امروز یکشنبه ۲۷ تیرماه، اعتراضات گسترده مردم خوزستان نسبت به فقدان مدیریت آب و بحران بی آبی در چهارمین روز خود ادامه داشت و مردم به ستوه آمده در شهرهای مختلف این استان از جمله سوسنگرد و اهواز دست به تجمعات اعتراضی زدند. بر اساس ویدیوهای منتشر شده، تجمع شهروندان در شهر سوسنگرد، با خشونت نیروهای نظامی و تیراندازی به سمت معترضین همراه بوده است.

به علاوه شهروندان معترض با روشن کردن آتش، جاده های ارتباطی اهواز به خرمشهر و اهواز به شوش را مسدود کردند. علاوه بر این منابع محلی گزارشاتی مبنی زخمی شدن شماری از شهروندان معترض و همچنین بازداشت گسترده معترضین در شهر خرمشهر را منتشر کرده‌اند. همزمان گزارش‌هایی در خصوص قطعی و کاهش شدید سرعت اینترنت در استان خوزستان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. تاکنون، کشته شدن چهار نفر به دست نیروهای نظامی گزارش شده استم.

اعتراضات مردمی در اعتراض به قطع آب و عدم دسترسی شهروندان به آب آشامیدنی از شب پنجشنبه ۲۴ تیرماه آغاز شده و تاکنون به دستکم ۱۷ شهر گسترش یافته است.

طی چهار روز اخیر، مردم معترض دستکم در ۱۷ شهر از جمله شاوور، کرخه، کوت سید نعیم، شوش، اهواز، آبادان، حمیدیه، بستان، سوسنگرد، بندرماهشهر، خرمشهر، شادگان، کوت عبدالله، ملاثانی، هویزه، ابوحمیظه و مشهد، اقدام به برگزاری تجمعات اعتراضی کرده‌اند و در برخی از ویدئوهای منتشر شده صدای تیراندازی به گوش میرسد.

اعتراضات و راهپیمایی این افراد با حضور گسترده نیروهای نظامی و امنیتی همراه بود.

گفتنی است که منابع محلی گزارشاتی مبنی زخمی شدن شماری از شهروندان معترض در خورستان و همچنین بازداشت گسترده معترضین در پی انتشار فراخوانی برای برگزاری تجمع در شهر خرمشهر منتشر کرده‌اند.

تاکنون اسامی “عبدالرضا سلیمانی، متاهل، فرزند یابر و دارم سلیمانی فرزند حاصود و متاهل و منصور سلیمانی، فرزند یابر و متاهل، یارالله سلیمانى و فرزندش على سلیمانى همگی از اهالی خرمشهر” توسط این عنوان شده است.

کارگران مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در جریان تجمع و راهپیمایی‌شان که امروز یکشنبه ۲۷ تیرماه برای ششمین روز متوالی در محوطه این شرکت صورت گرفت، در حمایت از اعتراضات مردمی در خوزستان، شعار “خوزستان بیچاره، یه قطره آب نداره” را سر دادند.

***********************

دستگیری ۱۴ نفر در اهواز در جریان سومین روز خیزش اعتراضی علیه بی آبی در خوزستان

▪️ عیسی مزرعه
▪️علی کعب الحائی
▪️محمد صخراوی
▪️باسم حیدری
▪️حسن سعیدی
▪️عباس سواری
▪️عامر زهیری
▪️حمود چنانی
▪️حمود شموسی
▪️شوش منطقه شاوور
▪️خالد مزرعه
▪️علی مزرعه
▪️قاسم مزرعه
▪️فیصل مزرعه

#انا_عطشان_حق_لیس_سجن
من تشنه ام حقم زندان نیست

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)