افزایش جهش وار ابتلا به بیماری کوید -۱۹و بالا رفتن آمار تلفات بر اثر آن در ایران به ویژه در دو هفته گذشته بسیاری از خانواده‌ها را داغدار کرده است.

مقامات دولتی در روزهای گذشته آمارهای بی سابقه ای از میزان تلفات انسانی منتشر نموده اند. روز دو شنبه ۱۹ آبان سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت و درمان اعلام نمود که در ۲۴ساعت گذشته تعداد مبتلایان به بیماری کوید ۱۹ از مرز ده هزار نفر در روز گذشته و در این روز۴۵۸ نفر دیگر براثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند. به این ترتیب تا کنون ۳۸۷۴۹ نفر بر اثر این بیماری جان باخته اند و تعداد کل مبتلایان در ایران نیز از۶۹۴هزار نفر گذشته است.

اما از آنجا که حتی خود مقامات رژیم به غیر واقعی بودن آمار رسمی تلفات و مبتلایان اذعان کرده و منابع موثق آنرا حداقل سه تا چهار برابر کمتر از میزان واقعی می‌دانند، میزان مرگ و میر روزانه بر اثر کرونا در ایران بیش از دو هزار نفر خواهد بود.رئیس شورای شهر تهران روز یک شنبه هشدار داد که میزان تلفات در این شهر در هیچ شهر دیگری در جهان سابقه نداشته است.

در حالی که بررسی ها نشان داده که قدرت سرایت این ویروس در ایران ۹ برابر افزایش یافته است، می‌توان گفت که معضل کرونا در همۀ استانهای کشور به طور واقعی به به یک فاجعه انسانی تبدیل شده است. تا جائی که مقامات رژیم اسلامی در سطوح مختلف عجز و ناتوانی خود در مقابله با این بیماری را اعلام کرده و از خود سلب مسئولیت کرده اند و تنها به دادن هشدار و متهم کردن یک دیگر به عدم همکاری با هم اکتفا کرده اند. ابعاد شیوع این بیماری در روزهای اخیر رؤسای ۶۵دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی در ایران را نیز بر آن داشته تا طی نامه سرگشاده ای به وزیر بهداشت رژیم نگرانی خود را از بی توجهی مقامات نسبت به گسترش این ویروس بیان کرده و خواستار هماهنگی و رویکرد جدی رژیم شده اند.

نامه این ۶۵ نفر به سعید نمکی و توقع از او در حالی است که خود وزیر بهداشت رژیم نیز اختیار چندانی ندارد و از دخالت دیگر مراکز قدرت در امورات وزارت خانه اش در این مورد شاکی است و اعلام نموده با این وضع کاری از دستش ساخته نیست. او اعلام نمود : “اگر روزی قرار باشد عدم توفیق در مدیریت اپیدمی را به حساب ما بنویسند، دهان باز کرده و خواهم گفت چه کسانی چه کردند.”اظهارات سعید نمکی به عنوان یکی از کارگزاران دروغگوی رژیم درحالی است که او قبلأ از ” توصیه های”مدبرانه رهبر فرزانه “به سپاه پاسداران برای تشکیل باصطلاح “ستاد ملی مدیریت کرونا “و تصمیم خرد مندانه رئیس جمهور “برای برپایی قرارگاه اجرایی جهت عملی کردن مصوبات آن ستاد ستایش کرده بود.

در شرایطی که روزانه هزاران نفر در ایران به این بیماری مبتلا و قربانی می شوند، اقدامات نمایشی مسئولان رژیم جهل و سرکوب اسلامی تنها به تشکیل نهادها و ستادهای فرمایشی خلاصه شده است و نه تنها کاری برای جلوگیری و کاهش میزان ابتلا و مرگ ومیراز دستشان ساخته نیست بلکه در تلاش هستند تا شرایط موجود را به فرصتی برای دزدی و سؤ استفاده مالی تبدیل می کنند.

اما چرا آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در دو سه ماه گذشته چنین ابعاد دهشتناکی به خود گرفته است؟ پاسخ این سوأل را باید در سیاستها و عملکرد رژیم اسلامی یافت. از سویی بحران اقتصادی و فساد و دزدی نهادهای وابسته به حاکمیت، جمهوری اسلامی را آنچنان زمین گیر کرده که برای حل معضل کرونا عاجز و درمانده است.

اقدامات نمایشی رژیم در این زمینه نیز به قول رئیس کمسیون بهداشت مجلس اسلامی بیشتر شبیه شوخی است تا اقدامی جدی. از سوی دیگر از آنجا که یکی از پایه‌های تداوم حاکمیت رژیم اسلامی بر اشاعه فریب و جهل و خرافه بنا شده است، مسئولان بالای این رژیم برای حفظ قدرتشان با وجود این که می‌دانند تشکیل تجمعات مردم خطرناک است و به گسترش این ویروس خانمان برانداز می انجامد، از تبلیغ و تلاش برای راه اندازی مراسمهای ارتجاعی مذهبی کوتاهی نمی کنند. حسن روحانی شیاد علیرغم هشدارهای مقامات بهداشتی، تحت این عنوان که عزاداری محرم باید با شکوه برگزار گردد، چراغ سبز راه اندازی دستجات سینه زنی و تجمعات عزاداری در طول ماه محرم و سفر را روشن کرد.

در اقدام ارتجاعی دیگری روز دوشنبه پنجم آبان ماه با وجود آن که شهر مشهد در حالت قرمز کرونایی قرار داشت، مراسم خرافه دیگری تحت نام ” عید بیعت با امام زمان “با حضور بیش از هزار نفر در این شهر برگزار کردند. سخنگوی وزارت بهداشت رژیم نیز تشکیل گردهمایی در چنین شرایطی را جنایت توصیف کرد. در اقدام ضد انسانی دیگری در روز ۱۳ آبان سالروز اشغال سفارت آمریکا علیرغم مخالفت ستاد مدیریت کرونا و وزارت بهداشت رژیم، به دعوت” سازمان تبلیغات اسلامی” مراسمهای دیگری در مشهد و تهران و برخی دیگر از شهرها برگزار گردید. وزارت بهداشت اعتراف نمود که آمار جانباختگان در این روزها ” تکان دهنده “بوده است.

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد در واکنش به این اقدام گفت : ” در حالی که پزشکان و پرستاران به قیمت جان خود به بیماران کرونایی خدمات ارائه می دهند، برپایی چنین برنامه‌هایی حکم تیر خلاص بر پیکر خسته کادر بهداشت و درمان دارد”.

مواردفوق نمونه‌هایی از اقداماتی است که منجر به افزایش جهش وار تلفات کرونا در دوره اخیر در ایران شده است.

اما ارتکاب چنین فجایعی که می تواند به مرگ صدها هزار نفر از مردم ایران نیز منجر شود نه تنها رهبران جمهوری اسلامی را آزرده نمی کند، بلکه برای مافیای اصلی قدرت فرصت دیگری فراهم می‌کند که با دزدی و رانت خواری و سؤ استفاده از امکانات متعلق به مردم بر میزان ثروت و دارایی خود بیافزایند.

چنین رژیم فاسد و ضد بشری بی‌کفایت را باید با نیروی متحد و سازمانیافته کارگران و توده های مردم محروم و ستمدیده به ذباله دان تاریخ انداخت.


 

 

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)