آیا «قاضی» منصوری در رومانی به قتل رسیده است چرا؟

۳۰ خرداد ۹۹ خبری مبنی بر خودکشی «قاضی» منصوری متهم ردیف نهم پرونده فساد در قضائیه نظام، در رومانی منتشر شد. بسیاری از گمانه‌‌زنی‌ها و برخی شواهد حاکی از این است که منصوری به قتل رسیده است. آیا «قاضی» منصوری در رومانی به قتل رسیده است چرا؟

با گذشت بیش از یک هفته از مرگ منصوری در رومانی، گمانه‌زنی‌ها مبنی بر قتل او بیشتر و بیشتر می‌شود. ابهامی که باقی می‌ماند در قالب یک سوال خود را نمایان می‌سازد؛ آیا «قاضی» منصوری در رومانی به قتل رسیده است چرا؟

مرگ منصوری؛ خودکشی یا قتل؟ داده‌ها چه می‌گوید؟

به رغم ادعای خودکشی و پرتاب از پنجره، اما داده‌ها نشان می‌دهد، هتل محل اقامت منصوری دارای هیچ پنجره‌ای که بشود از آن اقدام به خودکشی کرد، نبوده است.

مضاف بر این تصاویر موجود نشان می‌دهد جسد منصوری از داخل هتل به بیرون آورده می‌شود. منتشرنشدن هیچ تصویر و ویدئویی در این زمینه باعث افزایش تردیدها می‌شود.

نکته دیگر جایگاه منصوری در قضائیه‌ی نظام و دسترسی به اخبار فساد در این قوه و سران نظام بود که می‌توانست، برای سران نظام خطرآفرین باشد و سرنوشتی مانند سعید امامی را برای منصوری رقم بزند چنانکه حسام‌الدین آشنا؛ مشاور روحانی در توئیتی به آن اشاره کرد.

این امر می‌تواند پس از آن رخ داده باشد که نظام پس از فرستادن یک هواپیمای قشرایر برای برگرداندن منصوری نتوانست منصوری را در چنگ خود بگیرد.

اظهارنظرهای سران و مهره‌های نظام ولایت فقیه بلافاصله بعد از مرگ منصوری نیز، دچار تناقضاتی بود که نشان می‌‌دهد مرگ منصوری خودکشی نبوده است.

حسین سلیمانی سردبیرسایت مشرق، وابسته به خامنه‌ای، اعلام کرد «از امروز رومانی هم عمق استراتژیک است». «عمق استراتژیک» برای نظام مفهومی جز حیات خلوت، برای دخالت و تروریسم ندارد.

دلیل بعدی بر ادعای قتل منصوری، نسبت‌دادن آن به سازمان مجاهدین خلق است. در تاریخچه نظام ولایت فقیه نمونه‌های بسیاری وجود دارد که نظام جنایات فجیع مرتکب‌شده خود را، به سازمان مجاهدین خلق نسبت داده است از جمله انفجار حرم امام رضا در سال ۷۳، قتل کشیشان مسیحی، بمبگذاری در مکه و… اما بعدا در جنگ قدرت حقیقت و جنایت نظام فاش شده است.

از سوی دیگر گفته‌های وکیل منصوری مبنی بر این که «او اهل خودکشی نبوده است» احتمال قتل وی را دوچندان می‌کند.

مجموع این داده‌ها مضاف بر تلاش بیش از حد نظام ولایت فقیه و رسانه‌هایش مبنی بر این که منصوری خودکشی کرده است، می‌تواند حاکی از آن باشد که منصوری توسط نظام به قتل رسیده و حال نظام تلاش می‌کند تا آنرا بپوشاند.

طلبکاری از حفاظت رومانی از قاضی منصوری

از سوی دیگر مدعی‌شدن نظام پیرامون حفاظت منصوری از رومانی نیز می‌تواند دلیل دیگری بر فرافکنی و تاکتیک فرار به جلو برای پوشاندن نقشه قتل منصوری تلقی شود.

نظام چه منفعتی در مرگ منصوری دارد؟

بی‌شک منصبی که منصوری در بیش از ۳ دهه در نظام عهده‌دار آن بوده، وی را در نقطه‌ای قرار می‌داد که می‌توانسته به اطلاعات بسیاری پیرامون پرونده‌های فساد در قضائیه نظام و سران نظام دسترسی داشته باشد.

در صورتی که منصوری به ایران استرداد می‌شد و در جایگاه متهم قرار می‌گرفت، می‌توانست پای بسیاری از سران نظام را نیز به میان بکشد و آنها را آماج اتهام فساد قرار دهد و پرونده‌های فساد بسا بیشتری باز شود.

از این رو مرگ یا به عبارتی قتل منصوری، این امتیاز را برای نظام دارد که از این احتمالات و بازشدن پرونده‌های فساد دیگر سران نظام، جان به در می‌برد.

جنگ قدرت باندهای مافیایی در داخل جناح خامنه‌ای

از سوی دیگر در حال حاضر و بنا بر گمانه‌زنی‌ها ۳ نفر در درون نظام، کاندیدای جانشینی نظام برای جایگزینی خامنه‌ای هستند؛ مجتبی خامنه‌ای، ابراهیم رئیسی و صادق لاریجانی.

بنا بر آنچه تا کنون محرز گشته و تحولاتی که در چند سال اخیر به وقوع پیوسته، نظام قصد دارد لاریجانی را از این مثلث حذف کند. کنار گذاشتن لاریجانی توسط خامنه‌ای یکسال قبل از این که دوره دوم ریاست او بر قضائیه‌ی به اتمام برسد، گواهی بر این ادعاست.

همچنین تاختن یزدی؛ رئیس جامعه مدرسین قم و از مهره‌های سرسپرده‌ی خامنه‌ای به لاریجانی پس از اینکه لاریجانی بعد از عزل از ریاست قضائیه، موضوع رفتن به نجف در عراق برای اجتهاد را طرح کرد و دستگیری اکبر طبری از معاونین و نزدیکان لاریجانی و محاکمه‌ی وی به اتهام فساد، همه و همه از این نشان دارد که لاریجانی از کاندیداتوری جانشینی خامنه‌ای در حال حذف شدن است.

در مثلث جایگزینی احتمالی خامنه‌ای، مجتبی فرزند او نیز، سابقه طولانی در فساد و غارت دارد. کشف محموله طلا با ارزش بیش از ۱۸ میلیارد دلار در دهه ۸۰ در ترکیه فقط یک نمونه از آن است که می‌تواند در آینده برای مجتبی خامنه‌ای دردسر ساز شود.

از سوی دیگر لاریجانی که خود را در سلسله‌ مراتب نظام ولایت فقیه، دارای رتبه «اجتهاد» و حتی بالاتر از خامنه‌ای می‌داند، اما در جنگ قدرت نمی‌‌تواند به خامنه‌ای و پسرش مجتبی بتازد، بنابراین هدف حملات او رئیسی می‌شود که در سلسله‌مراتب آخوندی جایگاه دونی دارد.

تنش و جنگ قدرت اکنون بین خامنه‌ای ـ مجتبی ـ رئیسی از یک سو و لاریجانی از سوی دیگر افزایش یافته و خود را در محاکمه طبری؛ از مهره‌های لاریجانی نمایان کرده است. منصوری نیز در این پرونده جزء متهمین بود.

متهمی که می‌توانست در صورت استرداد به ایران و محاکمه، اسرار بسیاری از رئیسی ـ مجتبی ـ خامنه‌ای فاش سازد، بنابراین باید خاموش می‌شد به عنوان بخشی از جنگ قدرت جایگزینی خامنه‌ای.

برخی در درون نظام از منصوری به عنوان «جعبه سیاه» پرونده فساد در قضائیه نظام و پرونده طبری نام می‌برند.

قاضی منصوری نماد فساد در نظام ولایت فقیه

نمونه منصوری در نظام و آنهم در قضائیه نظام که علی‌ القائده می‌بایست ارگان ضد فساد و رشوه‌خواری باشد، نشان از این دارد که تمامیت نظام ولایت فقیه به فساد آلوده است. نمونه‌های طبری و پیش از آن «قاضی» مرتضوی و بسیاری دیگر گویای این امر است.

در مورد افشای نمونه‌های بی‌شمار دیگر یا به عبارت دیگر کلیت نظام ولایت فقیه، بحث بر سر زمان است. آنها بر سر زمان شرط‌بندی کرده‌‌اند و گذشت زمان نشان خواهد داد که پرونده سران نظام، یکی پس از دیگری، بر اثر جنگ قدرت بر روی دایره خواهد ریخت و نمایش تمام و کمال عیان خواهد شد که فساد، نماد تمامیت حکومت ولایت فقیه است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)