احکام زندان برای کسانی که به جنایت و کشتار ۱۷۶ سرنشین هواپیمایی اوکراینی اعتراض کردند، مهر دیگری در اثبات چهار دهه سرکوب، زندان شکنجه و نقض حقوق انسانی توسط رژیم جمهوری اسلامی است.

یک سال پیش، ۱۸ دی ماه ۹۸، زندگی انسانهائی که با هزاران امید و آرزو چمدان زندگیشان را بدست گرفته بودند تا بسوی آینده قدم بردارند، هدف موشکهای عامدانه رژیم اسلامی جنایتکار اسلامی قرار گرفت. سران رژیم سه روز تمام دروغ گفتند! با وقاحت تمام در مقابل خبرنگاران خارجی با این سئوال که چرا بلافاصله تمام آثار را از بین بردید، در صورتیکه اجازه اینکار را نداشتید و این خلاف قانون بود، گفتند؛ “اشکال فنی بود و شما حق قضاوت ندارید”.

اما مانند همیشه تحت افشاگریها و فشارهای مردم مجبور شدند اعتراف کنند و بگویند ” خطای انسانی” بود. اما با وجود فاجعه انسانی که مرتکب شده بودند در مقابل غم و خشم مردمی که به خیابان آمدند مثل هزاران بار دیگر تاب نیاوردند و دهها نفر را دستگیر کردند.

بیست و هفت نفر از فراخوان دهندگان تا دانشجویان دستگیر شدند و ۴۱ سال حکم زندان گرفتند. از بین بردن آثار جنایتشان، دستگیری خانواده‌ها و فعالین، تحویل ندادن جعبه سیاه و عدم اعلام اسامی عاملان و آمران این جنایت، پرونده دیگری از عمر حکومت قاتل مردم است.

این در حالیست که امروز مردم همراه جنبش دادخواهی خانواده‌ها زمین را زیر پایشان چنان داغ کرده‌اند که مجبور میشوند با از وحشت اعتراض مردم جایگاه سرنگونی هواپیما و جانباختگان را گلباران کنند.

کشتن ۱۷۶ مسافر پرواز پی اس ۷۵۲ سقوط یک هواپیما و یا صرفا شلیک به یک هواپیما نبود، این یک قتل عام بود و باید عاملین و آمرین رژیم را دادخواهی کرد.

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی ضمن همدردی با خانواده‌ها و همراهی با جنبش دادخواهی خواستار آزادی بی قید و شرط تمام دستگیر شدگان در اعتراضات خیابانی و یا پس از وقوع این جنایت میباشد.

ما خواهان #بایکوت_جمهوری_اسلامی در سراسر دنیا هستیم.

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی

۱۸ دی ۱۳۹۹/ ۸ ژانویه ۲۰۲۱

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)