اندازە فونت کوچکتر کن‌‌

آژانس کُردپا: در چند روز اخیر دو دختر در دو نقطه‌ی مختلف کُردستان ایران به دلیل متفاوتی به زندگی خود پایان داده‌اند.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، چند روز پیش دختری به نام ” رؤیا نوروزی” فرزند رضا، در شهر ایلام به دلیل فقر و مشکلات معیشتی خانواده، اقدام به خودکشی کرد و جان خود را از دست داد.استانداری ایلام اعلام کرده است که پس از هدفمندی یارانه‌ها، آمار خودکشی در استان ایلام ٢٠% کاهش یافته است، این درحالی است که طی چند هفته‌ی گذشته چندین زن و دختر و معلم و حتی دانش آموزی ١۵ ساله در این استان به دلیل فقر به زندگی خود پایان داده‌اند.

همچنین از شهر پیرانشهر نیز گزارش می‌رسد که دختری ١٠ ساله که اقدام به خودسوزی کرده بود در بیمارستان ارومیه جان باخت.

منابع محلی مدعی هستند که علت خودکُشی “صفورا سعیده” در روستای پسوه، عکس‌المعل به سفارش معلمانش که گفته بودند در دروس مدرسه دقت بیشتر کند، عنوان کردند.

مدتی پیش مسئول دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی ایران گفته است، نسبت آمار خودکشی در کشور ایران ۶ نفر در ١٠٠ هزار نفر است، اما بر اساس آماری که نیروی انتظامی حکومت اسلامی ایران منتشر کرده است اقدام به خودکشی در ایلام بیش از ٧٠ نفر در هر ١٠٠ هزار نفر می‌باشد.

در تحقیقی که سازمان بهزستی استان ایلام با دانش‌آموزان شهر “آبدانان” در استان ایلام انجام داده است، دانش آموزان این شهر مشکل اقتصادی را عامل اصلی خودکشی عنوان کرده‌اند.

بر اساس نتایج این تحقیق که در بین ١۵۶ دانش‌آموز دختر و پسر دبیرستانی انجام شده است، ۴٩% این دانش‌آموزان حداقل یک بار درباره‌ی اقدام به خودکشی فکر کرده‌اند.

در این رابطه مدتی پیش یک فیلمنامە‌نویس و کارگردان ایلامی به نام “جعفر نورمحمدی “در مصاحبە‌ای با خبرگزاری “ایسنا” نسبت بە افزایش آمار پدیدەی خودسوزی در استان ایلام از مسئولین استانی به شدت انتقاد و اعلام کرد بود: مسئولین و نهادهای ذیربط مانع از پژوهش و ساخت فیلم در حوزه‌ی آسیب‌های اجتماعی به ویژه خودسوزی هستند.

در هر روز ١٣ مورد خودکُشی در ایران اتفاق می‌افتد که میانگین سنی آنان بین ٢٠ تا ٢٩ سال

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com