مردم شهر سوسنگرد در اعتراض به بی آبی برای دومین شب متوالی به خیابانها آمده و تظاهرات گسترده‌ای را آغاز کردند. راهپیمایی مردم سوسنگرد با این شعارها همراه است: «جان و خونمان فدای کارون» «جان و خونمان فدای اهواز.» این تظاهرات تا لحظه مخابره خبر ادامه دارد و جوانان خیابانهای شهر را قرق کرده‌اند.

مردم خوزستان سالها است که به ناکارآمدی مقام‌های دولتی در حل بحران کم آبی و بی آبی در این استان اعتراض دارند. در خرداد۹۹ مردم منطقه غیزانیه در اعتراض به بی آبی جاده اهوازـ امیدیه را مسدود کردند. ماموران امنیتی به سمت تظاهر کنندگان شلیک کردند. این اقدام موجی از خشم را در سراسر کشور برانگیخت، بطوریکه استاندار و سایر مقامات استان خوزستان مجبور به عقب نشینی شدند.

تظاهرات و شعارهای مردم در اعتراض به بی آبی

همچنین شب گذشته مردم جاده ماهشهر به بندرخمینی را بستند. فرماندار بندرماهشهر نیز به مسدود شدن جاده اعتراف کرد. بی آبی مدتی است که به مشکل اول مردم ماهشهر و شهرهای اطراف تبدیل شده است. بستن جاده بدنبال فراخوانی در شبکه‌های اجتماعی در اعتراض به بی آبی بود.
در یک اقدام مضحک قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان صبح جمعه ۲۵تیر۱۴۰۰ به خبرگزاری ایرنا گفت: «برخی به دنبال تحریک مردم هستند و تصاویری جعلی از اعتراضات مردم در فضای مجازی منتشر می‌کنند.»

سلیمانی مدعی شد: «در شهرهای خرمشهر و سوسنگرد اتفاق و اعتراضی رخ نداد. اما کلیپ‌هایی مربوط به گذشته در فضای مجازی منتشر می‌شود.»

این در حالی است که خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران نیز وقوع اعتراض‌ها را منعکس کرده بود. خبرگزاری فارس مشخصا از حمیدیه، شادگان، سوسنگرد، منطقه زرگان اهواز، ماهشهر، کوت عبدالله، خرمشهر و ملاثانی» نام برده است.

فارس معترضین را چندین جوان نامید که در برخی از جاده‌ها در ماهشهر، کوت‌عبدالله و خرمشهر اقدام به آتش زدن لاستیک و بستن جاده‌ها کرده بودند.

#قطعی_آب

خبرها و ویدئوهای بیشتر در لینک:
http://www.irankargar.com

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)