امروز یکشنبه ۶ تیر ۱۴۰۰، در ادامه اعتصابات سراسری کارگران پیمانی پالایشگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و نیروگاه‌ها، کارگران شرکت گاما در پایانه جاسک، کارگران شرکت سازه پاد شاغل در پتروشیمی بوشهر، کارگران رادیوگراف شرکتهای پرتونگاری نیما آزمون فولاد، پیشتازان آریا و پیشگامان فنون فارس شاغل در فاز ۲ پالایشگاه آبادان، دست به اعتصاب زده و به “کمپین بیست ده ۱۴۰۰” پیوستند. همزمان گروهی از حواله داران شرکت صنعت خودرو آذربایجان (آذویکو) در مقابل ساختمان دادسرای جرائم اقتصادی تهران، شماری از کارکنان رسمی پالایشگاه نفت شیراز در مقابل درب ورودی این پالایشگاه، جمعی از کارگران دفع آفات شرکت نیشکر هفت تپه در ساختمان اداری این مجتمع، تعدادی از بازنشستگان و مستمری بگیران صندوق بازنشستگی فولاد در استان های اصفهان و خوزستان در مقابل ساختمان کانون‌های بازنشستگی مرکز استان خود، تنی چند از بازنشستگان هواپیمایی هما در مقابل ساختمان این شرکت در تهران، گروهی از معلمان کارنامه سبز در مقابل ساختمان وزارت آموزش و پرورش واقع در تهران، شماری از کارگران بازنشسته در مقابل ساختمان تامین اجتماعی استان خوزستان، شماری از دامداران در استان های اصفهان، یزد، فارس و خراسان رضوی در مقابل سازمان جهاد کشاورزی استان خود، تعدادی از بازنشستگان و مستمری بگیران در مقابل سازمان تأمین اجتماعی تهران، جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد ایذه در محل دفع زباله‌های این منطقه، شماری از کسبه در شهرستان ایرانشهر در مقابل ساختمان فرمانداری این شهر و تنی چند از کارگران سایتهای شستشو و ضدعفونی کامیونها در پایانه بندر امام با برگزاری تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز یکشنبه ۶ تیر ۱۴۰۰، کارگران شرکت گاما در پایانه جاسک، کارگران شرکت سازه پاد شاغل در پتروشیمی بوشهر، کارگران رادیوگراف شرکتهای پرتونگاری نیما آزمون فولاد، پیشتازان آریا و پیشگامان فنون فارس شاغل در فاز ۲ پالایشگاه آبادان دست به اعتصاب زده و به “کمپین بیست ده ۱۴۰۰” پیوستند.

این کارگران از روز شنبه ۲۹ خردادماه، جهت دست یافتن به مطالبات خود کمپینی را تحت عنوان “تخلیه سراسری بیست ده ۱۴۰۰” را اندازی کردند و این کمپین رفته رفته به شهرهای مختلف کشور کشیده شد. اصلی‌ترین خواسته کارگران معترض، افزایش دستمزد و امکان بهرمندی از ۱۰ روز مرخصی در ازای بیست روز کار و فعالیت است.

در حال حاضر بسیاری از کارگران پیمانی در ازای ۲۴ روز کار در ماه، تنها شش روز مرخصی دارند و این امر در برخی از شرکت‌ها نیز کمتر است. افزون بر این، کارگران از شرایط ایمنی و بهداشتی خود به ویژه در زمان شیوع ویروس کرونا ناراضی هستند و معتقدند که مجبور به سکونت در خوابگاه‌های کارگری بدون رعایت فاصله گذاری اجتماعی هستند.

تاکنون اتحادیه آزاد کارگران ایران، پلاتفرم سندیکاهای کارگری کشور سوئد، شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت، فدراسیون جهانی پتروشیمی،فدراسیون جهانی پتروشیمی، سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران و حومه، سندیکای کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه،‌ شورای بازنشستگان ایران، گروه اتحاد بازنشستگان و دانشجویان پیشرو دانشگاه اصفهان، با انتشار بیانیه هایی از این اعتصابات حمایت کردند.

 
تجمع حواله داران شرکت صنعت خودرو آذربایجان

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز یکشنبه ۶ تیر ۱۴۰۰، گروهی از حواله داران شرکت صنعت خودرو آذربایجان (آذویکو)، در اعتراض به عدم تحویل خودروهای پیش خرید شده به مشتریان، در مقابل ساختمان دادسرای جرائم اقتصادی واقع در خیابان خیام شمالی تهران، دست به تجمع اعتراضی زدند.

 
تجمع کارکنان رسمی پالایشگاه نفت شیراز

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز یکشنبه ۶ تیر ۱۴۰۰، شماری از کارکنان رسمی پالایشگاه نفت شیراز در مقابل درب ورودی این پالایشگاه تجمع اعتراضی برپا کردند.

بر اساس این گزارش، این شهروندان در اعتراض به وضعیت بد‌ معیشتی و عدم افزایش حقوق و مزایا دست به تجمع زدند.

تجمع کارگران دفع آفات نیشکر هفت تپه

به گزارش سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، امروز یکشنبه ۶ تیر ۱۴۰۰، جمعی از کارگران دفع آفات شرکت نیشکر هفت تپه دست به اعتصاب زده و در ساختمان اداری این مجتمع تجمع کردند.

بر اساس این گزارش اعتصاب این کارگران در اعتراض به عدم تمدید قراردادهای کاری صورت گرفته است.

تجمع بازنشستگان صندوق بازنشستگی فولاد در اصفهان و خوزستان

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز یکشنبه ۶ تیر ۱۴۰۰، شماری از بازنشستگان و مستمری بگیران صندوق بازنشستگی فولاد در استان های اصفهان و خوزستان با تجمع در مقابل ساختمان کانون‌های بازنشستگی مرکز استان خود، خواستار رسیدگی به مطالبات صنفیشان شدند.

بازنشستگان، مهم‌ترین خواسته‌های خود را برخورداری از مستمری بالاتر از خط فقر، درمان رایگان و اصلاح احکام همسان‌سازی حقوق عنوان کردند.

تجمع بازنشستگان هواپیمایی هما

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز یکشنبه ۶ تیر ۱۴۰۰، جمعی از بازنشستگان هواپیمایی هما در اعتراض به وضعیت بد معیشتی، عدم افزایش حقوق و تحقق نیافتن دیگر مطالباتشان مقابل ساختمان این شرکت در تهران دست به تجمع زدند.

تجمع این شهروندان با حضور گسترده نیروهای امنیتی همراه بوده است.

تجمع معلمان کارنامه سبز

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز یکشنبه ۶ تیر ۱۴۰۰، گروهی از معلمان کارنامه سبز در اعتراض به بلاتکلیفی وضعیت استخدامی‌شان، در مقابل ساختمان وزارت آموزش و پرورش واقع در تهران، دست به تجمع اعتراضی زدند.

معلمان کارنامه سبز افرادی هستند که در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش (آزمون ماده ۲۸) شرکت کرده‌ و برگزیده شده‌اند، اما تابحال اقدامی به جهت استخدام آنها صورت نگرفته است.

 
تجمع کارگران بازنشسته تامین اجتماعی خوزستان

به گزارش ایلنا، امروز یکشنبه ۶ تیر ۱۴۰۰، شماری از کارگران بازنشسته با تجمع در مقابل ساختمان تامین اجتماعی استان خوزستان، خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

بر اساس این گزارش،‌ این کارگران خواسته‌های خود را به ترتیب زیر اعلام کردند:

۱__تداوم همسان‌سازی و مصوب کردن این همسان‌سازی به صورت لایحه‌های قانونی تا رسیدن دستمزدها به سطح حقوق کارکنان تامین اجتماعی طبق ماده‌ی ۶۹.

۲_اجرای صحیح قانون الزام درمان مستقیم. طبق اصل ۲۹ قانون اساسی دولت مکلف است که برای تمامی آحاد ملت شرایط درمان رایگان را فراهم سازد. با توجه به اینکه ما کارگران در زمان اشتغال سهم هزینه‌های درمان خود و خانواده را پرداخت نموده و در زمان بازنشستگی این مبلغ تحت عنوان ماده ۸۹ از مستمری‌ها کسر می‌گردد، خواهان درمان رایگان هستیم. متاسفانه شاهد هستیم که تامین اجتماعی برخی از تعهدات درمانی را به شرکت‌های رانت خوار بیمه تکمیلی سپرده است. لذا ما کارگران بازنشسته خواهان درمان کاملا رایگان بوده و خواهان برداشته شدن هرگونه واسطه‌گر درمان پولی هستیم و از صفر تا صد درمان بطور رایگان را از تامین اجتماعی مطالبه می‌کنیم.

۳_تغییر ساختار نمایندگان کارگران در شورای عالی کار جهت تعیین حداقل دستمزد موضوع ماده‌ی ۴۱ قانون کار و همچنین نمایندگان واقعی کارگران شاغل و بازنشسته در صندوق تامین اجتماعی. ما کارگران اعلام می‌کنیم چنین امری بوسیله ایجاد تشکل مستقل و یا تغییر ساختار تشکل‌های رسمی امکان‌پذیر است.

۵_اعمال برابری عیدی بازنشستگان و مستمری‌بگیران با عیدی شاغلین تامین اجتماعی.

۵_آموزش رایگان برای فرزندان در تمامی سطوح از ابتدایی تا دانشگاه.

۶_تعیین مرجع رسمی خط فقر و اعلان خط فقر از سوی مراکز رسمی بر اساس استانداردهای بین‌المللی به گونه‌ای که نمایندگان کارگران در این مرجع حضور موثر داشته باشند‌.

۷_واکسیناسیون رایگان علیه کرونا بوسیله واکسن‌های مورد تایید بهداشت جهانی.

تجمع دامداران در استان های اصفهان، یزد، فارس و خراسان رضوی

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز یکشنبه ۶ تیر ۱۴۰۰، شماری از دامداران در استان های اصفهان، یزد، فارس و خراسان رضوی در مقابل سازمان جهاد کشاورزی استان خود تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، تجمع این شهروندان در اعتراض به گرانی روزانه خوراک دام و قیمت پایین محصولات دامداری صورت گرفته است.

تجمع بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز یکشنبه ۶ تیر ۱۴۰۰، شماری از بازنشستگان و مستمری بگیران در مقابل سازمان تأمین اجتماعی تهران دست به تجمع زدند.

این بازنشستگان در این تجمع خواستار تحقق مطالبات معیشتی و حقوقی خود شدند.

تجمع کارگران سایتهای شستشو و ضدعفونی کامیونها در پایانه بندر امام

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز یکشنبه ۶ تیر ۱۴۰۰، جمعی از کارگران سایتهای شستشو و ضدعفونی کامیونها در پایانه بندر امام تجمع کردند.

براساس این گزارش، این کارگران در اعتراض به احداث دو سایت جدید در پایانه و بیکاری این کارگران صورت گرفته است.

تجمع دانشجویان دانشگاه آزاد ایذه

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز شنبه ۲۹ خردادماه ۱۴۰۰، جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد ایذه با تجمع در محل دفع زباله‌ها، اعتراض خود را نسبت به تداوم این مشکل و اهمال کاری مسئولان اعلام کردند.

تجمع کسبه ایرانشهر

به گزارش رسانک، روز شنبه ۵ تیر ۱۴۰۰، شماری از کسبه در شهرستان ایرانشهر در مقابل ساختمان فرمانداری تجمع اعتراضی برگزار کردند.

بر اساس این گزارش، تجمع این شهروندان در پی تصمیم مسئولان ایرانشهر مبنی بر تعطیلی ده روزه بازار این شهر به دلیل شیوع ویروس کرونا صورت گرفته است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)