حبیب افتخاری: خداداد عزیزی حتی وقتی بازی و مربیگری هم نمی‌کند سوژه است؛ اصلاً هرگاه تیم‌ملی در شرایط حساس و در آستانه بازی‌های مهم قرار دارد یاد حماسه‌ساز ملبورن می‌افتیم. شیوه بیان و کری خواندن خداداد هم مثل سبک بازی‌اش خاص است و دوست‌داشتنی. گفت‌وگویی با او انجام دادیم که خواندنش خالی از لطف نیست.

*به بازی سرنوشت‌ساز تیم‌ملی نزدیک می‌شویم و نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم چه اتفاقی می‌افتد.

بله کار سخت است و اشتباه در این مقطع جبران‌ناپذیر است. ارنج و تاکتیک در بازی با کره خیلی مهم است. ما در بازی رفت خوش‌شانس بودیم و به پیروزی رسیدیم و نگران هستم در بازی سه‌شنبه اقبال بازی رفت را نداشته باشیم. تیم ایران بازیکنان باتجربه زیادی دارد از حسینی، منتظری و حیدری بگیرید تا نکونام، جباری، تیموریان، خلعتبری، شجاعی و قوچان‌نژاد میادین بزرگ و مختلفی را تجربه کرده‌اند فقط کاش در این بازی مهدی رحمتی هم حضور داشت؛ اگر اختلافات حل می‌شد می‌توانست کمک کند. جدا از بحث بازیکنان باید فاصله خطوط را حفظ و تلاش کنیم گل نخوریم و گل زدن در اولویت دوم باشد.

*یعنی برای نباختن به میدان برویم.

اگر بخواهیم برای پیروزی وارد میدان شویم یعنی خودکشی کرده‌ایم. تیم ما باید برابر تیم‌ حرفه‌ای و سرعتی کره فوتبال بسته‌ای را ارائه داده و در ضدحملات دروازه آنها را تهدید کند. مسلماً خود کارلوس کروش هم با همین روش عقلانی تیم را ارنج می‌کند و به میدان می‌فرستد.

*کره در بازی با ازبکستان بازی بلند انجام می‌داد و اصرار به ارسال‌های بلند داشت.

یک زمانی اکثر بازیکنان کره و ژاپن هم قد و قواره من بودند اما از چندین سال قبل به اصلاح ژنتیک پرداختند و اکنون رشد چشمگیری داشته‌اند و مردمان کوتاه‌‌قامتی نیستند؛ یکی از مهاجمان‌شان هم قد علی دایی خودمان است و خوب سر می‌زند. در بازی با ازبکستان از تاکتیک ارسال بلند استفاده کردند و از همین روش به گل هم رسیدند اما باید یادمان باشد فوتبال کره که روزی به سرعت خود می‌نازید حالا می‌تواند بازی هوایی هم انجام دهد و حریف خطرناکی است البته این تیم به نسبت تیم‌های سال‌های اخیر خود ضعیف‌تر شده.

*قطر با تیم کامل خود به جدال ازبکستان نمی‌رود و چند محروم و مصدوم دارد؛ احتمال می‌رود ازبکستان به پیروزی پرگلی برسد و اگر ما کره را شکست ندهیم مستقیماً به جام‌جهانی صعود نمی‌کنیم.

طرح این مباحث به نفع تیم‌ملی نیست؛ اگر ملی‌پوشان این فکر را در ذهن داشته باشند تمرکز لازم را نخواهند داشت. من نمی‌گویم قطر می‌خواهد به ازبکستان راه بدهد اما به  احتمال فراوان بازنده مسابقه خواهد بود. کره بازی رفت را باخته و در خانه‌اش دنبال برد است و هرچه از دقایق بازی بگذرد فشار روی این تیم افزایش یافته و درصد خطای‌شان بیشتر می‌شود و باید از خطا و اشتباه آنها بهره برد و به گل رسید. وقتی سرمربی‌شان چند روز است دارد کری می‌خواند مشخص است تحت فشار قرار دارد و برای بازی با ایران نگرانی دارد. راستی جناب چوی چه حرف‌‌های مضحک جدیدی زده است؟

*گفته کروش باید جام‌جهانی را از تلویزیون تماشا کند.

میلیاردها نفر جام‌جهانی را از تلویزیون تماشا می‌کنند چه عیبی دارد؟ ولی چوی توانایی این را دارد که در سریال‌های کره‌ای بازی کند و ما از تلویزیون او را تماشا کنیم. خوراک نقش کتک‌خورهای فیلم‌های کره‌ای است؛ انگار همیشه بغض دارد و آماده است بزند زیر گریه! (می‌خندد) این کارلوس کروش ما هم که اعصاب ندارد هیچ بعید نیست ناگهان یک کف‌گرگی حرام این چوی بکند.

*عکس خودتان را در سوژه‌های وطنی خبرورزشی دیده‌اید؟

کدام عکس؟

*یک پرنده را می‌بوسید.

این عکس قدیمی است. این پرنده به دلقک شهرت دارد. مثل چوی کارهای بامزه و مضحک انجام می‌دهد و کمی هم خنگ است؛ کلاً پنج تا کلمه بلد است.

*کلمات زشت؟

نه کلمات زشت را یکی از کاسکوهایم بلد بود که فوت کرد. این پرنده دلقک سلام، بیا خداداد بوس بده را به زبان می‌آورد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com