در حالی که با حضور حدود ۳۷ میلیون نفری مردم ایران و رای قریب ۱۹ میلیونی برای حجت الاسلام روحانی، مشارکت ۷۲ درصدی در انتخابات این دوره محقق شد، بدون تردید ۱۰ میلیون رای یا به عبارت دیگر ۲۰ درصد مشارکت مردم را باید مدیون نقش آفرینی آیت الله هاشمی رفسنجانی و حجت الاسلام والمسلمین خاتمی دانست؛ دو شخصیتی که با وجود انواع تخریب ها در دهه اخیر، ایثارگرانه از تمام اعتبار و آبروی خود چند ده ساله خود مقابل مردم مایه گذاشتند و با وجود تمام بی مهری های این سالهای سخت، رکن اساسی خلق حماسه مورد نظر رهبری در انتخابات ۹۲ شدند.

در حالی که با حضور حدود ۳۷ میلیون نفری مردم ایران و رای قریب ۱۹ میلیونی برای حجت الاسلام روحانی، مشارکت ۷۲ درصدی در انتخابات این دوره محقق شد، بدون تردید ۱۰ میلیون رای یا به عبارت دیگر ۲۰ درصد مشارکت مردم را باید مدیون نقش آفرینی آیت الله هاشمی رفسنجانی و حجت الاسلام والمسلمین خاتمی دانست؛ دو شخصیتی که با وجود انواع تخریب ها در دهه اخیر، ایثارگرانه از تمام اعتبار و آبروی خود چند ده ساله خود مقابل مردم مایه گذاشتند و با وجود تمام بی مهری های این سالهای سخت، رکن اساسی خلق حماسه انتخابات ۹۲ برای جمهوری اسلامی شدند و حماسه مورد نظر رهبری را خلق کردند.

به گزارش آینده آنلاین، با توجه به تداوم دلخوری بخشی از مردم از حوادث سال ۸۸ که رد صلاحیت حیرت انگیز آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز این ناراحتی ها را افزایش داد، گروهی از مردم دچار یاس و سرخوردگی شده و قصد داشتند با صندوق های رای قهر کنند.

شاید برخی احتمال می دادند هاشمی بعد از این رخداد نوعی قهر پیشه کند یا در مجمع تشخیص و مراسم رسمی ۱۴ خرداد حضور نیابد، یا دست کم انتخاباتی را که با تمام سوابق درخشانش در آن رد صلاحیت شده را نامشروع بداند و در آن حاضر نشود؛ اما هاشمی نه تنها هیچ یک از این کارها را نکرد، بلکه مردم را به حضور پر شور و شعور دعوت کرد و تازه سیاستی اتخاذ کرد که قهرکنندگان با انتخابات با امیدواری به سوی صندوق ها بیایند.

از سوی دیگر سید محمد خاتمی که حتی محدودیت هایی شدیدتر بر وی اعمال شده و حتی حضور وی در مراسم های عمومی تاب آورده نمی شود، با وجود آن که به رغم اصرار دوستانش هیچ گونه زمینه ای برای حضور در انتخابات نیافت، از آبروی خویش مایه گذاشت و با درخواست از یکی از نزدیک ترین مدیرانش برای انصراف، کاری کرد که میلیونها ایرانی به شوق عمل به راهکار واقع بینانه و غیر ایده آل گرایانه وی، به یک اصولگرای معتدل رای دهند.

این اقدامات ایثارگرانه و مدبرانه که با فروتنی از سوی این دو چهره باسابقه و خدوم کشور انجام شد، باعث شد انتخاباتی که می رفت سرد و بی روح و با درصد مشارکت حدود ۵۰ درصدی برگزار شود، وضعی دگرگونه بیابد و این بار آنچه به عنوان “حماسه سیاسی” از ابتدای سال از سوی رهبر انقلاب مطرح شده بود، محقق گردد.

اکنون از افراطیونی که با مشخص شدن نتایج نهایی آرا، مشخص شد دوران قدرتشان به پایان خود نزدیک می شود و در طول این سالها انواع و اقسام تهمت های ناروا و نسبت های خلاف شرع، از مفسد فی الارض و عامل آمریکا و سیا گرفته تا… به این دو چهره زدند، باید پرسید به راستی شما که ادعای ولایتمداریتان گوش فلک را پر کرده، به رهبری و این مردم رنج کشیده از افراط گری خدمت کرده اید، یا هاشمی و خاتمی؟

به نظر می رسد اکنون که در ماه مبارک شعبان قرار داریم، باز هم دیر نشده و این افراد در هر لباس و پست و مقام، از روزنامه نویس تا وزیر و وکیل بهتر است با یک تصمیم اساسی دست از اقدامات گذشته خود بردارند و با استفاده از فرصت به وجود آمده، از درگاه الهی توبه کنند و از این بزرگان و مردم کشورمان نیز پوزش بطلبند و از این پس در صدد جبران اقدامات خود برآیند


 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com