میزان: دکتر ابراهیم یزدی با صدور پیامی انتخاب آقای دکتر حسن روحانی به ریاست جمهوری را تبریک گفت و انتخاب ایشان را در این دوران ثمره وفاق ملی مردم و مسوولین برای اصلاح امور دانست.
به گزارش «میزان خبر»، دبیر کل نهضت آزادی ایران در پیام خود به رییس جمهور منتخب از او خواست: «عهدی را که با ملت ایران بسته‌اید همواره در خاطر داشته باشید، شما با پذیرش مسوولیت خطیر ریاست جمهوری در این دوران خود را در معرض یک آزمایش و ابتلای بزرگ قرار داده‌اید.»
متن پیام تبریک دبیر کل نهضت آزادی به رئیس جمهور منتخب به شرح زیر است:

به نام خدا
جناب آقای دکتر حسن روحانی
رئیس جمهور برگزیده ملت ایران

إِنَّ اللَّـهَ یَأْمُرُکُمْ أَن تُؤَدُّوا الْأَمَانَاتِ إِلَىٰ أَهْلِهَا ﴿النساء-۵٨﴾

حضور گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری در ۲۴ خرداد ۱۳۹۲ و رای اکثریت مطلق مردم به جنابعالی که مورد حمایت نامزدهای اولیه جنبش اصلاحات، آقایان سید محمد خاتمی و علی اکبر هاشمی رفسنجانی و جمع کثیری از شخصیت‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی قرار گرفتید و همچنین عملکرد مقامات جمهوری اسلامی به ویژه مقام محترم رهبری در ایجاد شرایط لازم، نمودار توسعه آگاهی و احساس مسئولیت همگان برای رویارویی با شرایط خطیر کشور و نشانه‌ای از تقویت فرآیند گذار به مردم سالاری و تأمین زمینه‌های لازم برای توسعه پایدار در کشورمان قابل ارزیابی است.
این انتخابات نشان داد که اکثریت ملت ایران؛ تغییرات تدریجی، گام به گام و آرام و مطمئن را برای تحقق کامل آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی برگزیده‌اند.
این انتخابات نشان داد برای نهادینه کردن مردم سالاری و تعمیق آن مردم می‌توانند با حضور فعال خود در صحنه به نفع ثبات سیاسی و دفع بحران‌های رو به رشد، بر ساختارهای حقیقی یا رفتار‌ها و کنش‌های رهبران و تصمیم گیرندگان اثرات مثبت و مفیدی برجای بگذارند.
این انتخابات و استقبالی که از چگونگی انجام و نتایج آن در سطح داخلی و خارجی شد نشان داد که راه حل اصلی و نهایی مشکلات ایران در داخل کشور و توسط خود مردم است و اینکه چگونه تصمیمات مدبرانه و واقع‌گرایانه می‌تواند جو بین المللی را به نفع منافع، مصالح و امنیت ملی ایران تغییر دهد.

جناب آقای دکتر روحانی
جامعه ایرانی در حال عبور از یک دوران گذار تاریخی است، بسیاری از ارزش‌ها و رفتارهای شکل گرفته در سنن فرهنگ ایرانی – اسلامی ما دچار دگردیسی و دگر گونی شده است و این در حالیست که تهدیدهای خارجی بیش از هر زمان تمامیت ارضی کشورمان را هدف قرار داده است. عبور سالم جامعه از این مرحله گذار و حفظ مصالح، منافع و امنیت ملی کشورمان در گرو حفظ وحدت ملی و ادامه وفاق ملی بدست آمده در این انتخابات است. در این انتخابات رفتار مسئولان و مردم همه نشانگر وفاق ملی است و این «وفاق ملی» امانت مردم ایران نزد شماست که باید با درایت و هوشیاری و فداکاری حفظ شود.
من امیدوارم چگونگی برگزاری انتخابات در ۲۴ خرداد ۹۲ که به یک حماسه سیاسی تعبیر شده است، یک تصمیم راهبردی بوده و با آزادی اصلاح طلبان زندانی و رفع حصر از آقایان کروبی، میر حسین موسوی و همسرشان خانم رهنورد ادامه پیدا کند.
در اینجا لازم می‌دانم از جانب خود و دوستانم از متانت، عقلانیت و هوشیاری سیاسی جناب آقای دکتر محمد رضا عارف و انصراف مدبرانه و به هنگام ایشان از نامزدی انتخابات ریاست جمهوری که زمینه ساز این حماسه ملی شد نیز تقدیر و سپاسگذاری نمایم.
جناب آقای روحانی
ضمن تبریک انتخاب جنابعالی با آرای قاطع ملت ایران قول کریم خطاب به مومنان را یاد آور می‌شوم که: یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَوْفُوا بِالْعُقُود (المائده -۱)
عهدی را که با ملت ایران بسته‌اید همواره در خاطر داشته باشید، شما با پذیرش مسوولیت خطیر ریاست جمهوری در این دوران خود را در معرض یک آزمایش و ابتلای بزرگ قرار داده‌اید.
از جانب خود و یاران و همگامان توفیق و سربلندی شما را در این آزمون بزرگ خواهانم.
والعاقبه للمتقین.
دکتر ابراهیم یزدی
تهران – ۲۶ خردادماه ۱۳۹۲

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com