دومین دور مناظرات انتخاباتی در ایران برگزار شد. با این که قرار بود هشت کاندیدای ریاست جمهوری در بارۀ مسایل اجتماعی گفتگو کنند اما موضوعات مختلفی مطرح شد. مناظرۀ اخیر، با حذف سوالات تستی و نظرات کاندیداها در مورد تصاویر، آنقدرها «جالب» نبود اما با این حال به شدت مورد توجه ایرانیان قرار گرفت. بسیاری از ایرانیان نظرات خود را پیرامون اتفاقات این مناظره ، در حین برگزاری آن در شبکه های مختلف اجتماعی بیان کردند.
ناظران سعی کرده است نظرات گوناگون ایرانیان را در شبکه های اجتماعی از جمله فیسبوک، گوگل پلاس و فرندفید، مورد توجه قرار دهد.
بسیاری از فعالان در شبکه های اجتماعی به نکته‌هایی پیرامون سخنان یا رفتارهای برخی نامزدها اشاره کرده، و آنها را مورد حمایت یا انتقاد قرار داده‌اند.
برخی بر مطرح شدن نام استاد شجریان در خلال مناظره تاکید کرده‌اند و برخی دیگر مدعی شده‌اند که یکی از کاندیداها معتاد است… کسانی نیز از تکرار بعضی کلیدواژه‌ها توسط کاندیداها گله کرده‌اند…
  شایعه اعتیاد آقای حداد عادل از اولین دقایق مناظره اول ریاست جمهوری تا این دوره از موضوعات داغ شبکه های اجتماعی بوده است

برخی موضوعات کلی تری را مورد توجه خود قرار داده اند.
آی پد آقای قالیباف که همواره سعی میکند چهره ای مدرن در عین حال مذهبی و با قدرت مدیریت بالا از خود نشان دهد در دو مناظره اخیر بسیار مورد توجه کاربران شبکه های اجتماعی بوده است
سعید جلیلی، که گفته میشود از نامزدهای مورد حمایت نهادهای قدرت از جمله دفتر رهبر جمهوری اسلامی است، طرفداران و مخالفان خاص خود را در شبکه های اجتماعی دارد.
استفاده مکرر آقای سعید جلیلی از برخی کلید واژه ها همچون ظرفیت و فرصت، به موضوعی داغ برای طنازی ایرانیان در شبکه های اجتماعی بدل شده است.
از سوی دیگر حسن روحانی، یکی از نامزدهای نزدیک به جناح اصلاح طلب ایران نیز از چهره های مورد توجه از سوی موافقان و مخالفانش بود.
و برخی نیز نگاهی کلی تر به کل این مناظره داشته اند
شرکت کننده

برخی از ایرانیان به تقابل های رخ داده در میان این مناظره بین کاندیداهای مختلف پرداخته اند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com