در انتخابات پیش رو عده کثیری، به تحریم رو آورده اند و تعدادی هم حسب شرایط موجود قصد دارند با رای خود به آقای روحانی، ضمن “زدن مشتی بر دهان آقای خامنه ای”، و به امید تغییراتی ولو جزئی شرایط غیر قابل تحمل فعلی را کمی تحمل پذیرتر کنند. صرف نظر از روشی که هر فرد ممکن است برای مبارزه با دیکتاتوری موجود برگزیند، یک وجه مشترک بین تمام اقشار مردم و فعالان آزادی خواه وجود دارد و آن عزم همگانی برای مبارزه با استبداد دینی حاکم بر میهن مان ایران است.

حقوقدانان جنبش سبز مردم ایران، انتخابات فرمایشی و غیردمکراتیک ایران را به رسمیت نمی شناسد و آن را بر خلاف موازین پذیرفته شده حقوق بشر می داند. ضمناً بر اساس نظرسنجی نیمه کاره دوستان خود در مجموعه پژوهشگران مستقل ایران به این برداشت رسیده است که (ادامه مطلب …) موج حضور مردم و اجماع برای رای به آن گونه که در سال ۱۳۸۸ اتفاق افتاد و منجر به کودتای متقلبانه ایادی آقای خامنه ای شد و مختصر حیثیت ایشان و دستگاه جهنمی وی را در چشم جهانیان به باد داد، احتمالاً محقق نخواهد شد. بنابراین شرکت در انتخابات روز جمعه را فاقد هر گونه فایده و تنها در راستای بهره برداری فرصت طلبانه آقای خامنه ای می داند.

طف نظر از این که هر ایرانی چگونه تصمیم خواهد گرفت، شایسته است به یاد داشته باشیم که انتخابات خواهد گذشت، اما مبارزه با استبداد و شیطان سیاه حاکم بر ایران همچنان ادامه خواهد داشت. هم رزمان داخل کشور همچون گذشته و با تلاشی مضاعف برای آزادی تلاش کنند. از آگاهی بخشی به اقشار مختلف مردم تا خبر رسانی، از افشای فساد گسترده و جنایات نظام منفور حاکم تا شناسائی مزدوران، و هر گونه فعالیتی که به تضعیف حکومت فاسد آقای خامنه ای و هم دستانش منجر شود، باید به طور مستمر و پیگیر ادامه یابد. ضمناً بدون توجه به این که در انتصابات پیش رو چه کسی به عنوان رئیس جمهور گمارده شود، کشور بدون شک آبستن اتفاقاتی مهم است. لازم است تک تک مردم خود را برای اتفاقات آینده آماده کنند. هر فرد باید بداند که در روزهائی که قیام ملی برای سرنگونی بساط استبداد آغاز می شود چه زمینه هائی را باید از قبل آماده کرده باشد و در روزهای قیام چه کاری از دستش بر می آید. سازمان دهی امور به طور انفرادی تا سازماندهی جمعی (تنها در محدوده افراد مورد اعتماد کامل) باید در صدر اقدامات باشد.

دوستان ما در وزارت اطلاعات و سپاه خبر از آمادگی دارودسته آقای خامنه ای برای توافق پنهانی با غرب خبر می دهند. از تمامی دوستان خارج از کشور از هر طیف و تفکر، تقاضا داریم همچنان با هم وطنان داخل کشور همراه باشند و آن چه در توان دارند را به کار گیرند تا برخی کشورهای ذی مدخل نتوانند منافع ملت ایران را نادیده بگیرند. غرب، اسرائیل، روسیه، چین و اغلب کشورهای منطقه از ادامه حیات جمهوری اسلامی ضعیف، بی لیاقت و میهن فروش اما “بی خطر” راضی ترند. وجود این هیولای مستبد برای همه منافع دارد بجز ملت ستم دیده ایران. با تلاش مضاعف خود، هزینه بی توجهی این کشورها به منافع مردم ایران را باید به شدت بالا برد.

فراموش نکنیم که آزادی و رفاه اجتماعی در سایه یک حکومت مردمی و لایق، در گرو مبارزه مستمر، خستگی ناپذیر و هوشمندانه فعالان و آزادی خواهان است. کوچک ترین گام در راه این مبارزه اجتماعی هیچگاه به هدر نمی رود. شک نکنید که شب تیره اهریمنی حاکم بر ایران به زودی جای خود را به سحرگاه روشن آزادی و دگرگونی اجتماعی خواهد داد. سحرگاهی که تباشیر آن از هم اکنون به وضوح در افق میهن مان پدیدار شده است.

پایدار باشید که سحر نزدیک است.

با احترام

حقوقدانان جنبش سبز مردم ایران

۲۲ خرداد ماه ۱۳۹۲

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com