این دیگر اظهر من الشمس است که دونالد ترامپ شخصیتی است خودخواه، نژاد پرست، و بسیار سنگدل. مایکل کوهن وکیلی که کارهای حقوقی حتی آنچنانی دونالد ترامپ را راست و ریست میکرد زمانی که بر ضد او در کنگره شهادت میداد رفتار او را به  رؤسای گانگستر ها (Mob Bosses) تشبیه کرد. حکیم جفریز ( Hakeem Jeffries ) نماینده کنگره از نیویورک دونالد ترامپ را گِرَند ویزارد  (Grand Wizard)ساکن شماره ۱۶۰۰ خیابان پنسیلوانیا که آدرس کاخ سفید است نامید. گِرَند ویزارد  بالاترین رتبه در سلسله مراتب کوکلاکس کلان هاست (Ku klux Klan). در جریان هجوم پناهندگان از مکزیک، و آمریکای مرکزی و جنوبی وقتی صحبت از این شد که دونالد ترامپ خواهان کندن خندقی در مرز با مکزیک و انباشته کردن آن با مار های سمی و تمساح شده است، دونالد ترامپ درتوئیتی آنرا تکذیب کرد ولی عقیده را محکوم نکرد، بلکه گفت من به این اندازه سفت و سخت (tough) نیستم .

“I may be tough on Border Security, but not that tough,” 

 یعنی اگر بود مشکلی برای انجامش نداشت. 

حال که  کنگره قانون کمک های مالی و تمدید پرداخت های بیکاری را تصویب کرده، دونالد ترامپ شده دایه مهربانتر از مادر و میگوید ششصد دلار کمک مالی کافی نیست و من خواهان افزایش آن به دو هزار دلار هستم. امری که دمکرات ها از اول حتی بیشتر از آنرا میخواستند ولی جمهوری خواهان زیر بار نمیرفتند، بهمین دلیل بر سر ششصد دلار توافق کردند. دونالد ترامپ از ماه های قلب میدانست که میخواهند ششصد دلار بدهند ولی هیج نگفت. سؤال اینجاست حالا چرا ناگهان سر بزنگاه خواستار آن شده است؟. دلیل  آن با سمی کردن این خواسته توسط رئیس مجلس سنا میچ مک کانل آشکار شد. این خواسته در کنگره با اکثریت آرا که چهل و چهار نماینده جمهوری خواه نیز بآن رأی دادند تصویب شد. ولی در سنا مک کانل جهت آوردن آن برای رأی دادن، دو خواسته ترامپ که همان کاسه زیر نیم کاسه است وبا نقشه قبلی که بنظر من توسط ترامپ و شرکاء ریخته شده است را بآن اضافه کرده. 

یکی از آنها لغو قانونیست بنام بخش ۲۳۰ که به آزادی شبکه های اجتماعی مربوط است و در سال ۱۹۹۶ تصویب شد:

Repeal of Section 230, the provision of a 1996 law that protects social media platforms from liability for the way that they moderate third party content.

دیگری درست کردن کمیته ای از دمکرات ها و جمهوری خواهان جهت مطالعه در درست بودن انتخابات سوم نوامبر که ترامپ بازنده آن بود و تمام شکایتهایشان دراعتراض به نتیجه آن در دادگاه های آمریکا تا حد دیوان عالی رد شده است میباشد. 

The creation of a bipartisan committee that would “study the integrity and administration” of the Nov. 3 election.

نکته اینجاست که ترامپ نه تنها مشکلی ندارد که کمک دو هزار دلاری به مردم داده نشود اگر به این دو خواسته اش عمل نشود بلکه خوشحال هم میشود، و الی از مدتها قبل میگفت ششصد دلار کافی نیست.  دونالد ترامپ با رفتارش در این چهار سال ثابت کرده که با کسی تعارف ندارد (باستثنای ولادیمیر پوتین. چه راز و رمزی در آن نهفته است؟). برای مثال، بار ها گفته فرماندار جمهوری خواه جورجیا باید استعفا بدهد. اینجا هم براحتی به مک کانل رئیس مجلس سنا میتواند بگوید آن دو شرط را فراموش کن و لایحه را برای تصویب به رأی بگذار، مردم محتاج این پول هستند. در یک توئیت گفته هرچه زودتر لایحه را تصویب کنید اما صریحاً نمیگوید آن دو شرط را بردار. البته حتی با گفتن آن، مک کانل مجبور به انجام آن نیست، ولی چرا ترامپ بروشنی نمی گوید؟ چون اضافه کردن آن دو شرط نقشه خودش است.

نتیجه اینکه پلان ترامپ میتواند تبدیل به تف سر بالا شود، و در انتخابات پنجم ژانویه ۲۰۲۱ مجلس سنا در ایالت جورجیا، امکان پیروزی دو کاندید دمکرات را افزایش دهد، که در آنصورت کنترل مجلس سنا هم مانند کنگره در اختیار دمکرات ها خواهد بود.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)