مافیای «ستاد اجرایی فرمان امام» در پشت پرده احتکار ماسک در ایران

در حالی که نبود ماسک و لباس مخصوص پزشکی  و دیگر اقلام پزشکی در ایران تحت حاکمیت نظام ولایت فقیه، از مردم ایران قربانی می‌گیرد شنیده‌ها حاکی از این است که «ستاد اجرایی فرمان امام» دست به احتکار میلیون‌ها ماسک زده است و با این امر با جان شهروندان ایران بازی می‌کند.

در روزهای ۱۱ و ۱۲ اسفند سعید نمکی وزیر بهداشت نظام در ۲ نامه به روحانی در مورد کمبود ماسک اعلام کرد: «عده‌یی لباس (مخصوص) و ماسک را در انبارها برای سودجویی صدبرابری یا قاچاق به‌دیگر کشورها تلنبار می‌کنند. پس از ۱۰روز تنها یک میلیون ماسک تحویل دادند و بقیه نمی‌دانم در کجا انباشته شد. این شبکه فرصت‌طلب از کجا خاطر جمعی دارد که این‌گونه جسورانه اعلام می‌کند که ۲۰۰میلیون ماسک را می‌تواند ۲۴ساعته با فلان قیمت در فلان جا عرضه کند؟»

البته نمکی اشاره‌ای به این شبکه مافیایی که با جان شهروندان در ایران بازی می‌کنند نکرد و نامی از این نهاد وابسته به قدرت، آنهم قدرتی که آنقدر پشتوانه دارد که در بحبوحه فاجعه، می‌تواند دست به چنین جنایتی بزند، بی‌آنکه آب از آب تکان بخورد، نبرد.

ناگفته پیداست نهادی که نمکی اسم آن را عامدانه پنهان باقی گذاشته است، از ارکان متکی به خامنه‌ای ولی فقیه نظام یا سپاه است.

این ادعا آنجا معنا می‌یابد که تاکنون همواره منوال این بوده است که وقتی وزارت بهداشت و روحانی، در یک مضمون عام‌تر جناح روحانی، وقتی در زیر ضرب قرار می‌گیرند دست جناج مقابل را رو می‌کنند و اتهام را متوجه ارگان اصلی قدرت در نظام؛ یعنی سپاه و نهادهای وابسته به ولی فقیه است می‌کنند.

این بار نیز وقتی فشار افکار عمومی در داخل ایران و جهان، در مورد بی‌عملی نظام ولایت فقیه در مقابله با کرونا بالا گرفت و شکایت‌‌ها مبنی بر کمبود اولیه‌ترین لوازم بهداشتی و پیشگیرانه به سوی نظام سرازیر شد، از همان سناریوی نخ‌نمای قبلی دوباره رونمایی شد و انگشت اتهام به درستی سوی جناح مقابل یعنی سپاه و نهادهای وابسته به خامنه‌ای نشانه رفت.

البته این ترفند دو فایده نیز برای کلیت نظام در بر دارد. یک اینکه نمکی با اسم نبردن از نهادی که آشکارا دست به جنایت زده و به قربانی‌شدن شهروندان ایرانی در پی احتکار ماسک و لباس مخصوص پزشکی دامن زده است اشاره‌ای نکرده است و فقط تا آنجا پیش رفته که تسویه حساب جناحی کند.

دوم اینکه با این اسم‌نبردن از این نهاد، عملا نهاد مربوطه‌ی وابسته به سپاه و خامنه‌ای را از زیر حسابرسی در برده است در حالی که شهروندان ایرانی کماکان قربانی کرونا می‌شوند.

اما با گذشت چند روز قسمتی از دم خروس از زیر عبا بیرون زد.

وقتی موضوع بالا گرفت رسانه‌های نظام ولایت فقیه در روز ۸ اسفند به نقل از محمد مخبر، رئیس «ستاد اجرایی فرمان» خمینی، گزارش دادند که «قرارداد تولید ۵۰ میلیون ماسک معمولی امضاء شده و به زودی توزیع اولین محموله در تهران انجام خواهد شد.»

مخبر همچنین گفته بود «قرارداد تولید یک میلیون دست لباس پزشکان نیز منعقد شده است که ظرف ۳ الی ۴ روز آینده این لباس‌ها نیز در تهران تحویل وزارت بهداشت خواهد شد».

از بلوف «تولید» این اقلام که بگذریم که در روزهای بعد آشکار شد که واردات این اقلام بوده نه تولید، حال سوالی که باقی می‌ماند اینست  موضوع تهیه و تولید یا واردات ماسک چه ربطی به «ستاد اجرایی فرمان»  خمینی دارد؟ با توجه به اینکه این اقلام موارد پزشکی است و آشکارا در حوزه تخصصی وزارت بهداشت و درمان قرار دارد.

نباید از نظر دور داشت که نظام با این اقدام می‌‌خواهد یکی از منفورترین ارگان‌‌های قدرت را که در طول ۴۱ سال حیات ولایت فقیه همواره به غصب اموال شهروندان ایرانی و مخالفان نظام ولایت فقیه اشتغال داشته و اموال بسیاری را از این طریق به دست آورده و در حال حاضر به یک امپراطوری مالی عظیم برای خامنه‌ای تبدلی شده است، در پیش مردم ایران فرشته نجات جلوه دهد.

ابعاد پنهانکاری و به معنای واقعی کلمه، جنایت آنجا بارزتر می‌شود که در حالیکه سعید نمکی در روز ۱۱ اسفند در نامه به روحانی می‌نویسد که «قاچاقچیان در حال خریدوفروش ماسک‌های تولید داخل هستند»، ستاد اجرایی فرمان خمینی دقیقا در همین روز ۱۷ میلیون ماسک وارد کشور کرده است اما در ۲ روز گذشته ماسک همواره کمیاب و در بازار قاچاق به چندین برابر قیمت در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

ناظران پیش‌بینی می‌کنند ستاد اجرایی فرمان خمینی با وجود قیمت گزاف ماسک اقدام به واردات گسترده آن کرده تا بر روی خون شهروندان ایرانی سودای مرگ انجام دهد و در حالی که ماسک در کشور وجود ندارد آنها را با قیمت گزاف در بازار آزاد به فروش برساند.

از سوی دیگر این ستاد در حالی وارد بازار واردات ماسک شده است که مقام‌های وزارت صنعت نظام اخیرا  اعلام کرده بودند نیازی به واردات ماسک ندارند.

همچنین بر اساس ادعاهای مخبر در روز ۸ اسفند که مدعی شده‌ بود لباس‌های مخصوص پزشکی ظرف ۳ یا ۴ روز آینده در اختیار وزارت بهداشت قرار خواهد گرفت، لباس‌های مخصوص پزشکی باید روز ۱۱ یا ۱۲ اسفند تحویل وزارت بهداشت می‌شد.

اما سعید نمکی در روز ۱۲ اسفند در نامه خود از احتکار ماسک و لباس‌های مخصوص پزشکی در انبار به قصد «سودجوئی صدبرابری یا قاچاق به‌دیگر کشورها» سخن می‌گوید.

مضاف بر همه این دروغ‌گویی‌ها، رسانه‌های نظام در روز ۱ اسفند به نقل از مدیرکل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و داروی نظام، اعلام کردند «۱۵ تولید کننده ماسک در کشور، روزانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار عدد ماسک تولید می‌کنند که پاسخگوی نیاز کشور است.»

به عبارت دیگر در فاصله اعلام این ادعا تا روز نامه سعید نمکی در روز ۱۲ اسفند باید ۱۸ میلیون ماسک در کشور تولید و توزیع می‌شده است. در حالی که در اغلب داروخانه‌ها در این فاصله به شهروندان اعلام شده که ماسک وجود ندارد.

نمکی در نامه خود در ۱۲ اسفند می‌نویسد «پس از حدود ۱۰ روز فقط یک میلیون عدد ماسک تحویل وزارت بهداشت شده است.»

سودای مرگ همانگونه که با کرونا به وسیله پروازهای جنایتکارانه ماهان‌ایر سپاه قدس به چین به منظور دروزدن تحریم‌ها و وارد‌کردن آخوندهای چینی «جامعه المصطفی العالمیه»؛ ارگان «صدور انقلاب» و بنیادگرائی نظام ولایت فقیه به ایران آغاز شده بود، با احتکار و گرانفروشی ماسک و لباس‌‌های مخصوص پزشکی توسط ستاد اجرایی فرمان خمینی ادامه دارد و فقط با پایان حکومت ولایت فقیه یعنی سوداگر اصلی پایان خواهد یافت.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)