مهرداد بذرپاش کیست؟

جوان‌ترین نام از میان کاندیداهای اصولگرا درمیان اسامی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری! ایران مهرداد بذرپاش است، مهرداد بذرپاش کیست؟

مهرداد بذرپاش متولد ۱۳۵۹ در روستای حاجی آباد گرمسار، از کاندیداهای اصولگرا! و صاحب‌امتیاز روزنامه وطن امروز است.

بذرپاش علاوه بر اینها، نماینده دوره نهم مجلس حکومتی بوده و پیش از آن نیز قائم مقام بنیاد تعاون سپاه، و رئیس فرهنگسرای خاوران بوده است.

منصور بذرپاش پدر وی از لشکر ۱۰ سید الشهداء با هاشمی ثمره دوست بوده است که در سال ۶۱ در جنگ کشته می‌شود هاشمی ثمره بعد ها کمک کار مهرداد بذرپاش برای پیمودن پله های ترقی در درون نظام می‌شود.

بذرپاش با سهمیه وارد دانشگاه شریف می‌شود، وی در دانشگاه شریف سرپرست بسیج دانشجویی آن دانشگاه بوده و در فعالیت‌های مربوط به سرکوب دانشجویان در تجمعات و اعتراضات دانشجویان در نیمه سال ۸۱، و سرکوب مخالفان دفن بقایای کشته شدگان جنگ ۸ ساله تحت عنوان شهدای گمنام در دانشگاه شریف، نقش  فعال داشته است و در این دوران کار را تا بدانجا پیش برد که تریبون دانشجویان معترض را شخصا شکست.

با روی کار آمدن احمدی نژاد در شهرداری تهران در سال ۸۲، بذر پاش را با خود به شهرداری تهران برده و او را در ۲۳ سالگی  به سمت رئیس گروه مشاوران جوان می‌گمارد و پاداش سرکوب دانشجویان معترض را این‌گونه به بذرپاش می‌دهد، در ادامه بذرپاش در سال ۸۴ جایزه دیگری از احمدی نژاد دریافت می‌کند و توسط رئیس جمهور! به عنوان رئیس سازمان ملی جوانان منصوب می‌شود.

پاداش خدمتگزاری های بذرپاش به ولایت فقیه در اینجا پایان نمی‌پذیرد، بذر پاش در ۲۷ سالگی، از سوی احمدی نژاد به سمت مدیر عامل شرکت خودرو سازی پارس خودرو منصوب می‌شود، در ادامه احمدی نژاد، در سال ۸۷ پا را از این هم فراتر نهاده و بذرپاش را به عنوان مدیر عامل خودرو سازی سایپا منصوب می‌کند،

پیوندهای خانوادگی برای ترفیع نفرات در نظام مقدس! نقش مهمی ایفا می‌کند؛ بذر پاش داماد علیرضا علی احمدی، وزیر آموزش و پرورش دوره اول احمدی نژاد است. علی احمدی و احمدی نژاد از دوران دانشجویی شان در دانشگاه علم و صنعت با هم دوست بوده، و رفاقت نزدیکی داشته اند.

بذر پاش در برابر الطاف! احمدی نژاد ناسپاسی نمی‌کند؛ واگذاری ۲۰۰ خودرو پراید و ۹۰ خودرو ریو، به کارکنان نهاد ریاست جمهوری! در یک مورد و بخشش ۳۰۰دستگاه خودرو دیگر در زمستان ۸۵ به کارکنان این نهاد، پاسخ به الطاف! احمدی نژاد، البته از جیب ملت است.

بذر پاش با استفاده از سهمیه و پشتیبانی های پیدا و پنهان! وارد دانشگاه شده و با  معدل ۱۳ در مقطع کارشناسی ارشد، بورسیه دکترا می‌گیرد!!

وی با وجود مشاغل متعدد، به تحصیل خود در مقطع کارشناسی ارشد ادامه می دهد و در درس رفتار سازمانی با نمره ۹ مردود می شود، اما با موافقت شورای آموزشی دانشگاه، نمره وی به ۱۸ تغییر کرده و در امتحان دیگری نیز نمره مشابه می گیرد؛ اما نمره نهایی او، یکباره به نمره قبولی تغییر می کند.

سپس بدون دادن کنکور دکترا، با نامه ای از وزارت علوم به عنوان دانشجوی دکترای دانشگاه علامه پذیرفته می شود و زمانی که موضوع توسط رسانه ها فاش می شود، احمدی نژاد ناگزیر دستور رسیدگی به پرونده وی را می دهد و بذرپاش با انتشار بیانیه ای از تحصیل در دانشگاه علامه انصراف می دهد، اما در عمل این اتفاق رخ نمی دهد.

به دلیل مشکلات تحصیلی و نمرات وی، از تحصیل در دوره دکترا پس از چندسال انصراف می دهد و در سال ۱۳۸۹ مجددا بدون کنکور و با نامه وارد دانشگاه می گردد.

بذرپاش علاوه بر اینها، نماینده دوره نهم مجلس حکومتی بوده و پیش از آن نیز قائم مقام بنیاد تعاون سپاه، و رئیس فرهنگسرای خاوران بوده است.

در مجلس نهم جمهوری اسلامی! عضو هیئت رئیسه بوده اما در دور بعد، در جدال های درون حکومت سهمی برای او در مجلس در نظر گرفته نمی‌شود و از ورود به مجلس محروم می‌شود.

روزنامه ایران در گزارشی نوشته است: «صورت‌های مالی شرکت خودروسازی سایپا نشان می‌دهد که مهرداد بذرپاش به‌عنوان مدیرعامل، طی سال‌های ۸۷ و ۸۸ خورشیدی؛ مبلغ ۶۰۰ میلیون‌تومان پاداش دریافت کرده‌است.»

در بهمن ماه ۱۳۹۳ محمد اشرفی اصفهانی رئیس هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری! نام بذرپاش را به عنوان نماینده‌ای که دارای پرونده قضایی هست معرفی کرد. تخلف او «سند سازی، زمین خواری و فروش املاک دولتی» اعلام شده بود.

بذرپاش همچنین روابط و سوابقی با بابک زنجانی داشته و از او، به عنوان کارآفرین جوان تقدیر کرده است.

اینک بذرپاش سودای نشستن بر کرسی ریاست جمهوری نظام مقدس! را در سر می‌پروراند. شاید او از خود می‌پرسد که با چنین سوابقی که در خدمت به ولایت فقیه داشته است آیا اکنون وقت قرار گرفتن در رأس نیست؟! آنچه برای او فرصتی به نظر می‌رسد ممکن است در نزاع درون قدرت اینچنین به پایان نرسد. هرچند قضاوت مردم درباره او و سازندگان تاریخ تباهی در ایران دیگر گون است.

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com