عزالدین ابوالعیش، پزشکی از نوار غزه -کسی که سه تن از دخترانش را طی حملات اسرائیل به نوار غزه از دست داد- از سوی کمیته جایزه نوبل، به عنوان یکی از کاندیدهای جایزه صلح شناخته شد.

وب سایت روزنامه ی اسرائیلی (یدیعوت أحرونوت) روز دوشنبه اعلام کرد که در طی تماس تلفنی ابوالعیش با این نشریه، وی اعلام کرده است که این پیغام را در طی مسافرتش به بلژیک و بعد از دیدار با رئیس پارلمان اروپا دریافت کرده است.

لازم به ذکر است که عزالدین در طی این سفر گواهی شهروندی افتخاری را از دولت بلژیک دریافت کرده است. ابوالعیش تأکید کرد که شادی او هنگامی که نامزدیش را به او اعلام کردند وصف ناشدنی است. او هم چنین افزود که چه بسا مصیبت ها و مشکلاتش به امری مثبت برای بشریت تبدیل شده است.

این نامزدی پیروزی برای مردم فلسطین و انسانیت برای صلح و دوستی می باشد و پیروزی بر علیه سیاست جنگ و خونریزی به شمار می آید.

این در حالی است که نیروهای امنیتی اسرائیلی، خانه ی ابوالعیش را بمباران کرده بودند و سه تن از دخترانش را کشتند. هم چنین تعدادی دیگر از افراد خانواده زخمی شدند.

در حال حاضر دکتر ابوالعیش به عنوان پژوهشگر در بیمارستان (تل هشومیر) اسرائیل مشغول به کار است.

علاوه بر این در چند بیمارستان دیگر اسرائیل نیز به عنوان متخصص زنان و زایمان شناخته می شود. دکتر ابوالعیش در طی سفرهای خود به پایتخت کشورها به تشریحِ مشکلات انسانی در نوار غزه می پردازد و در تلاش است تا پروژه های توسعه در نوار غزه را اجرا کند.

دکتر ابوالعیش در برابر پارلمان اروپا اظهار داشت که باید از ادامه محاصره شهر غزه جلوگیری شود و قتل و کشتار پایان یابد تا پل های محبت و دوستی، جایگزین دیوارهای نفرت گردد.

منبع: الجزیره.نت

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com