محرومیت زندانی سیاسی معصومه صنوبری از درمان در پی دردهای شدید ناشی از شکنجه

زندانی سیاسی معصومه صنوبری علیرغم دردهای شدید ناشی از شکنجه درحالیکه به سرطان سینه مشکوک است توسط مسئولان زندان تبریز از درمان محروم شده است.

به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام چهارشنبه ۲۲ بهمن۹۹ زندانی سیاسی معصومه صنوبری بدلیل شکنجه های وحشیانه ای که در دوران بازجویی بر او اعمال شده است دچار دردهای شدیدی شده و مشکوک به سرطان سینه است، اما مسئولان زندان از مداوای وی ممانعت بعمل می آورند.

یک منبع مطلع درباره وضعیت این زندانی سیاسی گفت: « وضعیت بهداری زندان تبریز بسیار نامناسب است و هیچ رسیدگی برای زندانیان وجود ندارد. در این زندان فقط یک پرستار هست و پزشک هم فقط هفته ای یکبار می آید اما کاری برای زندانیان انجام نمی دهند.

مدتی پیش که یک اکیپ پزشکی به این زندان رفت، به زندانی سیاسی معصومه صنوبری گفته اند که بدلیل شکنجه هایی که شده دچار یک توده از ناحیه سینه اش شده و مشکوک به سرطان است. این زندانی نیاز فوری به انجام سونوگرافی و درمان دارد اما پس از رفتن این اکیپ پزشکی، مسئولان زندان از هرگونه رسیدگی و درمان پزشکی برای وی خودداری کرده اند.

ابتدا به این زندانی سیاسی گفته شده فعلا تو را برای درمان نمی بریم. بعد از چندین پیگیری به وی گفتند باید هزینه درمان را خودتان بپردازید و هنگامی که خانواده معصومه با سختی این پول را تأمین کردند، مسئولان زندان بازهم از انجام درمان او خودداری کرده و گفتند باید مجددا معاینه بشوی!

خانواده زندانی مجاز به آوردن دارو برای فرزند خود نیستند. این درحالیست که معصومه صنوبری از ناحیه قلب نیز دچار دردهای شدیدی شده است که مانع استراحت وی در طول شب می شود.

تنها داروهایی که در زندان به بیماران داده میشود قرصهایی از قبیل متادون و قرصهای خواب آور و قرص اعصاب است، که برای سلامت زندانیان مضر است».

شایان ذکر است این زندانی در دوران بازجویی بشدت شکنجه شده است از جمله اینکه ساق پایش را شکستند و او تا مدتها با پای شکسته بدون رسیدگی در بند رها شده بود. به او ضربات شدیدی از پشت زده شده و دردی که در حال حاضر تحمل میکند ناشی از همان ضربات و شکنجه هاست.

همچنین بر اساس خبرهای رسیده قرار است زنان زندانی در زندان تبریز از بند کنونی جابجا شده و به بند جدیدی تحت عنوان بند ۱۳ نسوان منتقل شوند.

گفته میشود بند جدید هواخوری ندارد، پنجره هایش بسیار بالا و کوچک است و همان را هم میخواهند جوش بدهند که باز نشود.

کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام نسبت به سلامتی و نجات جان زندانی سیاسی معصومه صنوبری در زندان تبریز هشدار داده و خواستار رسیدگی فوری پزشکی و درمانی به این زندانی می باشد.

برای ورود به کانال تلگرامی ما کلیک کنید

درباره زندانی سیاسی معصومه صنوبری

معصومه صنوبری متولد ۱۳۶۷، دارای یک فرزند است. او در روز ۱۵ اسفند ۹۷ در شهر ایلخچی اسکو بازداشت شد.

او طی مدت بازداشت بشدت شکنجه شد. به طوری که قادر به راه رفتن نبود. او هم اکنون با عوارض شکنجه از قبیل درد ناشی از ترک برداشتن استخوان پا، تاری دید و بیماری های دیگر مواجه است.

این زندانی سیاسی توسط دادگاه شهر اسکو به اتهام تبلیغ علیه نظام به تحمل یکسال حبس تعزیری، به اتهام عضویت در مجاهدین خلق به تحمل ۵ سال حبس تعزیری و به اتهام توهین به خامنه‌ای به تحمل ۲ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

وی هم اکنون در بند زنان زندان تبریز، برخلاف اصل تفکیک جرائم با متهمان جرائم عادی محبوس است.

به کانال نه به زندان نه به اعدام در تلگرام بپیوندید
https://t.me/NoToPrisonNoToExecution

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)