دکتر حسن روحانی، کاندیدای مورد حمایت اصلاح طلبان، با کسب اکثریت مطلق آرا رئیس جمهوری شد.

براساس آخرین آمار اعلام شده توسط وزارت کشور، حسن روحانی توانست بیش از نیمی از آرا را به دست آورده و در مرحله اول رئیس جمهور شود.

وزیر کشور ایران اعلام کرد که حسن روحانی، با کسب اکثریت مطلق آرای یازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران پیروز شده است.

مصطفی محمد نجار امروز در جمع خبرنگاران اعلام کرد که حسن روحانی توانسته است با کسب ۱۸ میلیون و ۶۱۳ هزار و ۳۲۹ رأی از مجموع ۳۶ میلیون و ۷۰۴ هزار و ۱۵۶ رأی در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران به پیروزی برسد.

روحانی جایگزین محمود احمدی نژاد می شود که باید ۴۸ روز دیگر دولت را به رییس جمهوری منتخب واگذار کند.

محمود احمدی نژاد، تنها شخصیت وابسته به جناح محافظه کار در ایران که توانست زمام دولت را در دست گیرد، ۴۸ روز دیگر از دفتر ریاست جمهوری خارج شده و کرسی خود را به جانشین میانه رو و اصلاح طلبش خواهد سپرد.

در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری، سعید جلیلی، محمد باقر قالیباف، علی اکبر ولایتی و محسن رضایی، چهار کاندیدای محافظه کار در کنار محمد غرضی به عنوان کاندیدای مستقل این دوره به رقابت با روحانی پرداختند.

با این حال جمع آرای کاندیداهای اصولگرا از میزان رای حسن روحانی که مورد حمایت آیت الله هاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی قرار داشت، کمتر است.وزیر کشور مشارکت در انتخابات را ۷۲.۷  درصد اعلام کرده است.

 

وزیر کشور در نشست خبری اعلام کرد : حسن روحانی با کسب اکثریت مطلق آرا به عنوان رئیس جمهور منتخب مردم ایران در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انتخاب شده است .

به گفته وزیر کشور ۵۰.۴۸۳.۱۹۲ نفر واجد شرایط رای دادن در این انتخابات بودند که از این تعداد ۳۶.۷۰۴.۱۵۶ نفر رای خود را به صندوق انداختند و مشارکت ۷۲.۷ درصدی را رقم زدند .

مصطفی محمد نجار ادامه داد : از مجموع این تعداد آرا ۳۵.۴۵۸.۷۴۷ رای صحیح شمارش شد و آقای حسن روحانی با کسب ۱۸.۶۱۳.۳۲۹ حائز اکثرین مطلق آرا شد و به عنوان رئیس جمهور مردم ایران انتخاب شد.

آرای سایر کاندیداها به این شرح است:

محمد باقر قالیباف ۶.۰۷۷.۲۹۲ رای

سعید جلیلی ۴.۱۶۸.۹۴۶ رای

محسن رضایی میرقائد ۳.۸۸۴.۴۱۲

علی اکبر ولایتی ۲.۲۶۸.۷۵۳

سید محمد غرضی ۴۴۶.۰۱۵

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com