حسین الله کرم رئیس شورای هماهنگی حزب الله در گفتگویی با خبرگزاری فارس حسن روحانی را به اردو کشی های خیابانی تهدید کرد .
اوگفته : اگر حسن روحانی بخواهد به سمت سیاست های اقتصادی کارگزاران که اعلام کرده حرکت کند باید منتظر باشد مردمی که در دوران احمدی نژاد بردبار بودند در دوران وی دست به تظاهرات بزنند. ( لینک – سند )
وبسایت الف وابسته به احمد توکلی نماینده مجلس شورای اسلامی و یکی از منابع خبری میانه رو در طیف محافظه کاران نسبت به تهدید به اردوکشی خیابانی واکنش نشان داده و در مطلبی کنایه آمیز گفته :
” … این عضو ارشد حزب الله، پیش از این هم نشان داده که در سازمان دهی آنچه او «تظاهرات مردمی» می نامد تبحر خاصی دارد. اما باید یادآور شد که در کشوری که رهبری آن را مدیریت می کند و صراحتا در مذمت «اردوکشی خیابانی» سخن گفته، نباید انتظار داشت که به راحتی «تظاهرات مردمی» راه بیفتد… ، آیا حاضر هستند تا پیش از پایان دولت دهم فرصتی در اختیار مخالفان قرار دهند تا ببینند تظاهرات مردمی … پرشور خواهد شد؟ از این رو باید امیدوار بود شمشیری که پیش از آمدن روحانی بیرون آمده در قلاف شود، تا کشوری که به همت مردم کم کم دارد روی خوشی و آرامش را به خود می بیند، به آشوب کشیده نشود … ” ( لینک – سند )
حسین الله کرم، فرزند کفاشی درویش به نام شوق علی‌شاه نجار است . او در سالهای جنگ به عنوان رزمنده در جبهه ها حضور داشته وبعد از پایان جنگ به عضویت هیئت های رزمندگان اسلام در آمد . در سال ۱۳۷۰ او به همراه هجده نفر از هم فکرانش همچون حجت الاسلام پروازی، سردار نقدی، سردار ذوالقدر، عبدالحسین محتشم و .. تشکلی را به نام “انصار حزب الله” تاسیس کردند .
فعایت عملی این گروه از سال ۱۳۷۲ آغاز شد در زمان دولت اول محمد خاتمی فعالیت های این روه با حمله به تجمعات و سخنرانی ها به سرکردگی حسین الله کرم به اوج رسید . از آن جمله میتوان به ماجرای حمله به سینما قدس در سال ۷۴، حمله به کوی دانشگاه در سال ۷۸ ، محاصره فرودگاه خرم آباد در سال ۷۹ و … اشاره کرد .
انصار حزب الله در دور اول ریاست جمهوری محمود احمدی نژآد تمام تلاش خود را برای به قدرت رسیدن او به کار گرفت . و بلا فاصله بعداز به قدرت رسیدن آقای احمدی نژاد حسین الله کرم با حمایت همه جانبه او به عنوان وابسته نظامی ایران به زاگرب پایتخت کرواسی یکی از کشورهای منطقه ی بالکان رفت .
پرواز او راس ساعت ۵/۳ بامداد سه شنبه بیستم فروردین ۱۳۸۶ به هوا برخاست. در حالی که حدود ۳۰ الی ۴۰ نفر از چهره های نزدیک به جریان حزب الله در فرودگاه، اشک ریزان و با خواندن شعر «آن سفر کرده که صد قافله دل همره اوست…» او را بدرقه کردند .
ماموریت اروپایی حسین الله کرم درآن روز ها از سوی از سوی برخی هواداران الله ‌کرم ” اخراج منتقدین خودی دولت ” تعبیر شد . ( لینک – سند )
از آن سالها تا کنون حسین الله کرم فعالیت خاصی مشابه عملکرد گذشته نداشت . اقدامات تشنج آمیز انصار حزب الله هم یک باره متوقف شد و به جز در مراسم هایی همچون خاک سپاری پیکر های تازه پیدا شده کشته شدگان جنگ و یا سرکوب های پس از انتخابات بحث انگیز ۱۳۸۸ نشانه دیگری از آنها نبود .
بنا برگفته برخی منابع محافظه کار همچون وبسایت ” فرارو ” الله کرم در تمام این سال‌ها به فعالیت‌های اقتصادی پرداخته است . به شکلی که عده ای او را به عنوان یک چهره اقتصادی می‌شناسند . فعالیت های اقتصادی که کسی از آن به درستی خبر ندارد . ( لینک – سند )
فرارو نوشته : گفته می‌شود الله کرم یک اژانس مسافرتی هوایی به نام “توکا تور” در خیابان “استاد نجات اللهی تهران دارد و برادرش را عضو هیئت مدیره ی آن کرده است. ( لینک –سند )
الله کرم پیشتر گفته بود در جمهوری چک مشغول به تحصیل در رشته علوم سیاسی است . اما در فروردین ۱۳۸۸ اعلام شد که او در ایران از تز دکترای سیاسی خود دفاع کرده است . (لینک – سند )
او در سال های اخیر به عنوان استاد در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به کار شد . و نه به شکل گذشته اما در قالبی دیگر در عرصه سیاسی و اجتماعی ابراز وجود می کرد که از آن جمله میتوان به موارد زیر اشاره کرد .
حضور و سخنرانی در مراسم سالگرد اولین حسین غلام کبیری ، بسیجی کشته شده در اعتراض های پس از انتخابات ۸۸ . ( لینک – سند )
الله کرم : قصد دارند مارا خشن معرفی کنند / گرفتن جایزه هایی مثل اسکار توسط برخی از فیلمسازان ایرانی جای بسی تأسف دارد. – در حاشیه نشست جنجالی فیلم ” من مادر هستم ” . ( لینک – سند )

حسین الله‌کرم: حمله کنندگان به کوی دانشگاه، نیروهای جنبش سبز بودند / حمله به بیوت حضرات آیات صانعی، منتظری و نوری همدانی کار نفوذی‌ها بود . ( لینک  سند )
حاج حسین الله کرم :در بحرین عملیات استشهادی می‌کنیم‬ ( لینک – سند )
حسین الله کرم : اگر مسئولان با بدحجابی برخورد نکنند، حزب‌اللهی‌ها دنبال حرکتهای آنارشیستی می‌روند . ( لینک – سند )
الله کرم افزود: در داخل سفارت، دانشجویان عصبانی، عکسی از رضاخان را پیدا کردند . این عکس نشان می دهد که انگلیس هنوز به نقش تاریخی اش در ایران و اینکه چگونه زندگی سیاسی میلیون ها ایران را نابود کردند افتخار می کند . ( لینک – سند )
اردو کشی های خیابانی ، حمله به تجمعات و سخنرانی ها ، اقدامات تشنج آمیز و عموماً غیر قانونی انصار حزب الله در دوران اصلاحات از سوی محافظه کاران حامی علی خامنه ای با عنوان اعتراضات خود جوش مردمی علیه اقدامات دولت محمد خاتمی یاد شده مطالبات طرح شده از سوی این گروه تند رو نیز خواست مردم حزب الله نامیده میشد .
اعضای انصار حزب الله همواره تحت حمایت پلیس ، نیرو های ا منیتی و قوه قضائیه قرار داشته وبه چند نمونه محدود هیچ گاه سابقه نداشته که اعضای این گروه به دلیل اقدامات غیر قانونی شان مورد پیگرد قضایی قرار گرفته باشند .
مسئولین وزارت کشور دولت خاتمی انصار حزب الله گروه تحت فرمان الله کرم را به دلیل اقدامات تشنج آفرین “گروه فشار” و “لباس شخصی” می نامیدند .
و حالا پس ازگذشت بیش از هشت سال از آن روز ها ، حسین الله کرم برای اصلاح طلبان خط و نشان کشیده است .
آقای الله کرم در بخش دیگری از مصاحبه تازه خود با خبرگزاری فارس گفته :
” … جریان اصلاح طلب رادیکال تلاش می کند که با روحانی مطالباتی همچون آزادی زندانیان سال ۸۸ که دست به اقدامات خلاف امنیت ملی زده و فرصت های کشور را به تهدید تبدیل کردند دنبال کند در حالیکه همه به خوبی متوجه هستند که پیروزی میلی متری حسن روحانی اجازه پرداختن به این مباحث را نخواهد داد … ” ( لینک – سند )
آقای الله کرم در آبان ۱۳۹۱ ، در نشست بررسی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در دانشگاه تهران گفته بود :
” … اصلاح طلبان میانه رو از پیروزی اوباما خوشحال می شوند؛ اینها معتقدند که گرانی ها در داخل باعث نارضایتی مردم از اصولگرایان می شود و مردم همچون دوم خرداد ۷۶ به یکاصلاح طلب رای می دهند. ولی اصلاح طلبان تندرو دنبال رامنی هستند چرا که معتقدند تا تابستان آینده آمریکا با همکاری رژیم صهیونیستی برای مقابله با برنامه هسته ای کشورمان، به ایران حمله خواهند کرد، بنابراین اغتشاشات ناشی از آن مطلوب آنهاست. … ” ( لینک سند )
بنابراین گفته آقای الله کرم به اعتقاد ایشان فرق چندانی بین دو طیف میانه رو و رادیکال اصلاح طلبان وجود ندارد . چرا که هر دو این جریانها نگاهی روبه آمریکا دارند و چشم انداز استراتژیک آنها بر پایه تحولات سیاسی آمریکا و سیاست های این کشور در قبال ایرانطراحی میشود .
با توجه به گفتار و عملکرد حسین الله کرم این چهره های شاخص انصار حزب الله ، به نظر میرسد در طول این سالها نه تنها در دیدگاه های این گروه افراطی شیعه تغییری ایجاد نشده بلکه سکوت آن نیز در هشت سال ریاست جمهوری محمود احمدی نژآد میتواند مهر تایید باشد بر شبهه تحت فرمان بودن انصار حزب الله از سوی بخش اقتدار گرای حکومت .
بنا بر این تکرار اقداماتی همچون اردو کشی های خیابانی ، حمله به تجمعات و سخنرانی ها و … از سوی انصار حزب الله در چهارسال آینده بعید به نظر نمیرسد .

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com