[کشاورزان اصفهانی هم مجددا به بی‌آبی و غصب حقابه‌ی کشاورزان توسط دولت و سپاه، مقابل شرکت آب منطقه‌ای تجمع کردند. شعار آنان این بود:

شهری که آب نداره، اداره نیاز نداره‘.]

▪️ امروز سه‌شنبه ۱۵ تیرماه کشاورزان خشمگین و کارد به استخوان رسیده‌ در اعتراض به بی‌آبی و نابودی هزاران هکتار زمین کشاورزی وارد ساختمان سازمان آب‌و‌برق خوزستان شده‌اند. اگر آنها حالا تنها راه معیشتشان را از دست داده‌اند، خوب می‌دانند که مسببش همان مکان‌هاییست که دست به تسخیر آنها می‌زنند. آنقدر جمهوری اسلامی سد زد، آب انتقال داد، زمین‌های مردم را غصب کرد، میدان‌های نفتی را گسترش داد، کشت‌وصنعت راه انداخت که هیچ چیز برای مردم این سرزمین نماند. حالا این کشاورزان درصدد بازپس‌گیری آب و زندگی با خشم به ساختمانی که ضدمردم است وارد شده‌اند.

▪️ دامدارن فساران اصفهان نیز دیروز و امروز در اعتراض به نبود آب و علوفه، و نابودی دام‌ها و زندگی خود، دست به تجمع زده‌اند. اما آنها نه فقط تجمع کردند، بلکه دیشب و امروز اجازه ندادند هیچ دامی برای کشتار به کشتارگاه برود تا با قدرت خود در مقابل نابودی زندگی‌شان توسط مسئولان جمهوری اسلامی بایستند.

▪️ کارگران منطقه صنعتی خرمدشت نیز امروز سه‌شنبه ۱۵ تیرماه در اعتراض به نبود برق و قطعی آن دست به تجمع زده‌اند. قطعی‌های زیاد برق سبب نابودی دستگاه‌ها و قطعات و زندگی این کارگران و صنعت‌گران می‌شود. آنها دست به اعتراض زده‌اند تا بگویند دولت نه تنها مانع‌زدا نیست، که خود مانع‌زاس، که جمهوری اسلامی خودِ مشکل ماست. این قبیل اعتراضات در این چندساله از سوی کارگران و صنعتگران باز هم شکل گرفته است. تابستان ۹۷ در منطقه‌ی صنعتی شاهپور اصفهان اعتراضات گسترده‌ای به قطعی برق شکل گرفت که از سوی حاکمیت به خشونت کشید. اما جمهوری اسلامی همچنان بر همان روال پیش می‌رود و برایش نه کار و نه زندگی مردم ارزشی دارد، اما مردم در برابر این روند ایستادگی می‌کنند.

 

#اعتراضات_کشاورزان
#اعتراضات_دامداران
#اعتراضات_کارگران
#قطع_برق

@sarkhatism

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)