف زمین ایستگاه مزین به یک پرچم رنگین‌کمانی بزرگ گشته است.

شش‌رنگ(شبکه لزبین‌ها و ترنسجندرهای ایرانی) امسال نیز مانند دو سال گذشته در این رژه افتخار، با پرچم و شعارهای مربوط به جامعه ال‌جی‌بی‌تی ایران شرکت خواهد کرد. شادی امین، مدیر اجرایی شبکه شش‌رنگ در این باره می گوید:«حضور ما در رژه‌‌های افتخار و جشن‌های ماه غرور همجنسگرایان، ضمن ابراز همبستگی با جامعه جهانی ال‌جی‌بی‌تی، اعلام حضور پرقدرت نمایندگان جامعه سرکوب شده ال‌جی‌بی‌تی ایران است. یک آشکارسازی اجتماعی است. ما را مشاهده پذیر می‌کند و آرزو و امید برگزاری چنین مراسم‌هایی در کشور خودمان را تقویت می‌کند.»

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)