کمپین نجات هوشمند علی‌پور

جهت اطلاع همه مردم آزادیخواه و مخالفین اعدام:
‏هوشمند علی پور و محمد استاد قادر در تاریخ ۱۲-۱۳ مرداد ۱۳۹۷ در نزدیکی ایست بازرسی روستای سبدلو از توابع بانه با هم دستگیر شده بودند. این دو فعال سیاسی جهت انجام ماموریت سیاسی در کردستان حضور پیدا کرده بودند.
🔺توجه کنید: ماموریت آنها به هیچ عنوان نه نظامی بوده و نه در درگیری مسلحانه یا استفاده از سلاح هیچ یک از اینها نبوده است همانطور که در پرونده شان همه اینها درج شده و در اعتراض و فرجام خواهی هم به ثبت رسیده است.
‏🔺تمامی مراحل دادرسی و تحقیق در شعبه سوم دادسرای سقز و بعدها شعبه دوم دادرسی شهر سنندج و دادگاه انقلاب سنندج با هم مورد محاکمه و دادرسی و تفهیم اتهام از آنان صورت گرفته بود.
🔺‏رای شعبه دادگاه اول سنندج برای هوشمند مجازات اعدام به جرم بغی، پنج سال حبس به جرم عضویت در گروه مخالف و یکسال حبس به جرم تبلیغ به نفع گروه مخالف نظام می‌باشد. جرم ۱ سال حبس دیگر را با توجه به مجرم شناختن هر دو آنها به هریک هم ۱۰ سال حبس داده بودند. در مجموع حکم اعدام به جرم (بغی) برای هوشمند و ۱۶ سال حبس به اتهام عضویت و تبلیغ و همکاری با گروه مخالف نظام هوشمند را محکوم کرده اند.
🔺در خصوص حکم اعدام هوشمند: همانطور که در گردش کار پرونده از سوی مقامات قضایی و اداره اطلاعات در استان کردستان( شهر سنندج) به هوشمند نسبت داده‌اند اشاره کرده اند خانوادتا ( خانواده هوشمند) سیاسی هستند، پدرش سیاسی است که در ترکیه زندگی میکند، برادرانش در کانادا هستند و برای هوشمند کمپین راه انداخته اند و کل جزئیات مربوط به خانواده ما را‌ بر روی‌ پرونده هوشمند نوشته اند.

ما مجازات اعدام هوشمند را کاملا بی ربط به دستگیری و فعالیت سیاسی خودش میدانیم و مثل روز روشن است که حکم اعدام را در ارتباط و جهت انتقام از خانواده سیاسی ما برای هوشمند که بعنوان یک گروگان در چنگال جمهوری اسلامی است صادر کرده اند.
در یک پروسه کاملا متناقض و بدون حضور وکیل از هوشمند در یک شرایط وخیم و توام با شکنجه و تهدید علیه خانواده اش اعتراف اجباری گرفتند. قاضی ، شکنجه گر و بازپرس در نقش شاکی و اقرار گیرنده قرار گرفته اند و در یک محاکمه مضحک و نمایشی به این شیوه محکوم و حکم اعدامش را صادر کرده‌اند.

🔺آنچه مسلم است در مدت زمان ۱۰۶ روز از بازداشت هوشمند در دادسرای شهر سقز هیچ مدرکی دال بر محکومیت اعدام او در دست نداشته اند و هوشمند کاملا بیگناه است. در زمان دستگیری هوشمند و دوستش محمد هیچ نوع عملیات نظامی و درگیری صورت نگرفته و هیچ کسی هیچ آسیبی ندیده است، این را حتی مقامات مسول در زندان و دادگاه و بازپرس پرونده و در حضور اولین ملاقات با اعضای خانواده و در جلوی دوربین ضبط شده رو به خانواده تاکید داشته اند، اما با انتقال پرونده این دو زندانی از سقز به شهر سنندج یک اعتراف اجباری‌ دیگری از هوشمند گرفته اند که به موجب آن او را وادار به اقرار و شرکت در یک عملیات دیگری در شهر سردشت نمایند که یک سناریوی کاملا پوچ و ساختگی اطلاعات و دادگاه استان کردستان است. چون نه پرونده ای علیه هوشمند در هیچ جایی وجود دارد و نه شاهد یا شاکی خصوصی علیه هوشمند، بلکه یک پرونده ساختگی از طرف مقامات حکومت بود تا به این وسیله اتهامات روی پرونده را زمینه صدور حکم اعدام هوشمند قرار دهند.

🔺در مورد وکیل: در زمان روند رسیدگی به پرونده هم در سقز و هم در دادرسی سنندج نه تنها وکیل تسخیری، بلکه وکیل تعیینی او هم حضور نداشته، یعنی تمامی مراحل تفهیم اتهام و دادرسی بدون حضور وکیل بوده و به این ترتیب زمینه حکم اعدام را از قبل برای هوشمند فراهم کرده بودند. وقتی که در پرونده اتهام حمل سلاح وجود دارد و با آنکه در زمان دستگیری و قبل از هرگونه درگیری یا حتی استفاده از سلاح دستگیر می‌شوند قطعا و طبق همان جرایم تعریف شده مجازات اسلامی، هوشمند به هیچ عنوان مستحق اعدام نیست و حکمی کاملا ناعادلانه برای او در نظر گرفته اند. در هیچ جای قانون مجازات اسلامی و دیوان عالی ایران هم اگر واقعا یک دادگاه علنی و با منصفانه مورد بازنگری و تجدیدنظر واقع شود حکم اعدام هوشمند کاملا باید منتفی و ملغی شود.

🔺آنچه در روند محاکمه و دادرسی پرونده محمد استاد قادر و هوشمند علی پور مشهود است، این دو نفر در یک عملیات و هر دو باهم دستگیر و محاکمه شده بودند، برای محمد ۵ سال حبس اما برای هوشمند حکم اعدام صادر شده، معامله و سودای پشت پرده مقامات قضایی است که حکم اعدام را علیه تمام خانواده برای گرفتن جان هوشمند صادر کردند.

🔺هوشمند و محمد هر دو دارای اتهامات و مجازات یکسانی بودند و صدور پنج سال حبس محمد و حکم اعدام هوشمند کاملا ناعادلانه و مغرضانه است و اگر یک دادگاه عادلانه و منصفی برگزار شده بود بطور حتم هوشمند نه تنها مستحق حکم اعدام نبود بلکه او هم مانند دوستش الان از زندان آزاد می‌شد. امیدواریم همه با هم و با تلاش‌های جهانی برای لغو حکم ضد انسانی اعدام هوشمند با تمام توان در کنار کمپین نجات هوشمند علی پور و برای متوقف کردن حکم اعدام به حمایت از ما برخیزید. هوشمند قربانی یک توطئه طراحی شده توسط مقامات دادگاه انقلاب و اداره اطلاعت در استان کردستان است و باید برای نجاتش بشریت آزادیخواه در مخالفت با این حکم جنایتکارانه به میدان بیایند و جانش را نجات دهیم.

کمپین نجات هوشمند علی پور
۱۸ شهریور ۱۳۹۹

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)