وقتی صحبت از چرخه قاعدگی یا همان پریود می‌شود، شرم و خجالت، اغلب اولین واکنش اکثر افراد است. با اینکه در هر لحضه یکی از هر پنچ نفری که پریود می‌شوند در حال خونریزی هستند، این عملکرد طبیعی بدن انسان در خیلی از فرهنگ‌ها هنوز تابو محسوب می‌شود. برای همین هم افرادی که پریود می‌شوند بیشتر از هر چیز درگیر کنترل خونریزی و قایم کردن پریود بودنشان از بقیه هستند.
برای کسانی که پریود شدن را هیچ‌وقت تجربه نمی‌کنن، شاید بسیاری از واقعیت‌های این عادت ماهانه ناشناخته و گیج‌کننده باشد.
همانطور که شاید شنیده باشید خیلی از افرادی که پریود می‌شوند علائمی را تجربه می‌کنند که به عنوان سندرم پیش قاعدگی شناخته می‌شود. سندرم پیش قاعدگی شامل حدود ۱۵۰ مورد از جمله افسردگی و استرس و سر دردهای و دردهای رحمی و حتی تغییرات گوارشی می‌شود. هر کسی تجربه متفاوتی از سندرم پیش قاعدگی دارد و بعضی‌ها هم می‌گویند که به هیچ  وجه تحت تاثیر هیچ نوع از این علائم نیستند.

 


کنترل کردن خون پریود بخصوص در سال‌های اول بلوغ یکی از دغدغه‌های اصلی نوجوانان است. اگر چه هر کسی که پریود می‌شود می‌داند که لک نکردن لباس و مبلمان و لوازم خونه به کل امری غیرممکن است. پس بیایید یک نفس عمیق بکشیم و با این مسئله که گاهی اوقات خون پریود روی لباس و صندلی و تختخواب و حتی پیاده‌رو چکه می‌کند از همین الان کنار بیاییم. جالب است که بدانیند برای از بین بردن شرم و خجالت پریود بعضی از کنشگران پریود بدون استفاده از نوار بهداشتی، فنجان قاعدگی یا تامپون آزادانه در ملاعام خونریزی می‌کنندو یا برای مثال در مسابقات ماراتن شرکت می‌کنند تا نشان دهند که پریود شدن چیزی طبیعی است و خونریزی کردن خجالت ندارد. عده‌ دیگه‌ای از هنرمندان هم از خون پریود به اشکال مختلف در پروژه‌های نقاشی ، عکاسی و مجسمه‌سازی استفاده می‌کنند.

آویشن هم‌چنین برنامه‌ای راجع به سکس در هنگام پریود دارد، اگر کنجکاو شنیدن آن هستید می‌توانید از لینک زیر به آن گوش دهید.

https://youtu.be/PpPT_oF2aGw

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)