۶ سال حبس برای سها مرتضایی و ۱۵ ماه برای پریسا رفیعی؛ دانشجویانی که هرکدام به دلیل دانشجوی مطالبه گر و معترض بودن، به تحمل حبس محکوم شده‌اند.

سها مرتضایی دانشجوی دانشگاه تهران بدون حضور در دادگاهی که برایش حبس بریده، به این حکم محکوم شده؛ جرم وی هم مانند ده‌ها دانشجوی سیاسی دیگر، “اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی” عنوان شده است. این حکم پس از بازداشت ۶۶ روزه سها مرتضایی پس از آبان ۹۸ صادر شده و مصادیق آن نیز “تحصن در دانشگاه در اعتراض به محرومیت از تحصیل در مقطع دکتری، تجمع اعتراض به لایحه پوشش در دانشگاه تهران و اعتراض‌های آبان ۹۸ دانشگاه تهران و فعالیت در شورای صنفی” عنوان شده.

از طرفی نیز همانطور که پیشتر ذکر کردیم پریسا رفیعی هم به اتهام ” فعالیت تبلیغی علیه نظام” به تحمل حبس محکوم شده است و چند هفته بیشتر از اعلام حکم حبس ۱۴ ساله و یا اعدام برای حامد قره اوغلانی نمی‌گذرد؛ حامدی که در شرایط شیوع کرونا و باتوجه به بیماری صعب‌العلاجش هنوز هم امکانات درمانی مناسبی در اختیار ندارد و زندان است.

موجودیت سیاسی فعالین پیشرو جنبش‌های اعتراضی نظیر جنبش دانشجویی که بر فضای سیاسی جامعه تاثیر داشته‌اند، حاکمیت را وامی‌دارد که مانند هر سیستم سیاسی‌ای که وظیفه‌اش حفظ وضعیت فلاکتبار موجود است، دست به سرکوب و چنگ انداختن به زندگی فعالین سیاسی بزند.

همانطور که در طول تمام این سال‌ها و از زمان حکومت سابق تا همین امروز این اتفاق تکرار میشده و هر زمان که پیشروی‌های عمده‌ای مشاهده شده، این سرکوب‌ها نیز شدت گرفته‌اند.

ما احکام خصمانه “قضاییه جلادان” را برای تمام فعالین جنبش‌های اعتراضی محکوم می‌کنیم و این جدال را نتیجه جلو آمدن جنبش دانشجویی برابر مواضع نظام حاکم در جامعه و دانشگاه‌ها می‌دانیم.

زنده باد اتحاد سراسری دانشجویان برابر سرکوبگران و جلادان

برقراری ارتباط با ادمین
@isf_uni_admin

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)