در پنجمین شب متوالی اعتراضات مردمی خوزستان به تنش آبی ادامه داشت.

طرحی از ایمان رضایی در همین رابطه
instagram: imanrezaee.art

 

طرحی از ایمان رضایی
instagram: imanrezaee.art

شامگاه دوشنبه ۲۸ تیر در شهرهای مختلف استان خوزستان، در پنجمین شب متوالی اعتراضات مردمی به تنش آبی ادامه داشت. علاوه بر بخش‌های گسترده‌ای از  اهواز از جمله جوی علوی، کمپلو و مندلی شهرهای سوسنگرد، شادگان، کوت عبدالله، حمیدیه، رامشیر، رامهرمز، ماهشهر، ویس، شهر جراحی و همچنین شاوور صحنه اعتراضات بود. نیروهای امنیتی و یگان‌های ویژه در این شهرها مستقر بودند و با این حال موفق نشدند مانع از اعتراضات مردم خورستان به بی‌آبی شوند.

در اهواز نیروهای امنیتی و یگان ویژه در حوالی کوی علوی با معترضان درگیر شدند. معترضان به سمت نیروهای امنیتی سنگ پرتاب کردند و آن‌ها هم با تیراندازی و پرتاب گاز اشک‌آور در صدد پراکنده کردن معترضان برآمدند. «بالروح، بالدم، نفدیک یا اهواز» (خون و جانم فدای تو اهواز) از شعارهای معترضان بود.

در سوسنگرد معترضان با تجمع مقابل فرمانداری خواهان استعفای فرماندار شدند. شامگاه یکشنبه نیروهای امنیتی در این شهر شمار زیادی از معترضان را که در پارک شهر محاصره شده بودند بازداشت کردند. معترضان در شهرهای مختلف خورستان با سر دادن شعارهایی خواهان آزادی بازداشت‌شدگان شدند. حضور زنان در اعتراضات شامگاه دوشنبه برجسته‌تر و نمایان‌تر از روزهای گذشته بود. معترضان هم پرشمارتر بودند.

https://www.radiozamaneh.com/677882

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)