«اصلاح  طلبان» دچار تناقضی عجیبی شده اند و برای آنکه از دایره ی قدرت و نفوذ حکومت بیرون نیفتند حاضرند هرکسی را حتا اشخاصی که شهره به اصول گرایی بوده اند بعنوان کاندیدا معرفی کنند. دیروز روحانی بود امروز لاریجانی اگر لاریجانی نشد هرکس دیگری… یعنی خود پذیرفته اند که اصلاح طلبی معنایی ندارد، قصد ماندن بر قدرت است و البته حفظ نظام. مقصودشان جز این نیست که برای بیتوته کردن در قدرت به کسی آویزان شوند؟

اصلاح طلبان هیچ ابایی هم ندارند که پس از انتخاب کاندیدای مورد نظرشان و اثبات بیعرضگی طرف، خود را به کوچه علی چپ بزنند و منکر همه چیز بشوند، مانند همین مورد روحانی. سرانجام معلوم نیست تلاش آنها برای رسیدن به ریاست جمهوری در حالی که خود این مقام را تدارکاتچی و بی اختیار می دانند برای چیست ؟ انگار فقط می خواهند بگویند که ما وجود داریم.

 حالا این بار ولایت فقیه تصمیم گرفته است که رئیس جمهوری حتا در سطح آبدارچی و تدارکاتچی هم نداشته باشد. دیگر از این صریح تر نمی شود گفت. پرسش اینست که وقتی ولی فقیه حتی حاضر به پذیرش رئیس جمهور بی یال و بی دم و اشکم هم نیست، حرص و ولع شما برای چیست و چه چیزی را می خواهید اصلاح کنید؟

 شمایی که هرگز از یک انتخابات آزاد به معنای واقعی حمایت نکردید و خود را که زائده ای از حکومت هستید به عنوان تنها اپوزیسیون جازدید و حال که رد صلاحیت شده اید حرفی برای گفتن ندارید. اگر حتی مختصری از حقوق شهروندی آحاد ملت اگر پشتیبانی کرده بودید امروز حمایت مردم را هم داشتید ولی اعتباری نزد مردم ندارید. واقعیت های موجود نشان می دهد که نه تنها دیگر در دایره قدرت نخواهید بود احتمال دارد از پایگاه های رسمی که با توجه به عنایت حکومت بدست آورده اید و مداخلتان را فراهم می کند نیز رانده شوید.

کاش درد ما یکی بود، این تناقض فقط در مورد کاندیداها و موقع انتخابات نیست. در مورد تمامیت ارضی کشور نیز اصلاح طلبان گرفتاری دارند. خاتمی رئیس جمهوری که سرمایه ی اصلاح طلبان به شمار می آید، صحبت از فدرالیسم می کند. حجاریان مشهور به تئوریسین اصلاحات هم گاه گداری جملات قصارمی پراند از جمله در گفتگو با روزنامه اعتماد گفت:«دولت نظامی باعث تحریک برخی مناطق حاشیه ای و تشدید بحران های قومی می شود. زیرا استدلال خواهد شد که دولت مرکزی مسلح است. چرا ما نباشیم؟» سخن بی معنی تر از این هم می شود؟ این استدلال ها آبکی برای چیست ؟ دولت در کشور حق حاکمیت دارد و اعمال این حق بدون نیروی نظامی امکان پذیر نیست.اگر یک دولتی سلاح نداشته باشد که دیگر کسی تره هم برایش خرد نخواهد کرد. این سرود یاد مستان دادن از جانب تئوریسین اصلاح طلبان چه مفهومی دارد؟

همتی و مهرعلیزاده  کاندیدای منتخب اصلاح طلبان هم  هنوز پایشان به آستانه ی ریاست جمهوری نرسیده از رسانه ی همگانی به زبان ترکی پیام می فرستند. خوب آخر به چیز شما اصلاح طلبان دلخوش باشیم به شجاعتتان ،به صداقتتان ، به پاک دستی تان به وطن دوستی تان ؟ شماکه نزده می رقصید و جلوجلو برای برنده شدن در انتخابات با آمریکا گاوبندی می کنید.

هنوز مکالمه ی مهدی پسر رفسنجانی و پیامش به آمریکایی ها از طریق نیک آهنگ کوثر، مبنی براینکه معامله نکنید تا ما روی کار بیاییم، در اذهان باقی مانده است. در مجموع حساب می کنیم در سیاست داخلی از هیچ یک از منافع و حقوق مردم دفاع نمی کنند و در سیاست خارجی حاضرند چوب حراج به کشور بزنند و همه هستی کشور را در طبق اخلاص تقدیم آمریکا کنند. بیهوده نیست که هواداران اصلاح طلبان هم دچار تناقض شده اند و به پرت و پلا گویی و آکروباسی رو آورده اند. گاهی از تمامیت ارضی دفاع می کنند ولی چشم بر این گونه سخنان خانمان برانداز رهبرانشان می بندند. می گویند به استقلال کشور پایبندند ولی به همراهی آنها با آمریکا و حاتم بخشی منافع ایران چیزی نمی گویند. این سیاست دوگانه ره بجایی نمی برد با داشتن کارنامه ای همچون بالا رفتن از سفارت امریکا  و خسارات وحشتناکی که به ملت زده اند فقط در این مدت اصلاحات را قرقره کردند.

داریم می رویم به طرف براندازی. اگر بخواهید همین ادا ها را در بیاورید و در تیم حکومت بازی کنید، با همین حکومت هم جارو خواهید شد. اگر می خواهید به درد ملت بخورید و در ایران فردا هم اگر نه آبرویی، اقلاً جایی داشته باشید که راه نهایی بریدن از حکومت و پیوستن به صف ملت برای احیای حقوق ملت و مردم و رفاه آنان است.

۲۸ خرداد ۱۴۰۰

۲۰۲۱-۰۶-۱۸

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)