پرفرمنس آرتی با عنوان لالابای کاری از نگار ساعد ، کارگردان ایرانی مقیم اتریش ، از تاریخ یکم می ۲۰۱۳ در تئاتر اف “OFF Theater ” شهر وین ، به زبان آلمانی و با رویکردی اعتراضی به وضعیت چند تن از زنان جوان بهایی زندانی در زندان سمنان که به همراه کودکان شیرخوار خود دوران محکومیت شان را در شرایط تاسف باری می گذرانند ، به اجرا درآمد.

در جریان این اجرا ، اجراگران با ساختن فضایی رویا گونه و خیالی ، تماشاگران را به دیدن یک خواب مشترک دعوت می کنند . در طی این خواب مشترک ، همگی با یک قصه همراه می شوند، قصه پری لالایی ( لالابای – Lullaby ) که به دنبال کودکان گمشده ای می گردد و از تماشاچیان تقاضای کمک می کند ، اوکودکان را نمیابد و در خیال خود شروع به خواندن لالایی برای آنها می کند .

با به خواب رفتن پری، رویا به پایان میرسد .

پس از اتمام خواب، اجراگران ، تماشاچیان را با واقعیتی تلخ روبرو می کنند که در واقع همان جزئیات وضعیت مادران زندانی وکودکان شیرخوارشان در زندان است .

در انتهای اجرا ، میکروفنی در اختیار تماشاچیان قرار می گیرد تا با کودکان صحبت کنند یا برای آنها لالایی بخوانند .

در اجرای این پرفرمنس آرت ، داریوش عنقایی ، فرانسیسکا فویراشتاین و نگارساعد به عنوان اجرا گران و سعید خسروانی فراهانی به عنوان دستیار و برنامه ریز همکاری دارند .

این گروه در نظر دارد در چند ماه آینده به اجرای پرفرمنس آرت ” لالابای– Lullaby ” ادامه دهد و در تلاش است تا با اجرای این اثر افراد بیشتری را از وضعیت کودکان ومادران در بند ، آگاه سازد .

 ویدئوی این پرفرمنس را می توانید از این لینک  ببینید.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com