اعتراضاتی که علیه صدور حکم پاکسازی قومی و تخلیه منازل فلسطینیان در شرق اورشلیم در واپسین روزهای هفته گذشته آغاز شده بود، با مداخله نیروهای پلیس دولت نژادپرست اسرائیل به خون کشیده شد.

مناطق قدیمی شهر بیت‌المقدس شرقی و حوالی مسجد الاقصی در روز دوشنبه دهم ماه می مرکز اصلی این تهاجم خونین بوده است.

بنا به گزارش خبرگزاری ها حدود ۳۰۰ نفر در جریان این عملیات سرکوبگرانه زخمی شدند.

آنچه در جلو چشمان ما رخ می دهد درگیری بین اسرائیلی ها و فلسطینی ها نیست.

آنچه ما می بینیم بیرحمی و بربر منشی یک نیروی نژادپرست اشغالگر است که قدرت نظامی خود را به رخ مردمی می کشد که از ابتدائی ترین حقوق خود محروم هستند.

ویدئوهایی که طی روزهای اخیر در شبکه های اجتماعی منتشر شده اند نشان می دهند که افسران پلیس اسرائیل با پرتاب نارنجک های بی حس کننده و شلیک گلوله های لاستیکی به سمت فلسطینیان داخل مسجد، با بمب های گاز اشک آور به نمازگزاران فلسطینی حمله می کنند و مردان فلسطینی را در محوطه مسجد مورد ضرب و شتم قرار می دهند.

در روزهای دوشنبه و سه شنبه نیز ارتش اسرائیل نوار غزه را از زمین و هوا مورد حمله موشکی قرار داده است. گروه اسلامی حماس نیز اعلام کرده که در پاسخ به حملات دولت اسرائیل در روزهای سه شنبه و چهار شنبه صدها موشک به سمت تل آویو و شهر بیرشوا شلیک کرده که در نتیجه آن بیش از ده نفر کشته و زخمی شده اند.

در جریان حملات ارتش اسرائیل تاکنون بیش از ۴۰ تن از مردم فلسطین جان خود را از دست داده اند که ده نفر آنان کودک بوده اند. در خلال یورش نیروهای امنیتی و پلیس اسرائیل به فلسطینیان معترض و شورشی در شهر مرکزی لد نیز بیش از ده نفر زخمی شده اند.

نتانیاهو نخست وزیر نژادپرست اسرائیل با تمجید از نیروهای پلیس، این جنایات و آتش باران و بخون کشیدن غزه را روند پایتخت سازی بیت المقدس از جانب ملت اسرائیل معرفی می کند. قرار است تبدیل کردن بیت المقدس به پایتخت اسرائیل از مسیر پاکسازی قومی و به خون کشیدن ملت تحت ستم و حق طلب فلسطین بگذرد. این سیاست و سخنان گستاخانه چیزی جز تقدیس یک طرح اشغالگرانه نیست.

دولت اسرائیل به شهرک سازی تاکنونی در بیت المقدس شرقی به منظور تغییر ترکیب جمعیت آن بسنده نکرده و چشم انداز جابجایی را در برابر فلسطینیان که چهل درصد جمعیت آن را تشکیل می دهند قرار داه است. شهرک نشینان راست افراطی تا دندان مسلح که سیاستمداران راست آنها را سازمان داده و تجهیز کرده اند اصرار دارند که دادگاه عالی اسرائیل اخراج خانواده های فلسطینی را از بیت المقدس شرقی انجام دهد.

بنابراین آنچه در اورشلیم در حال وقوع است “درگیری” بین مردم عادی اسرائیل و فلسطینی ها نیست، بلکه میلیتاریسم و جنگ افروزی بی رحمانه یک قدرت اشغالگر است که با حمایت بی قید و شرط آمریکا و سکوت تأیید آمیز قدرتهای سرمایه داری و ارتجاعی جهان نقشه های نژادپرستانه خود را پیش می برد.

در چنین شرایطی حمایت نهادهای مترقی بین المللی، نیروهای آزادیخواه، چپ و انساندوست از مبارزه برحق مردم فلسطین و محکوم کردن جنایات دولت نژاد پرست اسرائیل، در شکل اجرای کمپینهای اعتراضی گسترده، تظاهرات خیابانی و غیره بیش از هر زمان دیگر اهمیت پیدا کرده است.

یک حمایت همه جانبه می تواند سکوتی را که در سایه آن دولت اسرائیل به کشتار مردم فلسطین ادامه می دهد بشکند، می تواند تداوم جنایات و سیاست نژادپرستانه دولت اسرائیل علیه مردم فلسطین، حمایت دولت آمریکا از این جنایات و سکوت قدرتهای سرمایه داری را هزینه بردار کند.

گرچه عامل اصلی تمام مصائب تحمیل شده به مردم فلسطین، دولت اسرائیل و دولت های غربی حامی آنها هستند، اما نیروهای اسلامی و ارتجاعی مانند گروه حماس و غیره نیز به سهم خویش در دامن زدن به تعصبات کور مذهبی نقش دارند.

آنها از سیاست های نژادپرستانه دولت اسرائیل و حمایت دولت آمریکا از این سیاستها تغذیه می کنند و به هر قیمتی تلاش می کنند جوانان فلسطینی را که زیر فشار استبداد دو جانبه و فقر، بیکاری و بی افقی به جان آمده اند به نیروی پیشبرد سیاست های ارتجاعی خود تبدیل کنند.

آنچه روشن است مردم فلسطین و اسرائیل هیچ نفعی در این دشمنی و خشونت ها ندارند. برای رهایی از این کشتار و ناامنی راهی جز این وجود ندارد که کارگران و مردم ستمدیده فلسطین و اسرائیل متحدانه برای ایجاد حاکمیت خویش دست به دست هم دهند و خود را از انقیاد سیاست های دولت های سرمایه داری و امپریالیستها و گروه های مرتجع مذهبی نجات دهند. مردم ستمدیده فلسطین تنها با اتحاد و همبستگی با کارگران و توده های مردم زحمتکش و گروه ها و جریانات انقلابی اسرائیل و جنبش های پیشرو اجتماعی و مبارزه متحد و خستگی ناپذیر خود می توانند راهی برای برون رفت از این وضعیت نابسامان و کسب حق تعیین سرنوشت و رسیدن به یک زندگی شایسته انسان امروزی بیابند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)