اقدام سه کشور بریتانیا،آلمان و فرانسه باید به سرآغازی در راستای فشار، بایکوت سیاسی و اخراج جمهوری اسلامی از مجامع بین المللی دنیا تبدیل شود.

دولت‌های سه کشور فرانسه،‌ آلمان و بریتانیا در اعتراض به وضعیت زندانیان سیاسی و همچنین بازداشت شهروندان دو تابعیتی از سوی حکومت جمهوری اسلامی، سفرای رژیم در این سه کشور را احضار کردند.

طبق گزارش روزنامه گاردین روز چهارشنبه دوم مهرماه وزارت خارجه بریتانیا نامه ای به حمید بعیدی‌نژاد،‌ سفیر تهران در لندن تحویل داده است که در آن سیاست بازداشت‌های خودسرانه ایران مورد انتقاد قرار گرفته و اشاره شده این مساله به صورت جدی جایگاه بین‌المللی این کشور را تضعیف می‌کند.

بر اساس همین گزارش،‌ طی همین هفته بهرام قاسمی و محمود فرازنده،‌ سفرای تهران در پاریس و برلین، نیز احضار شده و انتقادهای مشابهی دریافت کرده‌اند.

در نامه‌ای که وزارت خارجه بریتانیا به سفیر ایران داده، ضمن انتقاد از شرایط حقوق بشر و زندانیان سیاسی در ایران اشاره شده شهروندان بریتانیا، از جمله دو تابعیتی‌ها، اغلب در شرایط سخت و بدون توجیه در زندان‌های این کشور نگهداری می‌شوند.

این اقدام میبایست سرآغاز فشارهای جدید به حکومت اسلامی و بایکوت سیاسی آن باشد. رژیم اسلامی صدها فعال اجتماعی را ناعادلانه دستگیر و شکنجه و با حکمهای طولانی زندان، شلاق ، وثیقه های سنگین و اعدام روبرو کرده است.

باید به این جنایات حکومت اسلامی نقطه پایانی گذاشت. رژیم اسلامی فاقد هر گونه اعتبار قضائی و سیاسی است.

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی در ادامه اقدامات بین المللی جهت فشار هر چه بیشتر به جمهوری اسلامی گزارش سی صفحه ای از اعتراضات آبانماه این گزارش را با خواست فراخوان سفیران رژیم و اعتراض به نقض حقوق انسانی در ایران به دولتهای کانادا، نگلستان، هلند و سوئد فرستاد. این گزارش از سوی دولت هلند مورد توجه قرار گرفت و اعلام کردند اقدامات ممکن در این راستا را اتخاذ خواهند کرد. کمیته به فشار به سازمانهای جهانی و دولتها جهت بایکوت سیاسی و اخراج رژیم از مجامع جهانی ادامه داده و

ازهمه شما مردم آزادیخواه، و بشردوست در سراسر جهان دعوت میکنیم به هر طریق و شکل ممکن به

دولت کشور محل اقامت خود جهت بایکوت سیاسی رژیم و احضار سفیران رژیم فشار بیاورید.

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی

۴ مهر ۱۳۹۹

۲۵ سپتامبر ۲۰۲۰

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)