به گزارش همشهری آنلاین زهره الهیان نماینده تهران در مجلس خطاب به دختر حاکم دبی نوشت: به ایران بیا. می‌ توانی در ایران همچون سایر بانوان و دختران ایرانی هم درس بخوانی و هم زندگی کنی! و هم از نعمت آزادی و حقوق بشر بهره مند باشی.

از قدیم وندیم گفته اند “حرف حساب کرّه ندارد.” زهره خانم در یک تویت مختصر حرف دلش را زده است. بارک الله به این نماینده ی صادق تر از صادق تهران که فرمایشات گهربارش مثل ستاره ی زهره درافق مغرب می درخشد. باشد تا تا چشم بابای بی غیرت لطیفه و استکبارات جهانی حامیش کور شود. چنانکه براربابان یقین وایمان پوشیده نیست، علیا حضرت لطیفه، با آن دبدبه و کبکبه، با یک تویت خشک وخالی بلند نمی شود چادر قافچولش را جمع کند و هی به جانب قدم بیاید به سوی ایران اسلامی. پس بنابراین، نتبجه می گیریم که دعوت نامه سرکارخانم نماینده محترم مجلس شورای اسلامی پس و پیش دارد و بخشی است از یک دعوت نامه ی رسمی دور و دراز که زهره خانم نسخه ی مطابق با اصل آنرا در لای صد لته کهنه پیچیده، با هزاردرز بسته و درهفتاد جعبه چوبی ومسی و رویی و آهنین جاسازی فرموده و پشت هفت خمره درپستویی، از راه دور واز تعرض رهگذران مصون، نگه داشته تا دردهه های آتی مورد استفاده ی تاریخ نویسان دوره ی جمهوری اسلامی قراربگیرد. با دردست نبودن این سند مهم دروان ساز، که مو لای درزش نمی رود، این حقیر فقیر سراپا گناه وتقصیر ضمن بسط نظرات داهیانه ی خانم الهیان و با درکنارهم نهادن واقعیت های روزگار و مقولات آزادی و مفاد حقوق بشراسلامی ضمن الهام گرفتن از باستان شناسان و فسیل خوانان خلاصه ای از دعوت نامه ی ایشان به شاهزاده لطیفه بنب محمد را بازسازی کرده ام که ازنظرمبارکتان می گذرد.


از زهره به لطیفه

لطیفه جان بیا بیا که مرا با تو ماجرایی هست. فدایت شوم، اگرگل دستت هست بو نکن و بار و بندیل ات را ببند و با هرکلکی که شده تشریف بیاور ایران نزد خودم. مطمئن باش که خیر می بینی. اگرهم مشکلی هست فوتی به گوش من بده تا یکی ازکوماندوهای اُسطُقُس دار را، که زیردست  برادر انیس نقّاش کارکشته شده است، بفرستم دُبی تا ازآن خراب شده جاکن ات بکند. تو می توانی روی حرف من حساب کنی. من نماینده مجلس جمهوری اسلامی هستم و بد نیست بدانی که درایران کسی که امنیتی و همه فن حریف نباشد نمی تواند به مجلس وهیچ پست مهم دولتی دسترسی پیدا کند.

 

لطیفه جان نکند خیال کنی که من تعارف می کنم و برای دل خوش کنک تو این جرف ها را می زنم. برای ما تشریف فرمایی تو به ایران از مهم هم مهم تراست. اولاً ما به همه ی دنیا ثابت خواهیم کرد که آغوش مان به روی دختران مسلمانی که مورد آزار پدر پولدار و قدرتمندشان قرار می گیرند باز است. این بخشی از مبارزه ی ما علیه استکبار خونخوارجهانی و به نفع اتحاد جهان اسلام  است. دوماً تو که عربی زبان مادریت هست، می توانی در ایران به بسیاری از علمای اعلام و حجج اسلام که در لسان عرب اشکال دارند عربی یاد بدهی و همه را راه بیندازی. من ازهمین حالا قول می دهم که خودم هم یکی از شاگردانت بشوم. ثالثاً پدرسرکار، شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، هرقدرهم سنگدل باشد، همیشه احساس خواهد کرد که یک تکه از دلش درکشور ماست. این موضوع جلو گردن کلفتی هایش را درخلیج فارس خواهد گرفت. رابعاً با آمدن تو به ایران برای هیچ کس در ربع مسکون شک و شبهه ای باقی نخواهد ماند که جمهوری اسلام طرفدار پر و پا قرص زن وحقوق حقّه زن است واین مشت محکمی است از طرف ما بردهان چپ ها، ملی گراها، سلطنت طلبان و فمنیست های جوراجور داخل وخارج.

 

لطیفه جان یادت باشد که اگردرایران پناه بجویی این برای خودت هم منافع بی شماردارد. نترس اگر اصلیت ایرانی نداری. دراصل هیچ کدام از ما ابرانی نیستیم از امام راحل بگیر تا بقیه. حتی من که درایران متولد شده ام دغدغه ام حفظ بیضه های اسلام در خارج از کشوراست تا تأمین نان و گوشت برای کوروکچل های ایرانی. لطیفه جان ایران بیایی ازلحاظ مالی نانت توی روغن است. اولاً هرچه پول با خودت بیاوری مال خودت است. اگریک دلار درایران  توی بازار بورس و سهام وطلا یا خرید وفروش ارز و بیت کوین سرمایه گذاری بکنی یک سال نشده ده دلار عایدت می شود – آنهم خالص و بدون مالیات، که ما تنها وتنها بخاطرحفظ شعائر اسلامی همواره معافیت های جوراجور مالیاتی قائل شده ایم. اگر دنیاری هم با خود نیاوردی باک نداشته باش. ما آنقدر پول می ریزیم پایت که پولت از پارو بالا برود. مطمئنم که در رسانه های همگانی دیده یا شنیده ای که ما برای  پیشبرد انقلاب اسلامی درسوریه، عراق، لبنان، یمن وجاهای دیگر، که فرسنگ ها از ما دورند، فقر همگانی را به جان خریده ایم ودار وندار مملکت مان را داده ایم. دررابطه با تو که با پای خود به طرف ما می آی چه مایه ها که نخواهیم گذاشت و چه فداکاری هایی را که نخواهیم کرد.

 

لطیفه جان تو در ایران می توانی درس بخوانی و تا آخرین مدارج تخصیل دانشگاهی پیش بروی  ـ حتی اگردرامارات به تواجازه ندادند کلاس شش ابتدائی را تمام کنی. ما خیلی ازاعضای خانواده جانبازان داشتیم که حتی سواد نداشتند ولی با توجه به روش سهمیه بندی درعرض یکی دو سال با مدارک دکتری از دانشگاه های معتبرفارغ التخصیل شدند. می گویی نه برو واز رئیس جمهور سابق مان آقای دکتر احمدی نژاد بپرس. باد داشتن مدرک دکترا، من به تو قول می دهم که خودم پست وزارت برایت جور کنم. از احتمال خصومت و زخم زبان  دانشجویان هم کلاست هم بیم به دل راه مده که چنین احتمالی وجود خارجی ندارد. ما دانشجویان را قبل از ورود به دانشگاه ها، از لحاظ امنیتی، وفاداری، عدم تمایل به هنجار شکنی وحرف شنوی بی چون و چرا، غربال می کنیم و پس از شروع تخصیل نیز درفواصل منظم (حداقل سالی یک بار) آنان را راستی آزمایی می نمائیم. دانشجو جزاطاعت از نظام وحفظ وقوام ودوام آن کاری برای انجام دادن ندارد. دلم می خواست می توانستم به تو قول بدهم که در آینده رئیس جمهورایران اسلامی خواهی شد ولی دریغ که دستم بسته است. قانون اساسی ما به زنان اجازه ی رئیس جمهور شده را نمی دهد واین هم به نفع ما زنان است که وظیفه ی همسری، مادری، خانه داری و بچه داری روی دوشمان گذاشته شده است و دنبال درد سر نمی گردیم.

لطیفه جان اگردوست داشته باشی تحصیلات حوزوی داشته باشی تا مقطع فوق دکترا دربه روی تو بازاست. تو می توانی در حوزه ی علمیه ی خواهران، قرآن و حدیث، مکتب تشیع، احکام، فقه و اصول، اخلاق و تربیت اسلامی، تاریخ اسلام ، روش تبلیغ، روش تحقیق، روش تدریس را بیاموزی واندکی بعد تر بیاموزانی. حتماً می دانی که در مکتب حقّه ی شیعه ی جعفری هرکس باید یا مجتهد باشد و یا مقلد. تو حتی می توانی، با تلمذ در حوزه های علمیه، بصورت بالقوه به درجه اجتهاد برسی و برخود حجیت داشته باشی ولی شرع مقدس مسئولیت مرجعیت تقلید را ازروی دوش زنان برداشته چرا که آنان مسئولیت های دیگری دارند.

 

لطیفه جان تو می توانی درایران زندگی کنی و زندگی برایت بسی شیرین خواهد بود. آزادی تو درانجام فعالیت های تجارتی حد وحصرندارد ومن از حالا به تو پیشنهاد می کنم که باهم شریک بشویم. اگر تصمیم گرفتی با یکی از برادران حزب اللهی ازدواج کنی من خودم ده هزارسکه ی بهار آزادی مهربه ات می کنم. این پول عند المطالبه قابل وصول است وتو تا پایان عمر می توانی شوهرت را مثل موم توی دستهای خود هرطور خواستی شکل بدهی. غصه مخور اگر شرع مقدس حق طلاق را به شوهر داده. به محض آنکه بچه دار شدی شوهرت مثل موش ازتو حساب می برد. تو باید راه خر کردن مردها را یاد بگیری وبا ناز ونوازش، حتی اگر الکی باشد، نگذاری کار به طلاق بکشاند که مردت بتواند بچه هایت را از تو بگیرد. این قانون شرع مقدس است و ما نمی توانیم تغییردهیم ولی ما می توانیم رفتارخودمان را تغییربدهیم. دراین رابطه کاراصلی ما اطاعت از اوامر شوهر است که حکم خداست. باید دلش را به دست بیاوری تا فردا روز، اگرمثلاً خواستی از ایران خارج شوی، از دادن اجازه مسافرت به تو دریغ نکند.

 

لطیفه جان، برخلاف کشور سعودی، درایران تو به عنوان یک زن می توانی درهرساعت شبانه روز، بی هیچ قید و شرطی، فقط به شرط رعایت موازین اسلامی، رانندگی بکنی. دوچرخه سواری برای زنانی بالای ده سال فقط در اماکن عمومی مجاز نیست. آنهم حکمت دارد: تا ماشین آخرین مدل باشد، زن باید عقل اش پارسنگ بردارد که برود دنبال دوچرخه سواری. شرع مقدس به ما اجازه نمی دهد که درایران اسلامی قاضی بشویم ولی می توانیم درقوه ی قضائیه به عنوان وکیل، منشی و کارشناس کارکنیم. ما که نمی خواهیم به خودمان دروغ بگوییم: قضاوت کار ما زنان نیست واین بهیچوجه از مقام ومنزلت ما کم نمی کند. ما کارهای مهمتری برای انجام دادن داریم. لطیفه جان دربسیاری از کشورها، شهادت زنان در دادگاه ها قابل قبول نیست ولی درایران اسلامی ما صددرصد قابل قبول است. تو نگران نباش اگر شهادت زنان نصف شهادت مردها به حساب می آید. اگرپای شهادت پیش آمد، من هرجا که تو رفتی همراهیت می کنم تا شهادت هردوتا مان  با شهادت یک مرد عاقل بالغ برابر شود.

 

لطیفه جان عزیزم دو نکته ی دیگر هست که تا پایت به ایران رسید باید رعایت کنی. اول اینکه اگر تاکنون به مذهب حقّه ی شیعه ی اثنی عشری مشرف نشده ای، شتاب کن که راه رستگاری و موفقیت را پیموده ای. نکته ی دیگر اینکه مبادا بدون روسری به ایران بیایی که طبق نصّ صریح قرآن کریم حجاب زینت زن است و براو واجب عینی. خود من یک روسری سرمه ای به سر دارم که تا نصف صورتم را می پوشاند. همین روسری بود که مرا از چاهسار بدبختی به شاهراه خوشبختی و نمایندگی تهران رهنمون گردید. تو هم اصلاً و ابداً به اندازه ی سر سوزن نگران نباش. به محض آنکه به فرودگاه امام خمینی رسیدی خودم با سه تا روسری جوراجور می آیم پیشوازت. تو آزادی که هر رنگی دلت خواست انتخاب کنی. البته برای جلب اعتماد بیشتر، هرچه رنگ روسری تیره تر باشد بهتراست. خبرخوش دیگر اینکه درهمان فرودگاه دربرابرجمع خواهران و برادران حزب اللهی ترا به مکتب مقدس شیعه هدایت می کنم. کافی است درکلمات شهادتین پس از اشهد ان محمد رسول الله بگویی اشهد ان علی ولی الله. لطیفه جان حتی اگر معتقد هم نباشی، تظاهر کن و با من تکرار نما که بنیاد اسلام برتقیه قراردارد وتقیه راز موفقیت اسلام عزیز است.

 

۲۴ فوریه ۲۰۲۱

گلبانو استرآبادی

 

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)