پزشکان و پرستاران قربانی کرونای بی‌کفایتی نظام ولایت فقیه

در پی اوجگیری کرونا در ایران پزشکان و پرستاران که در خط مقدم نبرد با کرونا هستند در فقدان امکانات و الزامات و تجهیزات پزشکی یا خود قربانی کرونا می‌شوند یا به ناچار مجبورند دست از کار بکشند.

کرونا در ایران اوج  گرفته است آنچه ناگفته مشهود است جنایت، بی‌کفایتی و دروغگویی نظام، از آغاز شیوع کرونا تا کنون بوده است.

آنجا که هواپیمایی ماهان متعلق به نیروی قدس سپاه با دروغ‌گویی به پروازهای خود به چین ادامه داد و کرونا را به ایران منتقل کرد

آنجا که نظام به خاطر نمایش راهپیمایی ۲۲ بهمن خود و متعاقبا نمایش انتخابات مجلس نظام، شیوع کرونا را مخفی کرد و باعث شیوع افسارگسیخته آن شد

آنجا که تجهیزات پزشکی را برای چین فرستاد و بعد از شیوع کرونا در ایران، مردم با کمبود گسترده تجهیزات پزشکی از قبیل ماسک، موادضدعفونی‌کننده و لباس‌های مخصوص پزشکی مواجه شدند

آنجا که قم را که نقطه شروع مرگ و میر بر اثر کرونا بود قرنطینه نکرد و کانون بیماری را به شهرها و استان‌های دیگر انتقال داد

آنجا که بر سر آمار مرگ و مبتلایان به کرونا به مردم ایران دروغ گفت و می‌گوید

آنجا که ماسک و الزامات پیشگیرانه را در مراکز درمانی در اختیار مردم قرار نمی‌دهد و در بازار آزاد و به قیمت‌های گزاف به مردم می‌فروشد

آنجا که کمک‌های انسان‌دوستانه دیگر کشورها را نیز سپاه نظام مصادره و به شهروندان به قیمت چندبرابر می‌فروشد

آنجا که برخی از این وسایل و تجهیزات پزشکی را به جای اختصاص‌دادن به شهرهای با وضعیت بحرانی، به مقامات و سران حکومت اختصاص می‌دهد تا خنده‌کنان با آن ژست «من هم کرونایی شدم» بگیرند و چند روز بعد در انظار صحیح و سالم ظاهر شوند در حالی که در گوشه و کنار شهرها  و در پیاده‌رو و خیابان پیکر بی‌جان شهروندان ایرانی بی‌جان بر زمین می‌افتد

آنجا که پزشکان و پرستاران دلسوز کشور که در صف مقدم نبرد با ویروس کرونا هستند بر اثر فقدان تجهیزات خود به قربانگاه جنایت نظام ولایت فقیه فرو می‌غلطند و جان می‌بازند.

عمومیت عارضه نباید باعث شود تا جنایت نظام برای افکار عمومی کمرنگ و عادی جلوه کند، آری کرونا در سایر کشورها نیز تلفات گرفته است اما در آن کشورها تمامی امکانات بسیج ‌برای مبارزه با این عارضه شده‌اند.

عربستان به محض مشاهده ویروس، کعبه را تعطیل و اقدام به ضدعفونی آن کرد و از برگزاری هر گونه مراسم جمعی پرهیز داد تا جان و سلامتی شهروندان به خطر نیفتد حال اینکه در ایران، فسیل‌های برآمده از عمق اعصار و قرون گذشته، وقتی بحث قرنطینه قم، برای پیشگیری از شیوع بیشتر عارضه پیش آمد، عمامه بر زمین کوبیدند و به تماشای جنایت نشستند.

آری اینها همه و همه دردهای جامعه امروز ایران است. جنایت؛ بله جنایت نظام در بحبوحه عارضه کرونا در جامعه بی‌داد می‌کند.

همه به جز سران نظام قربانی می‌شوند.

پرده‌پوشی نظام منجر مرگ شماری از مهره‌های خودش نیز شده است.

اما در کنار همه این دردها عمق فاجعه در آنجاست که طبیب و پزشک و پرستار که باید به درمان برخیزند و مرحم بر دردهای جامعه بیمار ایران بگذارند، خود نیز قربانی جنایت و کرونای اصلی، یعنی نظام ولایت فقیه می‌شوند و نظام بر روی جنازه آنها «چالش رقص» برگزار می‌کند.

در مواقع بحران، وقتی تلفات انسانی به بار می‌آید معمولا محاسبات صرف اقتصادی که همیشه حرف اول را در رابطه بین کشورها می‌زند به کنار می‌رود.

وجدان‌‌های انسانی با دیدن صحنه‌های جان‌باختن‌ انسان‌ها، در یک گوشه دیگر جهان بیدار می‌شوند و به درد می‌آیند.

کمک‌های انسانی به کشورها و مناطق آسیب‌دیده و بحران‌زده سرازیر می‌شود مانند آنچه در بحبوحه شیوع کرونا در ایران اتفاق افتاد.

جامعه بین‌المللی از کمک دریغ  نکرد. کمک‌های سازمان‌های جهانی به ایران وارد شد. آمریکا که از دید نظام ولایت  فقیه «دشمن بزرگ» انگاشته می‌شود پیشنهاد کمک‌ و تجهیزات و متخصص را به نظام داد اما …

نظام در پی مطامع سیاسی و ارتجاعی خود آن را پس زد تا به تماشای صحنه دردناک جان باختن شهروندان ایران بنشیند.

این رفتار بلافاصله شعار سال‌های اخیر مردم ایران را در ذهن متبادر می‌کند «دشمن ما همین جاست دروغ میگن آمریکاست.

به رغم همه کمک‌های بین‌المللی اما جامعه پزشکی و پرستاری کشور، داغدار مضاعف عارضه کروناست.

از سویی این جامعه، پزشکان و پرستاران خود را قربانی کرونا می‌یابد و از سوی دیگر به خاطر اینکه نمی‌تواند در زمان درد، مرحمی بر روی زخم بیمارش باشد اندوهگین سر در گریبان فرو می‌برد.

خبرهای روزهای اخیر، مبنی بر ابتلاء پزشکان و پرستاران و مرگ آنها شوکه‌کننده است اما این تمام ماجرا نیست.

از شهرهای مختلف خبر می‌رسد در برخی بیمارستان‌های کشور که به دلیل بی‌کفایتی حکومت، هیچ تجهیزات پزشکی یافت نمی‌شود پزشکان و پرستاران به ناچار مجبور هستند دست از کار بکشند.  

انصراف نصف پرستاران از کار در مشهد

بیمارستان قائم در مشهد روزانه رفت و آمد آمبولانس‌های مبتلا به کرونا زیاد است. در موردی از پرسنل و مردم موبایل‌هایشان را می‌گیرند و اجازه ورود نمی‌دهند تا خبرهای کرونا منتشر نشود. بیمارستان هیچ امکاناتی ندارد و نصفی از پرستاران انصراف داده‌اند.

یک میلیون عدد ماسک و دستکش در مشهد کشف شد

مدیرکل «تعزیرات حکومتی» خراسان رضوی اعلام کرد: بیش از یک میلیون عدد دستکش و ماسک از خودروی کانتینرداری در مشهد کشف شد.

درخواست کمک نظام پرستاری شرق گیلان

نظام پرستاری شرق گیلان با اعلام نیازهای فوری و ضروری به ماسک، لباس و تجهیزات حفاظتی دربیمارستان‌های شرق گیلان، طی فراخوان عمومی از مردم و خیرین خواستار اهدای کمک شد.

منابع محلی از مرگ دکتر سیامک دیوشلی، پزشک بیمارستان بهشتی انزلی، بر اثر ابتلا به کرونا خبر دادند.

علی شیخ‌مرادی، پرستار بیمارستان قائم رشت، بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داد. علی شیخ مرادی پس از محمد وثوقی‌کیا و نرگس خانعلی‌زاده، سومین پرستار گیلانی است که بر اثر ابتلا به ویروس کرونا، جان خود را از دست می‌دهد.

از رشت همچنین  گزارش شده است پرسنل آزمایشگاه بیمارستان الزهرای رشت که درگیر مبارزه با کرونا هستند، هفت ماه حقوق نگرفته‌اند.

تهران کمبود ماسک برای پزشکان

در بیمارستان سیدالشهدا واقع در گلوبندک تهران، به دلیل کمبود امکانات پزشکی و عدم تحویل ماسک و تجیهزات ایمنی برای مبارزه و مقابله با بیماری کرونا، پزشکان اعتراض کرده و ترک خدمت کردند و از بیمارستان خارج شدند و بیمارستان علنا و عملا تعطیل شده و کسی آنجا کار نمی‌کند.

کادر درمانی قم ابتدایی‌ترین تجهیزات حفاظتی در برابر کرونا را ندارند

دکتر فریبا فرهی متخصص طب اورژانس که پس از چند روز پرستاری و درمان مبتلایان کرونا در قم خود به این ویروس دچار شده است، در یادداشت پردردی از کمبودهای تجهیزات در بیمارستان‌های قم سخن گفته است.

۴۱ درصد از افراد مبتلا به کرونا در کرمان از خود کادر پزشکی هستند

رئیس سازمان صنعت و معدن استان کرمان گفت که ۴۱ درصد از افراد مبتلا به کرونا در این استان از خود کادر پزشکی هستند. وی علت این امر را مشکل «تامین ماسک، الکل و دستکش» اعلام کرد.

مازندران

مصطفی صمدی، پزشک بابلی، شش روز پس از آنکه دستور بستری خودش را به عنوان آخرین بیمارش صادر کرد، در بیمارستان یحیی‌نژاد بابل بر اثر ابتلا به کرونا جان باخت.

کمک‌های جهانی

همه این کمبود‌ها در حالی است که سازمان بهداشت جهانی در روز ۱۲ اسفند اعلام کرد که تیمی از کارشناسان این سازمان برای کمک به ایران و حمایت از اقدامات این کشور در مقابله با شیوع ویروس کرونا (کووید ۱۹) وارد تهران شده‌اند.

به گفته سازمان بهداشت جهانی محموله‌ای از تجهیزات پزشکی هم همراه این گروه به ایران فرستاده شده که شامل کیت‌های آزمایشگاهی برای تست و تشخیص ابتلا به کرونا برای حدود ۱۰۰ هزار نفر است.

همچنین لوازم پیشگیری و محافظتی کافی برای حمایت از بیش از ۱۵ هزار نفر کارکنان درمانی و بهداشتی و پزشکان ایران بخش دیگری از این محموله است.

همچنین سه کشور اروپایی شامل بریتانیا، آلمان و فرانسه بسته‌ای کمکی معادل پنج میلیون یورو برای مقابله با شیوع ویروس کروونا به ایران ارسال کرده‌اند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)