در پی تجمعات چند روز گذشته امروز نیز در چندین شهر دانش‌آموزان برای اعتراض به برگزاری حضوری امتحانات نهایی در مقابل ادارات آموزش و پروش تجمع کردند.

دانش‌آموزان در شهرهای قزوین، کرج، زنجان، شهرکرد، شیراز، سمنان، بروجرد، گلپایگان، تبریز، خرم‌آباد، تهران و یزد با تجمع در مقابل ادارات آموزش و پرورش خواستار لغو برگزاری حضوری امتحانات نهایی شدند.

به گفته‌ی دانش‌آموزان معترض برگزاری حضوری این امتحانات در شرایطی که شیوع بیماری کرونا روزانه جان صدها نفر را می‌گیرد و هنوز چگونگی انجام واکسیناسیون کرونا در ابهام قرار دارد، تنها موجب انتقال بیماری در جلسات امتحان حضوری بین دانش‌آموزان و از این طریق بین خانواده‌هایی خواهد شد که فرزندشان دانش‌آموز است.

به‌رغم این‌که در چند روز گذشته تجمعات متعدد دانش‌آموزی در شهرهای مختلف برگزار شده، تاکنون هیچ‌یک از مسئولان وزارت آموزش و پرورش در این مورد اظهارنظری نکرده است.

رییس دولت جمهوری اسلامی که در آغاز سال تحصیلی از جای امن و در محیط مجازی زنگ آغاز به کار مدارس را زد تاکنون حتی به روی خودش هم نیاورده که چه تعداد دانش‌آموز در نتیجه‌ی این تصمیم به کرونا مبتلا شدند و جان خود را از دست دادند.

برای جمهوری اسلامی جان مردم پشیزی ارزش ندارد و تنها زمانی وظایف اداری‌اش را به شکل پادگانی انجام می‌دهد که بنا نباشد از جیب حکومت و مسئولان غارتگر و راهزنش هزینه شود. با این‌وجود جنبش اخیر دانش‌آموزی، متشکل شدن و حضور آنان در خیابان نشان می‌دهد وضعیت به جایی رسیده که از بازنشسته‌ی کهنسال تا دانش‌آموز نوجوان به خوبی می‌دانند:

“فقط کف خیابون, به دست میاد حقمون”.

#جنبش_دانش‌آموزی

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)